Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij  (gelezen 504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Gepost op: augustus 28, 2020, 09:15:49 am »

Ineens was daar het opschoon mailtje in mij mailbox. Al een hele tijd geleden (lees jaren) dat ik hier gekeken/gelezen heb. Veel gebeurd in de tussentijd. En ook Reiki 2 gedaan. Helaas voor mij veranderd er nog steeds kwa voelen stromen helemaal niets ',:-(. Blijf het als naar ervaren het niets voelen. Dat is dan ook de reden dat ik het zo nu en dan naast me neerleg. Maar hoe ik het ook draai, went of keer ik kom er altijd weer bij terug. Sla weer aan het oefenen en proberen. Toepassen voor anderen doe ik eigenlijk niet. Al zou ik het graag in mijn werk op de gesloten afdeling van woonzorgcentrum toepassen. maar hoe zit het dan weer met toestemming van de persoon aan wie je zou willen geven?

We gaan er weer voor. Alle hulp in ervaren zijn welkom.

Knuffie Kit
Gelogd

Healing

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Besef het besef beseffen
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2020, 09:32:00 am »

Hai Kit,

Ik ga denk ik hetzelfde zeggen als velen hier: dat je niks voelt is opzich niet erg, de energie stroomt vanzelf wel. Maar ik snap dat je dit vervelend en frustrerend kan vinden. Misschien is het en idee om elke dag te gaan mediteren, minfullness te doen (bodyscan bv) of bepaalde meditatie oefeningen van Usui.

Hoe voelen afstandsbehandelingen voor je? Heb je veel geoefend?

Met toestemming: als iemand erom vraag/jij vraagt het en diegene zegt ja. Dan mag het altijd :)

Cariem
Gelogd

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2020, 09:51:01 am »

Hai Kit,

Ik ga denk ik hetzelfde zeggen als velen hier: dat je niks voelt is opzich niet erg, de energie stroomt vanzelf wel. Maar ik snap dat je dit vervelend en frustrerend kan vinden. Misschien is het en idee om elke dag te gaan mediteren, minfullness te doen (bodyscan bv) of bepaalde meditatie oefeningen van Usui.

In 2018 een cursus mindfullness gedaan. Regelmatig een bodyscan.

Hoe voelen afstandsbehandelingen voor je? Heb je veel geoefend?

De inwijdingen van kundalini op afstand ontvangen. Niets ervaren. Doe zelf niet op afstand behandelen en heb het zelf niet ondergaan. Behandel mezelf zo goed als iedere avond voor het slapen. Slaap dan beter. Weet dus dat het haar werk doet.

Met toestemming: als iemand erom vraag/jij vraagt het en diegene zegt ja. Dan mag het altijd :)

Dank je voor reactie :gassho:

Cariem
Gelogd

Healing

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Besef het besef beseffen
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2020, 11:07:36 am »

Ah oké!

Ik begrijp dat je alleen Kundalini Reiki hebt gedaan? Dat is mij niet zo duidelijk. Misschien helpt een cursus Usui Reiki je (indien je alleen Kundalini hebt gedaan?)

Verder zou ik je ook wel een behandeling op afstand kunnen geven/jij mij. Zeg maar wat je fijn vindt!

Cariem
Gelogd

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2020, 01:11:20 pm »

Ah oké!

Ik begrijp dat je alleen Kundalini Reiki hebt gedaan? Dat is mij niet zo duidelijk. Misschien helpt een cursus Usui Reiki je (indien je alleen Kundalini hebt gedaan?)

Usui Reiki 1&2 gedaan en Kundalini

Verder zou ik je ook wel een behandeling op afstand kunnen geven/jij mij. Zeg maar wat je fijn vindt!

Zou graag een keer uitproberen kijken wat het doet

Cariem
Gelogd

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2020, 01:35:02 pm »

Ga eens naar een Reiki oefenavond
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2020, 02:00:00 pm »

Ga eens naar een Reiki oefenavond

Heb in Utrecht weinig reiki oefen avonden gevonden of ik zoek niet goed genoeg. En ivm dochter met beperking is het soms ook lastig de deur uit gaan in de avond
Gelogd

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2020, 02:10:40 pm »

Theo V van dit forum geeft of gaf oefenavonden in Utrecht, je kunt altijd informeren : http://reikimassageenmeer.com/?page_id=189&lang=nl

Dancing Cloud
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2020, 02:52:15 pm »

Dank je, laatste data op die site zijn voor 2017. Meen destijds ook wel eens contact met hem te hebben gehad.
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:31:46 pm »

Hai Kit,

Leuk dat je er weer bent!
Ik hoop dat je blijft hangen  :D

Gefeliciteerd met je stap naar Reiki 2!

Niets voelen kan heel frustrerend zijn. En nu juist die frustratie of teleurstelling kan je extra in de weg zitten. Dat kan op den duur een mentale blokkade vormen.
We lezen vaak allerlei ervaringen van mensen die verschillende dingen voelen, zien of op een andere manier waarnemen. Het gevaar bestaat dat dit de verwachting wekt dat ook wij iets moeten voelen en dat er in je eigen beoefening een grote focus komt te liggen op het voelen van iets.

Ik denk dat de eerste stap is: het opgeven van de wil om iets te voelen.
Hoe moeilijk dat misschien ook is. (En het wordt misschien wel moeilijker als je er vanuit gaat dat het moeilijk gaat zijn om die wil op te geven - probeer er dus vanuit te gaan dat jij (natuurlijk!) de kracht hebt om de knop om te zetten en de wil om te voelen los te laten. Dat kan jij gewoon!)

Het is ook interessant om eens voor jezelf te onderzoeken wat je eigenlijk verwacht van dat voelen. En waarom verwacht je eigenlijk dat je iets gaat voelen?
De focus op voelen maakt je misschien (ik ken je niet dus het is maar een idee  :^)^: ) blind voor de andere mogelijkheden.
Iedereen is anders en iedereen heeft min of meer z'n eigen manier om energie waar te nemen. Voelen in je handen is maar één van de mogelijkheden. Sommige mensen voelen energie, sommigen 'zien' het, sommigen ruiken het en sommigen hebben een soort 'weten' (moeilijk uit te leggen).
Als jij toevallig iemand bent die energie ruikt (of ziet of 'weet,' of...) en als je altijd verwacht dat je energie in je handen gaat voelen (en dat ook heel graag wilt) dan kan het best zijn dat je niet bewust kan worden van jouw eigen manier van waarnemen omdat je te gefocust bent op het voelen in de handen.

Ik denk dat dat een goed begin is. Loslaten is het sleutelwoord.
Daarnaast kan je aandacht besteden aan je voorbereiding voordat je een behandeling gaat geven. Ik weet natuurlijk niet hoe je gewend bent om je voor te bereiden, maar even een moment voor jezelf nemen waarin je ontspant en in een meditatieve staat komt kan je enorm helpen. Hoe rustiger en opener je geest is, hoe beter een behandeling gaat (ook los van of je nu wel of niet iets waarneemt).
Hoe drukker de geest hoe moeilijker het wordt om je aandacht er bij te houden, energie waar te nemen of je te laten leiden door de energie.

Wat Cariem en Dancing Cloud zeggen over het beoefenen met anderen, daar ben ik het ook mee eens. Dat kan op afstand, maar ook met fysieke oefenmomenten.
Samen (be)oefenen met iemand anders, bij voorkeur op locatie met je master of iemand anders die veel ervaring heeft, kan heel stimulerend werken. 'In de aura' (buurt/omgeving) zijn en (be)oefenen van iemand die veel ervaring heeft kan heel stimulerend zijn voor je eigen groei.

Of Theo nog oefenmomenten organiseert weet ik niet, maar je kan het hem altijd vragen natuurlijk :D
Verder vind ik zo al een aantal masters en praktijken als ik "Reiki Utrecht" in Google typ. Ook via de masterlijst van de Reiki Alliance vind ik er een aantal.
Er is vast iemand te vinden in je omgeving die oefenmomenten organiseert als dat iets is dat je wilt.

Doe zelf niet op afstand behandelen en heb het zelf niet ondergaan.
Was het ontvangen van een afstandsbehandeling geen onderdeel van je Reiki 2 cursus?

Behandel mezelf zo goed als iedere avond voor het slapen. Slaap dan beter. Weet dus dat het haar werk doet.
Dat is heel mooi!

maar hoe zit het dan weer met toestemming van de persoon aan wie je zou willen geven?

Als je toestemming hebt dan kan je behandelen.

*Gasshō*
Frank
Gelogd

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Lang geleden Reiki 2 er inmiddels bij
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2020, 08:25:04 pm »

Hai Kit,

Leuk dat je er weer bent!
Ik hoop dat je blijft hangen  :D

Gefeliciteerd met je stap naar Reiki 2!

