Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Het Grote Boek der Reiki Symbolen  (gelezen 6314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 253
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #15 Gepost op: juli 03, 2014, 10:38:30 pm »

dankjewel! ik ben benieuwd of er iemand is die dit symbool herkent.
wow als ik de symbolen al zie dan stroomt mijn hele lichaam vol energie. blijft wonderlijk...
toen ik het symbool voor de eerste keer te zien kreeg had ik heel erg een gevoel van herkenning. en ik moest echt een aantal weken wennen aan de kracht van de energie. ik heb ook een aantal weken een druk op mijn kruin en voorhoofd gehad na de inwijding en ik ervaarde de energie als heel scherp in het begin. ik moest als het ware aan de kracht wennen denk ik. de zachtheid was een tijdje weg zeg maar. ik ben er ondertussen wel aan gewent gelukkig ik heb aan mijn leraar gevraagt waarom het symbool zo anders is maar heb daar tot op heden nog niet echt een heel duidelijk antwoord op gekregen. hij vertelde wel dat zijn leraar opgeleid is in japan door een japanner. ik zal nog eens naar zijn naam informeren.
nogmaals bedankt!
 :gassho2:
Gelogd
Liefde is alles

Hetty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 504
    • gaia-sofia
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2014, 11:02:28 am »

Ja, wel een apart symbool en ben het met Frank eens dat het lijkt op Kanji Myo.
Maar er is zoveel verscheidenheid aan symbolen, https://www.google.nl/search?q=dai+ko+myo+reiki+symbool&client=firefox-a&hs=Fz0&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PGu2U-OpKcmvOYbGgLgK&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1269&bih=856

Wat het boek betref, ik vindt het een heerlijk boek met mooie verhalen en uitleg.
En het kan wel zijn dat ik het 'in' me heb, dat is zeker waar en ik werk steeds meer zonder symbolen maar ik vindt het een geweldig boek. Uitleg, achtergronden, mooi :hart:

En Janeway heeft altijd gelijk  ;)
Gelogd
Leef vanuit het hart !

erwin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 253
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #17 Gepost op: juli 04, 2014, 11:57:42 am »

Lijkt idd wel op t kanji myo. Mischien komen de kanjis dai en ko er pas bij met reiki 3 b? mijn leraar doet er graag nogal geheimzinnig over.. ik zal t hem eens vragen.maar t lijkt me niet.
Gelogd
Liefde is alles

erwin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 253
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2014, 04:25:08 pm »

ik heb idd een deel van de dkm bij mijn inwijding reiki 3a ontvangen mijn leraar noemt dit het halve master symbool het andere deel van het symbool krijg ik bij het einde van mijn opleiding te zien. dit heeft mijn leraar gisteren met lichte tegenzin verteld.er komen nog 2 kanji's bij dai en ko. dit is zijn manier van opleiden. wat ik alleen maar kan respecteren uiteraard hij heeft het zo geleerd van zijn leraar en die heeft het weer zo geleerd van zijn leraar in japan.ik kom nog terug op de naam van die leraar.
zou je mijn symbool binnenkort weer van het forum willen verwijderen frank? alvast bedankt!
groet,
erwin  :gassho1:
Gelogd
Liefde is alles

erwin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 253
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2014, 04:29:01 pm »

zijn er hier trouwens ook leden die het op dezelfde manier geleerd hebben? ook de dkm in 2 delen zeg maar. daar ben ik nu wel erg nieuwsgierig naar.
groetjes, :zwaai:
erwin
Gelogd
Liefde is alles

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #20 Gepost op: juli 23, 2014, 04:52:41 pm »

De afbeelding is bij deze verwijderd.

Goed dat je het gevraagd hebt en bedankt dat je dit met ons deelde.
Ik ben ook erg benieuwd naar de Japanse leraar ^.^

Dat je eigen leraar het geeft op de manier waarop hij het zelf geleerd heeft is goed. Onderdeel van traditie en dat zou er voor moeten zorgen dat men hetzelfde leert of aangeboden krijgt.
De manier van opleiden (pas iets krijgen als de fase is aangebroken) past wel heel erg binnen de oorspronkelijke manier van leren.

Het is overigens niet zo dat een Japanse Reiki leraar of master ook het oorspronkelijke doorgeeft. De meeste Reiki beoefenaars in Japan beoefenen Westerse stromingen, veelal in de lijn van na Hawayo Takata. Er is maar een handjevol leraren die nog beoefenen wat dicht in de buurt komt bij wat Usui-sensei beoefende.

