Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Reiki-energie is E = M x c2

(1/2) > >>

Heerda:
Ik ervaar reiki energie nog steeds als een wonder uit de kosmos. Je hoeft het niet te zoeken het is er. Er bestaat alleen maar energie. Net zo als de astronomie of kosmologie of kwantum fysica hoef je het niet te begrijpen: het is er! Of is er iemand op dit forum die het wel begrijpt?

Menno:
Wat mij bezig houdt is; waar komt het vandaan.
De natuurkundige wet zegt: "Energie kan niet verloren gaan en kan zichzelf niet opwekken".
In de serie "Big Bang Theorie" wordt een groot aantal dingen opgenoemd die zich afspeelt in de wereld en is de laatste zin: "It all started with the Big Bang."

Dus de energie in de benzine van je auto: plantjes gaan groeien door energie te gebruiken => plantjes gaan dood maar energie zit er deels nog in => plantjes worden olie => olie wordt benzine => auto rijdt. Big Bang.
Het feit dat wij kunnen leven: plantjes en beestjes eten voedsel die energie hebben gebruikt -> energie komt in de plantjes en beestje -> wij eten beestjes en plantjes -> energie komt in ons: Big Bang.

Zo zijn er ontelbare zaken te noemen.

Mijns inziens: de kracht die dit en andere zaken allemaal regelt is óók energie.
Die kracht is (zoals ik in een ander topic al zei) mijns inziens (!) wat wij Reiki noemen.
Dus ook Reiki komt uit de Big Bang.

Maarrrr:
Waar is de energie vandaan gekomen die de Big Bang heeft veroorzaakt?
Energie kan zichzelf niet opwekken, immers.

Ik vermoed dat degene die deze vraag kan beantwoorden de eeuwige Nobelprijs voor de natuurkunde wint. :-)

Heerda:
Big ben theorie is een theorie en dus mogelijk tot er een andere theorie wordt uitgevonden. Het bijzondere is dat iedere theorie omstreden is. Dat we de waarheid nooit zullen ontdekken is mijn mening. Zoals er ook geen werkelijkheid bestaat omdat die voor iedere waarnemer of referentiekader verschillend is.

Healing:
Ik vind het erg interessant, maar ik vraag me ook af hoe zinnig het is. Soms heb ik het gevoel dat ik het perse wil begrijpen om te 'bewijzen' dat Reiki werkt. Maar waarom? Lastig, lastig...

Heerda:

--- Citaat van: Healing op augustus 27, 2020, 06:53:56 pm ---Ik vind het erg interessant, maar ik vraag me ook af hoe zinnig het is. Soms heb ik het gevoel dat ik het perse wil begrijpen om te 'bewijzen' dat Reiki werkt. Maar waarom? Lastig, lastig...

--- Einde van citaat ---
Net als Quantum fysica is het onmogelijk om het te begrijpen! Als ik me realseer dat ik zelf uitsluitend uit energie besta is het gemakkelijker denkbaar deze energie te delen of te reflecteren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie