Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Soms verveel ik me tijdens behandelen.

(1/2) > >>

Menno:
Het is een beetje met schaamtegevoel dat ik dit vraag, want het lijkt dan of je geen aandacht hebt voor degene die je behandelt, maar soms overkomt het me dat ik me tijdens het behandelen een beetje verveel.
Ik betrap me er dan op dat ik op de klok in de gaten houd hoe lang ik een bepaalde positie al aangehouden heb en of ik al door "kan" naar de volgende.

Ik voel me dan altijd schuldig, want ik wil graag dat de persoon de aandacht krijgt die hij of zij verdient.
9 van de 10 keer lukt me dat prima.
Ga ik helemaal er in mee en zit er net zo ontspannen bij als de persoon erbij ligt.
Het "doorgaan"naar de volgende positie wijst zich dan vanzelf.

Maar soms lukt het me gewoon niet.
Kom ik niet in "the zone".
Zit je daar met je handjes op iemands lijf allerlei liedjes te  pompidommen in je hoofd.
Wat aardig respectloos voelt.

Herkent men dit?

Pola:
Menno, Neen ik herken het niet. Behandel niet veel meer. Maar ook vroeger, neen. De vraag is nu : doet de mindset van de behandelaar er iets toe voor degene die ontvangt. Weet ik niet. Misschien niet. Uiteindelijk gaat het om de energie die doorgegeven wordt. Maar energie volgt gedachten, dus dan zou je zeggen …. Kortom denk er nog eens over. Fijne Paasdagen.

Menno:
Jij hetzelfde gewenst, Pola.
Dank voor je bericht.

"Uiteindelijk gaat het om de energie die doorgegeven wordt. Maar energie volgt gedachten"
Exact, en dat is nu juist wat me bezig houdt...

Dancing Cloud:
Ik heb het ook wel eens gedacht na 45 min , zo van ik moet nog 15 minuten(in de Reiki dagen), dat heb ik gelukkig niet meer, zo wie zo zijn de behandelingen die ik voor het coronatijdperk had anders, het werden Shamballa/New ParadigmMDT of Magnified Healing behandelingen. De Shamballa behandelingen zijn korten , ongeveer 30 minuten en ook de Magnified Healing behandelingen zijn korter en kan ik goed in de Energie blijven en doorgeven.

Menno, de Energie die je doorgeeft daar gaat het ook om, voel je niet schuldig, je bent je er van bewust , ook daar gaat het om , bewust zijn, fijne 2e Paasdag.

Dancing Cloud

Menno:
Dank voor je antwoord Dancing Cloud.
Jij ook een fijne 2e paasdag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie