Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Afstandbehandeling

<< < (2/4) > >>

Frank:
Ik denk niet dat je het daarin zult vinden.. al ging Diane Stein al best in tegen de "traditionele" opvattingen.. ik kan me niet herinneren dat er iets over afstandsbehandelingen voor Reiki 1 staat..
Op een gegeven moment ontving ik een afstandsbehandeling van een jongen die Reiki 1 had.. en ik vond dat raar.. omdat je dat niet leert bij Reiki 1.. maar ik voelde de energie duidelijk (zo duidelijk heb ik tot nu toe niets anders gevoeld.. hij haalde een blokkade uit m'n zonnevlecht.. wat erg effectief was)
Oke.. een andere gedachte die bij me opkwam dat híj het misschien wel zou kunnen.. omdat hij helderziend was en ook magnetiserede (geloof ik).

Ik heb het toen m'n master eens nagevraagd.. en ze beaamde dat het kon.
En nu ik er zelf over denk.. kom ik tot de conclusie.. "tuurlijk kan het".. het is nu zo logisch voor me.. je hebt geen inwijding of symbool nodig om energie op afstand te sturen.
(Ik behandelde al op afstand toen ik alleen nog magnetiseerde.. en Reiki niet kende.. ik stopte daarmee toen ik Reiki kreeg "omdat je dat bij Reiki 1 niet hoort te doen"... nu vind ik dat daarmee stoppen onzinnig is geweest en onnodig).

Je intentie zorgt ervoor dat je op afstand kunt behandelen.. niet de inwijding.
Een inwijding opent je 'slechts' voor de energie en maakt je energiesysteem schoon.

Je kunt het overigens wel vinden in "het ABC van Reiki" bedenk ik me net..

(Als je het wel vindt in "De kern van Reiki", wil je het dan ff zeggen? )

luna:
wat gaaf dit wist ik niet. kan deze persoon het alleen ontvangen als diegene ook aan je denkt? want je mag toch niet zomaar wat naar iemand sturen zonder het te vragen?

Frank:
Je mag inderdaad niet zomaar iemand een behandeling geven zonder toestemming.

En ik denk ook niet dat iedereen die met Reiki 1 bezig is direct met afstandsbehandelingen moet beginnen..
Ik zou zeggen.. eerst zorgen dat je zelf een beetje in balans bent.. en dat je de energieën hebt leren kennen. Er is genoeg ervaring op te doen namelijk met gewoon Reiki 1.. zonder behandelen op afstand.
Maar als je er aan toe bent is er denk ik geen probleem.

Mensen kunnen ook energie ontvangen als ze niet aan je denken.. de energie komt wel aan als ze toestemming hebben gegeven.
Maar zonder toestemming (als die persoon het echt niet wil) komt het gewoon niet aan.. zonder toestemming niet behandelen..

Amy:
Hoi Frank.

Als ik het goed begrijp kan ik mezelf ook zonder de symbolen al reiki geven door er aan te denken?ook als ik ergens ben? maakt niet uit. Zonder mijn handen neer te leggen? of hoort dat er gewoon bij? Ik hoop geen al te domme vraag....

Erna:
Ik zal wel kijken....

soms vind ik het allemaal wel vaag..... :)

maar....ieder moet maar gewoon zijn ding doen.....

je voelt het zelf wel....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie