Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Starten met reiki online of in een cursus?  (gelezen 1961 keer)

dubbelr

• Lid
Starten met reiki online of in een cursus?
« Gepost op: februari 15, 2016, 09:28:17 pm »

Hallo,
Door ervaringen in het verleden ben ik in aanmerking gekomen met Reiki. De persoon dat mij reiki heeft laten zien heeft tevens een behandeling bij mij uitgevoerd wat zeer prettig en fijn aanvoelde. Nu wil ik zelf ook graag starten met Reiki alleen heb ik hier niet veel tijd voor en is mijn Financiële situatie ook niet optimaal.

Wat raden jullie mij aan? Even doorsparen en tijd vrij maken voor een reiki cursus of geld besparen en reiki leren middels een online cursus.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Martijn

• Lid
  • Geslacht: Man
Re: Starten met reiki online of in een cursus?
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2016, 10:35:07 pm »

Ik zou je aanraden om een contactcursus te doen. Als ik jouw berichtje lees, dan krijg ik het gevoel dat je nog geen ervaring met energiewerk (zoals reiki). Bij een contactcursus krijg je begeleiding, zodat je onder toezicht een basis op kan bouwen. Bij een afstandscursus is er minder begeleiding, waardoor het kan zijn dat je dingen niet goed oppikt.Verder merk ik dat er bij een contactcursus een opbouw is in de energie en dat is heel erg mooi om mee te maken.

Er zijn heel veel reikimasters en ook veel reikistromingen. De prijzen die gevraagd worden voor een cursus verschillen, daardoor is er ongetwijfeld ook een reikimaster die past bij jouw budget, maar het belangrijkste blijft dat je een goede klik hebt met de master. Het is even zoeken naar wat en wie bij je past ;).

Als laatste wil ik aanvullen dat ik zelf ook wel eens afstandscursussen heb gedaan in stromingen die met afstandsinwijdingen werken (zoals gold reiki en kundalini reiki). Ik heb hier positieve ervaringen mee, maar ik heb dit pas gedaan nadat ik al enige ervaring had met reiki. Bij een contactcursus leerde ik heel bewust handelen en dat gaf me een basis om met de energieën van de afstandsinwijdingen te werken. En ik merk zelf dat dit ook nodig was.

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht. En ik hoop dat (als het zo ver is) reiki je heel veel mag brengen. Ik ben zelf nog altijd dankbaar voor het energiewerk dat ik mag doen.

Groetjes,
Martijn

lydia

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Lydia en Reiki
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2016, 09:04:44 am »

Ben het helemaal met Martijn eens !    :applaus:

Succes.
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

dubbelr

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2016, 09:08:05 am »

Bedankt voor jullie reacties. Mijn gevoel ging ook het meeste uit naar de cursus. Hopelijk vind ik op korte termijn een goede Reiki Master dat mij hierbij kan begeleiden.

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2016, 10:00:27 pm »

Hai Dubbelr,

Allereerst: van harte welkom op het forum!
Zou je je nog willen voorstellen in het daarvoor bedoelde forumgedeelte? Dan kunnen we je echt even welkom heten ^.^
(Stond ook vermeld op de registratiepagina)

Mijn antwoord op je vraag wat ik zou aanraden kan heel kort: ik raad je een cursus aan bij een leraar thuis of in diens praktijk o.i.d. te volgen. Een contactcursus zoals Martijn het mooi verwoord.
Ik sluit me aan bij de twee voorgangers in dit topic.

Een Reikicursus is meer dan alleen een inwijding ontvangen en een digitaal handboek ontvangen.

Zorg dat je een cursus gaat doen bij iemand die veel ervaring heeft met energie, iemand bij wie je je prettig voelt, waar je je vragen kan stellen, iemand die de tijd voor je neemt. Een contactcursus biedt je de mogelijkheid meteen te oefenen, dat versterkt je zekerheid en je leraar zou je eventueel direct tips kunnen aanreiken. Je kunt een behandeling ontvangen en een behandeling geven.
Door met elkaar in dezelfde ruimte te zijn en daar de inwijding te ontvangen en te behandelen wordt de energie in de ruimte zelf ook erg positief, erg 'geladen met Reiki.' Dat is een mooi voordeel van het bij elkaar zijn en samen oefenen en beoefenen. Je pikt er iets van mee.
Als het een cursus in groepsverband is kun je bovendien ervaringen uitwisselen en misschien leren van vragen die anderen stellen waar je zelf nog nooit aan gedacht had.

Op een dieper niveau vind ik ook dat 'Reiki' gaat om het kunnen maken van contact. Een online cursus is dan misschien niet helemaal toereikend.

Contact met je Reiki leraar moet, vind ik, ook niet eenmalig zijn. Het moet iemand zijn waar je terecht kunt met je ervaringen en vragen op, in ieder geval, het gebied van energie.
Het is ook absoluut aan te raden om eens in de zoveel tijd een oefenmiddag of oefenavond van je leraar/master te bezoeken. De meeste goeie leraren organiseren met enige regelmaat zo'n moment waar zijn of haar cursisten samen kunnen komen om met elkaar te oefenen en beoefenen. Daar kun je veel aan hebben.

Nu wil ik zelf ook graag starten met Reiki alleen heb ik hier niet veel tijd voor

Ik begrijp dat het leven druk kan zijn en van alles van ons kan vragen.

Als je gaat beginnen met Reiki doe je dat in de eerste plaats voor jezelf. Je mag het best zien als een cadeau aan jezelf en een investering in je eigen ontwikkeling, je eigen genezing/healing en pad naar heelheid en geluk.
Jij bent de belangrijkste persoon in jouw leven. Zonder jou zou jouw leven er niet zijn. Je mag voor jezelf zorgen en je mag tijd nemen voor jezelf.

Als je met Reiki wilt beginnen, dan zou mijn advies ook zijn: gun jezelf de tijd.
Ook de tijd om het allemaal in je eigen tempo te doen.

Ik hoop dat je iets aan dit topic hebt en je je weg vindt.

*Gasshō*
Frank

Erika

• Lid
    • Reiki, Seichem en Inca Sjamanisme
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2016, 10:44:59 am »

Mijn tip voor jou: irl Reiki cursus volgen
Suc6
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

dubbelr

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2016, 11:40:22 am »

Wat bedoelt u precies met irl Reiki?

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2016, 12:36:46 pm »

irl is een afkorting voor "in real life" ^.^

dubbelr

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2016, 12:38:11 pm »

Aah oke bedankt! Heb mijzelf inmiddels voorgesteld in de desbetreffende forumgedeelte.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.116 seconden met 27 queries.