Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Boek over Tendai boeddhisme ?  (gelezen 8295 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2008, 09:24:29 pm »

Haha.. ja.. dat boek ken ik..
Het staat hier in m'n boekenkast.

Wat daar in staat heeft niets te maken met wat Usui-sensei onderwees  :)
Maar bedankt voor de tip ;)
Gelogd

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2008, 09:40:24 pm »

Haha,
Jouw reactie, je schreef onder meer: "Wat daar in staat heeft niets te maken met wat Usui-sensei onderwees" veronderstelt dat jij weet wat Usui onderwees.
Ik nodig je uit in een feuilleton ons te vertellen wat Usui onderwees.
Ben zo benieuwd.
Weet je waarom Arjava Petter, Walther Lubeck, William Ree Rand, Yasmin Verschure, Dr. Horan,
Eckert Warnecke, Horst Gunther, Doris Summer en zo kan ik nog wel een heel tijdje doorgaan hebben mij niet kunnen vertellen wat Usui onderwees.
Ik zie jouw bijdrage over wat Usui echt onderwees met verlangen tegemoet.
Bedankt bij voorbaat voor je reactie.
Dit wordt genieten ^^
Eindelijk hier heb ik zolang op gewacht.
Beste Frank jouw onderschrift:Durf te voelen en wees eerlijk
spreekt mij in bijzondere mate aan.
 
Groetjes
Dick
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2008, 09:45:42 pm door Dick Zuiderduin »
Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2008, 10:46:42 pm »

Ooooohja, zoiets op een forum kwakken ;)

Dat is iets dat niet geschikt is voor internet.. en eigenlijk alleen voor mondeling, face-to-face.
Voor mij is het alleen daar de tijd nog niet voor.

Je sarcasme..   ik kan niet eens zeggen wat ik voel..

Je bent iets te snel met je conclusie, je stelt het te hard, maar dat geeft niet.
Er zijn dingen die ver afstaan van wat hij onderwees en dingen die er er dichter bij staan. Zelfs zonder volledig Usui-sensei's onderwijs te kennen is te zeggen wat verder en wat minder ver van de geest van z'n onderwijs afstaat.
En je weet net zo goed als ik dat er best dingen zijn over zijn onderwijs die niet volledig duidelijk zijn of die niet (volledig) te verifiëren zijn.

Maar zoals reeds gezegd.. het is niet iets dat niet geschikt is voor internet en ik schat zo in dat je dat vast wel begrijpt.
Het is iets voor face-to-face overdracht en het is voor mij niet het juiste moment, nu.

Dat wat ik geschikt acht om wel via het internet te delen heb ik op m'n website gezet. Die weet je vast wel te vinden.
(Al moet ik zeggen dat de website toe is aan vernieuwing en verandering wat betreft inhoud, door nieuwe inzichten ;) )

Dat is alles wat ik je nu kan en mag zeggen.

Everything I can offer you.

Gasshō,



(Trouwens.. is het niet "Eckart Warnecke" en niet "Eckert" ? ;) )
Gelogd

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2008, 11:18:32 pm »

