Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Symbolen

(1/7) > >>

Frank:
Ik heb er ff een apart topic voor gemaakt.. anders zou dat het Tera Mai topic verpesten misschien..

--- Citaat van: Ludo op juni 09, 2006, 09:07:14 am ---Hoe kunnen we nu weten hoeveel symbolen er oorspronkelijk zijn geweest? We weten niet hoeveel symbolen er oorspronkelijk zijn geweest. Dus dan kun je eigenlijk ook niet zeggen dat het onzin is wat Katleen zegt?

Er zijn ook verhalen dat Usui de symbolen zelf helemaal niet gebruikte, enkel voor reiki beoefenaars die de energie niet goed konden sturen. Een soort zijwieletjes dus!

--- Einde van citaat ---

Er is onderzoek naar gedaan  ;)
En op die manier kunnen we dus wel zeggen hoeveel symbolen er zijn geweest.. en dus concluderen dat kathleen onjuiste informatie heeft 'doorgekregen' dat er meerdere symbolen geweest zouden zijn.

Eerst is het leuk om te weten dat er eerst geen gebruik gemaakt werd van symbolen of mantras (wat je zegt over dat Usui eerst geen gebruik maakte van symbolen klopt dus).
Eerst werden er mantras geïntroduceerd en later symbolen, inderdaad voor de mensen die moeite hadden om de energie op te roepen. De symbolen zijn in 1923 geïntroduceerd.
En inderdaad.. de mantras en symbolen zijn zijwieltjes.. je kon er mee oefenen zolang je het nodig had.. en als je de energieën helemaal begreep kon je de symbolen en mantras naast je neer leggen om op een directere manier met de energie te werken.

Er waren 4 symbolen en daarnaast 4 mantras. Mantras zijn in Japan andere instrumenten dan symbolen, maar wij hier in het Westen zijn de symbolen en mantras als één gaan beschouwen. De symbolen zijn in Japan genummerd, van 1 t/m 4.

Symbool 1 kan vaak gevonden worden op tempelmuren in Japan. Symbool 2 kan ook in tempels worden gezien in heel Japan.
Symbool 3 en 4 bestaan uit Japanse kanji (kanji zijn tekens/karakters waarmee geschreven kan worden).
Symbool 1 en 2 roepen een bepaalde energie op.
'symbool' 3 en 4 zijn eigenlijk kanji.. en wekken een bepaalde 'state of mind', geestestoestand op.

De Usui Reiki Ryôhô Gakkai kent de mantras en symbolen en laat deze ook zien aan de studenten, maar ze werken er niet actief mee.

Deze informatie kennen we via:

* Frans en Bronwen Stiene (onderzoekers en Reiki masters, beiden op Shinpiden niveau in Usui Reiki Ryôhô. Frans is Nederlander van origine en Bronwen komt uit Australië. Ze wonen in Australië. Ze hebben onder andere gestudeerd bij Hiroshi Doi en Hyakuten Inamoto.)
* Suziki San (nicht van Usui's vrouw, Tendai non, geboren in 1895, begon haar studie bij Usui in 1915. Het schijnt dat zij en 11 andere nog levende studenten van Usui een collectie van Usui's papieren bewaard hebben.. informatie waaronder de 5 principes, waka, meditaties en lessen)
* Dave King (Canadese Reikimaster die een student van Toshihiro Eguchi heeft ontmoet, genaamd Yûji Onuki. Hij ontmoette ook tatsumi. Hij heeft kopieën van zijn aantekeningen en symbolen mogen maken en heeft een inwijdingsmethode van hem geleerd.)
* Hyakuten Inamoto (grondlegger van Komyo Reiki Kai, vertaler voor Hiroshi Doi en vertaler van Usui's herdenkingssteen en de waka van de Meiji keizer.)
* Hiroshi Doi (grondlegger van Gendai Reiki Hô, een van de initiatiefnemers van de URRI's, hij is lid van de Usui Reiki Ryôhô Gakkai en heeft verschillende andere Westerse én Japanse Reikivormen geleerd/bestudeerd.)
* Tatsumi (in 1927 student van Chûjirô Hayashi. Tatsumi heeft de 4 symbolen die hij van Hayashi gekregen heeft overhandigd aan Dave King.)
* Chiyoko Yamaguchi (in 1938 studente van Chûjirô Hayashi. Ze leerde Shoden en Okuden bij Hayashi en van een familielid leerde ze de inwijdingsprocedure. Ze is in 2003 overleden)

Bea, correct me if I am wrong, met wat dan ook in deze tekst  :)

Ludo:
Dat is toch geen onderzoek??

Dat vind ik in iedergeval niet.

Frank:
Het geeft in ieder geval wel aan dat Kathleen waarschijnlijk fout zit met de informatie die ze door heeft gekregen.
Niet dat dat erg is.. maar een waarheid die waarschijnlijker is vind ik wel belangrijk (zodat er minder vaagheid is en minder fabeltjes in Reikiland).

Mijn woordenboek over het woord onderzoek:
Onderzoek: het onderzoeken
Onderzoeken: goed nagaan

En volgens mij zijn er zeker mensen die proberen goed na te gaan wat de werkelijke geschiedenis was.. (voorbeelden: Frans en Bronwen Stiene, Frank Arjava Petter, Chris Marsh).. dus volgens mij wordt er wel degelijk onderzoek gedaan  :)

Ludo:
Het wil niet zeggen dat Katleen fout zit.

Hoewel ik ook denk dat ze fout zit, maar dat is enkel een gevoel.

Ik weet van Frank Arjava Petter dat hij ook veel leugens over reiki op de wereld heeft gegooit. Ook veel waarheden maar ook veel leugens.

Frank, het is ook niet meer relevant wat het vroeger was, het is niet voor niks veranderd: ik denk dat alles een reden heeft.

Frank:
Niets is voor niets, dat denk ik ook zeker..
Maar of het daarmee irrelevant is dat de waarheid eindelijk eens boven tafel komt.. en dat Japanse technieken overkomen naar het Westen denk ik niet.
Maar over de ervaring van deze technieken kan ik je (nóg) niets vertellen.. Bea kan daar wellicht meer over vertellen.

Het is voor jou wellicht irrelevant.. voor mij echter niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie