Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Auteur Topic: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?  (gelezen 12970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #30 Gepost op: juli 20, 2013, 10:19:05 am »

Ben van plan om in het najaar naar beurs in rijswijk te gaan. hoop daar wat wijzer te worden.
Gelogd

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #31 Gepost op: juli 20, 2013, 10:28:54 pm »

Zo vele reacties en dan kom ik ook nog.
Ik citeer:Bijna een jaar geleden de cursus reiki 1 gedaan. Heb altijd begrepen dat je als er er mee oefent je iets moet/hoort te voelen (warmte) alleen ik voel niets. Doe ik iets verkeerd? Kan het spanning in mezelf zijn die de boel blokkeert ?

Om te beginnen creeer je hier je eigen werkelijkheid. Met alle respect je doet niets maar dan ook helemaal niets verkeerd. Je bent een bijzonder lief mens dat door innerlijke spanning het bewustzijn niet gewaar wordt.
Wat wil ik hier mee zeggen.
Je hebt tijd nodig om vertrouwen te voelen in jezelf en in anderen
Naar mate je zelfvertrouwen toeneemt zul je meer gaan voelen.
Blijf jezelf behandelen. Je verdient het hier uit te klimmen en Reiki zal je gdis zijn
Heb geduld en vertrouwen.
Lieve groet
Dick
Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #32 Gepost op: juli 22, 2013, 06:27:27 pm »

Hai Kit,

Leuk dat je weer eens langskomt.
Bijna een jaar later. Wat is er in dat jaar gebeurd, wat heb je in dat jaar gedaan?

Ik voel onrust en een druk die op je ligt.
Er gaat veel teveel in je om, je hebt heftige gevoelens en een last die als een zware druk op je ligt. Dat is althans wat ik voel. Herken je daar iets van?

Vorig jaar schreef je dat als je op de bank zit er al 20 dingen door je hoofd gaan die je zou moeten doen. Je vertelde dat je je zelfs schuldig voelt als je een kopje thee of koffie drinkt. Je schrijft dat je nu na twee jaar -vervelend genoeg- nog steeds niets voelt, terwijl je dat wel wilt.

Ik heb het gevoel dat je eigenlijk heel ergens anders mee bezig zou moeten gaan dan je aandacht richten op het voelen van energie.

Soms moeten we eerst bepaalde dingen opruimen en ordenen in ons leven voor we toe zijn aan een bepaalde stap.
Het wel of niet voelen van energie ligt niet aan de graad of het Reikisysteem dat je volgt. En daarin zit denk ik ook niet de oplossing.

Ik snap wel dat je gaat zoeken naar andere cursussen. Het is heel logisch en veel mensen doen dat.
Maar het echte antwoord en de echte weg naar het voelen van energie zit in jezelf. Het volgen van een cursus gaat het waarschijnlijk niet veranderen; omdat er een verandering is die in jezelf moet plaatsvinden.

Op dit moment is je hoofd teveel bezig met de omgeving, het goed willen doen voor anderen (zo voelt het). Ik denk dat je de reis naar binnen moet maken. Leren van jezelf te houden, ervaren dat het goed is zoals je bent, dat je er mag zijn, dat het allemaal goed komt. Laat het willen voelen van energie los, leer te ontspannen.

Eerst leren ontspannen. Dat is het belangrijkst.
Hoe meer je kunt ontspannen, hoe beter je de werkelijkheid kunt overzien, hoe meer inzicht je in jezelf, je situatie en je omgeving kunt krijgen. Rust kunnen nemen en in jezelf kunnen keren is een ideale basis om aan je zelfvertrouwen en je zelfbeeld te werken.

En doe dat alles zonder te focussen op het willen voelen van energie.
Die focus kan behoorlijk in de weg staan. Juist door heel erg te focussen op het willen voelen van energie kan je blokkeren en dan voel je helemaal niets meer.
Laat ook die focus ontspannen, laat het los.

Pas als je dat kunt mag je voorzichtig weer gaan denken over het voelen van energie.

Je geeft jezelf nog regelmatig behandelingen lees ik. Dat is geweldig! :D
Ga daar ook vooral mee door. Het is ook heel knap en mooi dat je het ondanks dat je de energie niet voelt er toch mee bent doorgegaan :D Veel mensen in jouw situatie hadden dat al lang opgegeven. Dus dat is heel goed van je!

Probeer ook eens om jezelf te behandelen op een ander tijdstip dan voor het slapengaan. Een moment waarop je niet heel moe bent, maar wel even de tijd voor jezelf kan nemen.

Reiki oefenochtend gedaan ( vorig jaar ) ook daarbij was er letterlijk niets  :wanhoop: een sprankje zou zo fijn zijn.

Het gaat niet om één ochtend ;-)
En verwacht geen wonderen van één keer een ochtendje meemaken.
De kracht ligt in het regelmatig bezoeken van zo'n bijeenkomst, in het krijgen en het geven van de behandelingen. En de begeleiding kan erg belangrijk zijn.

En het allerbelangrijkst: laat ook bij die bijeenkomsten het verlangen om de energie te voelen los.
Dat verlangen staat je (o.a.) in de weg.

Je creëert zelf onrust/stress als je vasthoudt aan dat verlangen. Je moet voor jezelf ergens aan voldoen, je voelt dat het niet helemaal lukt en de druk wordt alleen maar hoger. Dat blokkeert je. Het houdt je in z'n greep; of eigenlijk houden je eigen gedachten en verlangens je in de greep.
Je kunt jezelf bevrijden van die 'mentale ketens' door het verlangen los te laten. Zonder dat verlangen is er minder reden voor onrust en een druk die op je ligt.
En zonder onrust en druk ontstaat er meer rust en evenwicht.

Rust en evenwicht is nodig, anders is er teveel ruis waardoor je niet goed kunt 'horen' wat er in jezelf en met energie gebeurt.
Als je de ruis kunt oplossen ontstaat er steeds meer stilte zodat je kunt gaat 'luisteren' naar wat je ervaart.

En als iets niet meteen helemaal lukt, dan is dat helemaal niet erg. Je doet je best, je bent goed zoals je bent.
Wees niet boos op jezelf als het niet lukt, dat is nergens voor nodig. Je mag best even denken dat het jammer is dat het niet lukte, maar laat die gedachte dan weer los en ga gewoon verder.

Je kunt ook nog eens de reacties van mensen van vorig jaar bekijken. Misschien kijk je er nu anders tegenaan of valt er iets meer op z'n plaats nu, bijna een jaar later.


 :gassho2:
Gelogd

Iris

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #33 Gepost op: mei 22, 2014, 12:55:11 am »

Kom dit bericht nu tegen.....over het in bed jezelf reiki geven.
Ik heb altijd begrepen dat je de verbinding naar boven moet maken.....in bed lig je plat.....
Zou het niet zo kunnen zijn dat je je eigen energie aan het verplaatsen bent i.p.v. het van boven door te geven?
Wie of wie?
Liefs, Iris
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #34 Gepost op: mei 22, 2014, 01:29:51 am »

Dit topic is gestart in 2012. Ik ben benieuwd of Kit hier nog leest en hoe het nu met haar gaat.

Ik heb altijd begrepen dat je de verbinding naar boven moet maken.....in bed lig je plat.....
Zou het niet zo kunnen zijn dat je je eigen energie aan het verplaatsen bent i.p.v. het van boven door te geven?

Nee, dat denk ik niet. Je kunt overal energie geven en ook zittend, staand, op je hurken, liggend op je rug, liggend op je zij, liggend op je buik.
Je kunt zelfs energie geven terwijl je in een achtbaan of andere attractie dat over de kop gaat zit (oké, het vereist misschien wat meer concentratie :P maar het kan absoluut!)

De "verbinding naar boven maken" is eigenlijk vooral een visualisatie die je helpt om contact te maken met de energie. Het staat symbool voor het contact met de energie. Onze hersenen kunnen makkelijk met symboliek omgaan en daardoor is het een makkelijke manier om met de energie in contact te komen.

Als je het voor je gevoel nodig hebt om zo'n visualisatie te doen, dan kan je als je ligt ook voorstellen dat je met een bochtje alsnog met 'boven' bent 'verbonden'.

Maar je bent ook wel 'verbonden' als je dat niet bewust voorstelt hoor. Het is niet veel meer dan een handige manier om de energiestroom op gang te brengen.

*Gasshō*
Frank
Gelogd
 

Pagina opgebouwd in 0.088 seconden met 28 queries.