Beste Frank,
Wat jammer nou ik had zo gehoopt op duidelijkheid over het onderwijs van Usui. Ik ben er al zolang naar op zoek,. Jouw reactie veronderstelde dat jij meer wist.
Daarmede kwak je niet iets op dit forum, daarmede kun je mensen inzichten, handvaten en verbinding aanreiken.
Er zijn zoveel mensen die hier naar uit zien.
Dan je gevoel over mij: Sarcasme
Dit doet mij pijn mijn bedoelingen waren totaal anders, helaas dat je dit zo oppakt, maar het is jouw gevoel.
Dan vertel je me dat ik het te hard stel. Eerlijk gezegd word ik er een beetje triest van.
Beste Frank hoe kom je hierop. Ik was en ben alleen maar nieuwsgierig naar de roots van Reiki.
Ik had zo gehoopt dat je mij en anderen meer kon vertellen.
Jouw antwoord:Wat daar in staat heeft niets te maken met wat Usui-sensei onderwees[ doet veronderstellen dat jij veel meer weet over wat Usui onderwees.
Jammer, ontzettend jammer dat je je kennis alleen face to face wil delen en dat je niet wilt vertellen wat je weet onder het motto]Dat is alles wat ik je nu kan en mag zeggen.
De bewustwording en het inzicht over Reiki mag in mijn gevoel geen geheim zijn.
Ik snap het echt niet ik wil alles wat ik weet over Reiki desgevraagd  graag delen.
Mijn Reikigeloof wil ik graag uitdragen en niet voorbehouden aan kennisoverdracht face tot face.
Het klinkt heel bijzonder als je zegt: Dat is alles wat ik je nu kan en mag zeggen.
Het suggereert dat jij meer weet maar het door een verbod van wie dan ook niet mag vertellen.
Spijtig en teleurstellend voor iemand die als vele anderen zo graag meer inzicht zou willen krijgen over alles wat met Usui Sensei heeft te maken.
Dan lees ik beste Frank onder meer:Dat wat ik geschikt acht om wel via het internet te delen heb ik op m'n website gezet.
Wat jij geschikt acht? Hoe bedoel je dit. Beschik jij over kennis die jij niet geschikt acht te delen?
Reiki is toch geen geheim of zie ik het verkeerd?
Wat zijn je referentiekaders op basis waarvan jij bepaalt wat je wel of niet geschikt is om te delen over Reiki en wat bepaalt voor jou aan wie je prive wel en aan wie je niet meer wil vertellen over Reiki dan dat je publiekelijk doet.
Is er informatie over Reiki en Usui die niet geschikt is om met iedereen te delen. Zo ja waarom niet?

Ik blijf nieuwsgierig
Mijn slotzin op jouw slotzin.
You offer me nothing.

Groetjes
Dick

Oh Frank je hebt helemaal gelijk tis Eckart Warnecke, verschrijfinkje van mij sorry
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2008, 12:17:07 am door Dick Zuiderduin »
Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2008, 04:06:14 pm »

Hoi,

Citaat van: Dick Zuiderduin
Jammer, ontzettend jammer dat je je kennis alleen face to face wil delen en dat je niet wilt vertellen wat je weet onder het motto]Dat is alles wat ik je nu kan en mag zeggen.

Hierin ben je weer te snel en te hard.. sorry.
Ik wil heel wat delen en het meeste daarvan staat op m'n URR website.

Citaat van: Dick Zuiderduin
De bewustwording en het inzicht over Reiki mag in mijn gevoel geen geheim zijn.
Dat is het toch ook niet?
Op m'n website staat heel wat.. en er komt nog meer op te staan (als ik daar over een paar weken meer tijd voor heb).
Bovendien kun je cursussen en workshops volgen of bij iemand op bezoek gaan die je er wellicht meer over kan vertellen. Dat hoeft niet eens geld te kosten.
Dus zo'n geheim is het echt niet hoor.

Bovendien.. sommige dingen kun je nu eenmaal beter delen via face-to-face contact.
Via forums e.d. loop je al snel het risico dat dingen verkeerd worden begrepen en om dat gevaar niet te lopen zijn er nu eenmaal dingen die beter op een andere manier duidelijk gemaakt kunnen worden.

Citaat van: Dick Zuiderduin
Het klinkt heel bijzonder als je zegt: Dat is alles wat ik je nu kan en mag zeggen.
Het suggereert dat jij meer weet maar het door een verbod van wie dan ook niet mag vertellen.
Het wordt me door niets en niemand verboden. Niemand heeft me gezegd "je mag dit-en-dit niet zeggen".
Ik ben het zelf die deze keuze maakt, om meerdere redenen (en daar slaat het "kan en mag" gedeelte dus ook op :) )
Sommige dingen kan ik beter op een andere manier delen en daarbij is het niet de juiste tijd voor mij nu. Komt wel, maar nu niet.