Niets voelen kan heel frustrerend zijn. En nu juist die frustratie of teleurstelling kan je extra in de weg zitten. Dat kan op den duur een mentale blokkade vormen.
We lezen vaak allerlei ervaringen van mensen die verschillende dingen voelen, zien of op een andere manier waarnemen. Het gevaar bestaat dat dit de verwachting wekt dat ook wij iets moeten voelen en dat er in je eigen beoefening een grote focus komt te liggen op het voelen van iets.

Ik denk dat de eerste stap is: het opgeven van de wil om iets te voelen.
Hoe moeilijk dat misschien ook is. (En het wordt misschien wel moeilijker als je er vanuit gaat dat het moeilijk gaat zijn om die wil op te geven - probeer er dus vanuit te gaan dat jij (natuurlijk!) de kracht hebt om de knop om te zetten en de wil om te voelen los te laten. Dat kan jij gewoon!)

Het is ook interessant om eens voor jezelf te onderzoeken wat je eigenlijk verwacht van dat voelen. En waarom verwacht je eigenlijk dat je iets gaat voelen?
De focus op voelen maakt je misschien (ik ken je niet dus het is maar een idee  :^)^: ) blind voor de andere mogelijkheden.
Iedereen is anders en iedereen heeft min of meer z'n eigen manier om energie waar te nemen. Voelen in je handen is maar één van de mogelijkheden. Sommige mensen voelen energie, sommigen 'zien' het, sommigen ruiken het en sommigen hebben een soort 'weten' (moeilijk uit te leggen).
Als jij toevallig iemand bent die energie ruikt (of ziet of 'weet,' of...) en als je altijd verwacht dat je energie in je handen gaat voelen (en dat ook heel graag wilt) dan kan het best zijn dat je niet bewust kan worden van jouw eigen manier van waarnemen omdat je te gefocust bent op het voelen in de handen.

Ik denk dat dat een goed begin is. Loslaten is het sleutelwoord.
Daarnaast kan je aandacht besteden aan je voorbereiding voordat je een behandeling gaat geven. Ik weet natuurlijk niet hoe je gewend bent om je voor te bereiden, maar even een moment voor jezelf nemen waarin je ontspant en in een meditatieve staat komt kan je enorm helpen. Hoe rustiger en opener je geest is, hoe beter een behandeling gaat (ook los van of je nu wel of niet iets waarneemt).
Hoe drukker de geest hoe moeilijker het wordt om je aandacht er bij te houden, energie waar te nemen of je te laten leiden door de energie.

Wat Cariem en Dancing Cloud zeggen over het beoefenen met anderen, daar ben ik het ook mee eens. Dat kan op afstand, maar ook met fysieke oefenmomenten.
Samen (be)oefenen met iemand anders, bij voorkeur op locatie met je master of iemand anders die veel ervaring heeft, kan heel stimulerend werken. 'In de aura' (buurt/omgeving) zijn en (be)oefenen van iemand die veel ervaring heeft kan heel stimulerend zijn voor je eigen groei.

Grijnz, maar waar vind je zo iemand  :-)

Of Theo nog oefenmomenten organiseert weet ik niet, maar je kan het hem altijd vragen natuurlijk :D
Verder vind ik zo al een aantal masters en praktijken als ik "Reiki Utrecht" in Google typ. Ook via de masterlijst van de Reiki Alliance vind ik er een aantal.
Er is vast iemand te vinden in je omgeving die oefenmomenten organiseert als dat iets is dat je wilt.

Ik ga weer zoeken. En vanwaar de weer jaren terug ook gedaan. Een van de planeet gevallen (niet meer actief denk ik) en van ander weet ik de naam niet meer  ',:-(

Doe zelf niet op afstand behandelen en heb het zelf niet ondergaan.
Was het ontvangen van een afstandsbehandeling geen onderdeel van je Reiki 2 cursus?

We hadden afstandsbehandeling geven aan master bij Reiki 2

Behandel mezelf zo goed als iedere avond voor het slapen. Slaap dan beter. Weet dus dat het haar werk doet.
Dat is heel mooi!

maar hoe zit het dan weer met toestemming van de persoon aan wie je zou willen geven?

Als je toestemming hebt dan kan je behandelen.

*Gasshō*
Frank
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.09 seconden met 27 queries.