Het gedeelte van het DKM symbool dat je nu hebt gekregen komt niet voor in de DKM in Hayashi's handschrift en ook niet in de DKM zoals die bekend is in de Usui Reiki Ryōhō trouwens. Ik dacht dat je dat misschien wel wilde weten ^.^

*Gasshō*
Frank
Gelogd

erwin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 253
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #21 Gepost op: juli 23, 2014, 05:39:29 pm »

bedankt voor het verwijderen van mijn symbool.
de manier van opleiden vind ik zelf meer westers als oosters. mijn leraar is heel erg gericht op het behandelen van anderen en hij vind ook dat ik dit eigenlijk veel meer moet doen. ik vond het zelf nog niet de tijd voor mij. de laatste tijd steeds meer dus komt wel goed. ook is hij niet heel erg gericht op meditatie. wat in de oorspronkelijke japanse leer wel heel belangrijk is natuurlijk. in de afstammingslijn komen in ieder geval usui hayashi en takata voor.
nogmaals bedankt!
erwin
Gelogd
Liefde is alles

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #22 Gepost op: juli 23, 2014, 10:39:11 pm »

de manier van opleiden vind ik zelf meer westers als oosters.

Ik weet natuurlijk weinig van de manier van opleiden, daarom zette ik tussen haakjes "pas iets krijgen als de fase is aangebroken". In ieder geval dat past wel in de Japanse traditie; voor alles is een juiste tijd. Van de rest van zijn aanpak weet ik natuurlijk niets :P

Mooi dat je je eigen gevoel probeert te volgen wat betreft het behandelen van anderen en daar nog wat rustig aan mee doen.
Gelogd

Erika

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • Reiki, Seichem en Sjamanisme
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2018, 11:19:52 am »

Weet iemand of dit boek (Het Grote Boek der Reiki Symbolen) nog ergens te koop is?
Gelogd
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #24 Gepost op: februari 04, 2018, 06:20:14 pm »

bol.com
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

Erika

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • Reiki, Seichem en Sjamanisme
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #25 Gepost op: februari 09, 2018, 05:42:27 pm »

Die had ik al gezien, tweedehands voor 149,95 is iets teveel van het goede ;)
Gelogd
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Martijn

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 153
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #26 Gepost op: februari 10, 2018, 01:01:22 am »

Ik heb ff gegoogled, maar het lijkt erop dat het boek niet meer echt in omloop is. Ik zag hem op de site van de boekhandel bij mij in de buurt wel staan in de duitse versie. Misschien dat je daar wat mee kan?
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #27 Gepost op: februari 10, 2018, 11:01:10 pm »

Ik moet zeggen dat ik het niet echt een gemis vind voor 'Reikiland' dat het boek niet meer verkocht lijkt te worden. Ik heb het ook niet voor je kunnen vinden.
Ik heb het boek en ben er nooit echt enthousiast over geweest. Het was eventjes handig vanuit het huiswerk dat ik meekreeg van mijn leraar om bepaalde kanji te vertalen en te interpreteren, maar verder niet echt. Er staat heel veel in dat niet relevant is voor wat betreft de spirituele leer van Usui kan ik me herinneren.

@Erika: Als je het boek zou willen lenen dan mag je m'n exemplaar wel lenen hoor ^.^
Gelogd

Edda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • and I say to myself .... what a wonderful world
    • Eiða's Essence
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #28 Gepost op: mei 15, 2018, 06:14:22 pm »

Het boek stond al jaren op mijn lijjst om ooit eens te lezen. Inmiddels id het moeilijk te krijgen. Gelukkkig nog wel op Amazon.de ....In het Duits dus... Ik ben - dapper als ik ben-   aan 600 pagina's in't duits begonnen. Nog geen spijt gehad. Wat een schat aan informatie... wat een diepere lagen... heerlijk.....
Gelogd

Erika

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • Reiki, Seichem en Sjamanisme
Re: Het Grote Boek der Reiki Symbolen
« Reactie #29 Gepost op: mei 15, 2018, 08:52:47 pm »

Hey, het zou een cadeau zijn, maar ben overgestapt naar het nieuwste boek van ... benikzijnnaamtochhelemaalkwijt  :huh:
Gelogd
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 27 queries.