Citaat van: Dick Zuiderduin
Wat jij geschikt acht? Hoe bedoel je dit. Beschik jij over kennis die jij niet geschikt acht te delen?
Reiki is toch geen geheim of zie ik het verkeerd?

Zoals reeds gezegd: de Reikimethode is geen geheim.
Er zijn dingen die niet geschikt zijn om te delen via een forum, mail o.i.d. omdat het risico dat iets verkeerd wordt begrepen of geïnterpreteerd me te groot lijkt.
Ik wil niet meewerken aan een mogelijke verwatering van wat we weten over Usui-sensei's en de Gakkai's onderwijs, zoals dat helaas gebeurd is toen de methode vanuit Japan naar het Westen kwam en daarna. En dan moet je bepaalde keuzes maken.

Bovendien heb ik momenteel de tijd niet eens om zulke uitgebreide verhalen te gaan typen.

Citaat van: Dick Zuiderduin
Is er informatie over Reiki en Usui die niet geschikt is om met iedereen te delen.
Het is enkel de manier waarop of het medium waardoor, dat niet geschikt zou kunnen zijn denk ik.

Wat betreft het "Grote boek der Reiki Symbolen". Ik wil best mijn opmerking even toelichten..
Er staan zeker leuke en handige dingen in, dat kan ik niet ontkennen. Maar er staan ook dingen in die getuigen van opvattingen die in mijn begrip van Usui Reiki Ryōhō onjuist zijn.
Zo wordt er beweerd dat je niet met Reiki kunt werken zonder de symbolen, dat de hoofdfunctie van SHK mentale heling is en wordt Usui-sensei nog steeds "dr." genoemd.

De opmerking "Wat daar in staat heeft niets te maken met wat Usui-sensei onderwees" is ook een te hard gestelde stelling geweest, als je het bekijkt zonder de nuancering die er achter ligt. Die nuancering had ik niet op het forum geplaatst en dat had ik beter wel kunnen doen.
Dus hierbij alsnog die nuancering, hierboven neergezet.

Gasshō,
Gelogd

Richard Huigen

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2008, 05:01:17 pm »

Als ik het dan weer even on topic mag brengen ?
even een vraag ter bevrediging van mijn eigen nieuwsgierigheid :P

Als je met boeddhisme wilt gaan beginnen kan ik je de volgende boeken aanbevelen :

Zijn vooral basis en Tibetaans ,maar voor basis zijn wel geschikt denk ik .
Is eveneens Mahayana stroming ,en van daaruit wel gelijkend op elkaar ...

Lama Surya Das : de ontawakende boeddha
Thich Nhat Hanh :het hart van boeddha's leer
de diamant sutra
de hart soetra


voor een begin zul je hier wel even mee bezig zijn ,maar goed ,je moet ergens beginnen he ;)

Gassho ,

Ries
Gelogd

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2008, 07:11:28 pm »

Beste Frank,
Allereerst bedankt voor je uitvoerige reactie.
Ik voel geen behoefte om op jouw reactie weer te reageren.
Ik laat het aan de lezer(es) over om te voelen en te proeven wat wij hier samen hebben verteld.
Fijn weekend Frank
Groetjes
van en medereikibeoefenaar


Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2008, 07:17:36 pm »

Daar sluit ik me bij aan :)

Als je ergens echt vragen over hebt, wat betreft URR, kun je dat misschien beter doen via info@usui-reiki-ryoho.nl dan op dit forum.

Gasshō,
Frank
Gelogd

Richard Huigen

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #23 Gepost op: juli 30, 2008, 09:41:45 am »

 He ,Frank , check hier eens , staan zon beetje de meest gangbare stromingen vermeld en handige topics enzo , affijn check maar .
Ben hier zelf ook terecht gekomen in mijn eigen zoektocht :D


Succes ,
Ries
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #24 Gepost op: juli 30, 2008, 12:39:14 pm »

Huh, waar?
Gelogd

Richard Huigen

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
Re: Boek over Tendai boeddhisme ?
« Reactie #25 Gepost op: juli 30, 2008, 01:27:54 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 27 queries.