Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Usui's verjaardag (+ challenge!)  (gelezen 214 keer)

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Usui's verjaardag (+ challenge!)
« Gepost op: augustus 15, 2020, 01:43:51 pm »

Hai allemaal,

Vandaag is het 155 jaar geleden dat Mikao Usui werd geboren in een dorpje in Japan dat nu Miyama Cho heet (15 augustus 1865)  :feest2:
Hij groeide op in een gezin met twee broers en een zus.
Hij was een spiritueel en veelzijdig man, met verschillende interesses en iemand die waarschijnlijk verschillende banen heeft gehad. In 1922 (4 jaar voor zijn dood) had hij een verlichtende ervaring tijdens een 21-dagen durende meditatie op de berg Kurama, maar hij was jaren daarvoor al begonnen met het spiritueel begeleiden van anderen. Hij had een vrouw (Sadako) en twee kinderen (Fuji & Toshiko)

Usui-sensei heeft natuurlijk een hoop achtergelaten en zijn geboortedag leek me een mooie gelegenheid om hier nog eens extra bij stil te staan.
We zouden dit kunnen doen met een soort uitdaging/challenge.

De uitdaging: sta eens stil bij wat je allemaal in jouw Reikistroming of Reikibeoefening hebt geleerd en haal er één aspect of element uit. Besteed dan een week lang, dagelijks of bijna dagelijks, extra aandacht aan dit aspect/element.

Het kan van alles zijn... de zelfbehandeling, een specifieke behandeltechniek, je voorbereiding op behandelen, het 'contact maken' met de energie, het behandelen van dieren, het aftasten van energievelden, het energetisch opladen van eten of drinken, een specifieke Reikimeditatie, de 5 principes (of één specifiek principe?), een symbool of mantra, leren over de Reikigeschiedenis etc. (er is vast nog meer te bedenken)

Een tip die ik mijn eigen leerlingen meegeef: afhankelijk van wat je hebt gekozen kun je ook reflecteren. Kijk ook af en toe wat dit aspect of element (voor jou) betekent, wat het doet, hoe het werkt, welk effect het heeft. Dat reflecteren wil je misschien zoveel mogelijk na het uitvoeren van een techniek of meditatie o.i.d. doen zodat je je op het moment zelf met heel je aandacht op de uitvoering kan richten. Maar ik kan me voorstellen dat je ook tijdens de uitvoering af en toe objectief kunt observeren wat er zoal gebeurt (zonder oordeel, zonder te sturen, enkel observeren).

Doe je mee?
Zo ja, welk aspect kies je?
Veel succes en plezier!

------

Als ik zoiets verzin wil ik zelf natuurlijk ook meedoen :P
Daar heb ik nog best even over na moeten denken, maar ik heb iets gevonden!
Omdat ik normaal gesproken vooral focus op meditatie heb ik nu voor een behandeltechniek gekozen. Het wordt een behandeltechniek uit Okuden (tweede niveau in Japanse stijl) waarbij je de hara (of eigenlijk de seika tanden) behandelt om het lichaam te stimuleren zich te ontdoen van 'gifstoffen.'

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Usui's verjaardag (+ challenge!)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2020, 10:04:21 am »

Oké, doe mee. Ooit hebben we op dit forum ook zoiets gedaan maar dan met een reikiprincipe(vlg mij).
Nu, ga ik proberen wat meer aan meditatie te doen.

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2020, 02:49:12 pm »

Leuk dat je meedoet! :D
Ga je nog een specifieke meditatie doen?

Ik heb er nu één behandeling opzitten (gister) en dat beviel me wel. Zo nog eens mediteren en dan aansluitend op de afstandsbehandeling voor Astrid de gekozen zelfbehandeling voor deze uitdaging weer doen  :aahw:

Ooit hebben we op dit forum ook zoiets gedaan maar dan met een reikiprincipe(vlg mij).
Ja, dat zou heel goed kunnen :D
Ik wilde niet in herhaling vallen, dus heb ik het deze keer wat anders gedaan ^.^ Dat met het principe kunnen we in de toekomst ook nog wel weer eens doen ^.^

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2020, 03:20:27 pm »

Leuk dat je meedoet! :D
Ga je nog een specifieke meditatie doen?

Neen, ben een simpel mens. Ik ga zitten. steek kaarsje aan en kijk/keer naar binnen. Of misschien zit ik in de tuin en kijk naar een bloem of vogel. vergeet de wereld en wordt vanzelf weer "wakker". Zo werkt dat bij mij.  :yy:
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.07 seconden met 28 queries.