Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Reiki als Aarde-energie

(1/7) > >>

Frank:
Misschien wel leuk om een poll voor te openen..

De bewering dat Reiki Aarde-energie is.. komt, als ik me niet vergis, vanuit het Tera Mai systeem (en dus van Kathleen Milner).
Voor mijzelf vind ik die bewering vrij onzinnig.. omdat je met Reiki ook leert werken met andere energie├źn (aarde energie, lucht en hart energie bijvoorbeeld)
Ik voel ook verschil in de energie├źn..

Dus.. voor mij is die uitspraak onzin. Maar dat betekend niet dat dat ook onzin is.. daarom de vraag: ervaar jij Reiki als Aarde-energie?

Green:
Hee hee! Dat is snel! Toevallig net een reactie gegeven op een eerdere post waarin dat ter sprake kwam. :)

Misschien komt het doordat ik niet kan vergelijken, maar mijn 'stem' is een luid en duidelijk "Nee".

Erna:
Nee, dat is mijn antwoord....

Al het goede komt van boven ;)

nee, serieus.....reiki is groot....meer.....
                     aarde-energie is ook een energie die deel uit maakt van het geheel....
                     het een kan niet zonder het ander......
                     de circulatie en samenwerking laat het stromen....
                     het is bij dit alles wel heel belangrijk om goed geaard te zijn....

dat is mijn bescheiden mening ::)  Mysterie

Jeroen^:
ik sluit me aanbij mysterie :)

misschien dat ikzelf in een ander topic wat onduidelijk was ... met aarde energie bedoelde ik energie die aardt ..
al geeft de aarde zeker een hele aangename warme energie af .. dat is natuurlijk geen reiki ..

en reiki slechts als aardeenergie zien is in mijn ogen een python een worm noemen :p

ik denk ook dat je krijgt wat je nodig hebt .. heb je aarding nodig .. zul je dus energie krijgen die dat bewerkstelligt..  voor mij was dat aarding ..

milner noemt idd reiki als aarde element ... netals de andere elementen water lether vuur ..
in seichem zitten volgens haar alle 4 de elementen dus 

dus ook reiki .. volgens mij kun je echter geen seichem master worden als je niet eerst reikimaster bent ..
enseichem weet ik verder niets van :) wie weet komt het ook ooit eens op mn pad :)

vooral na mijn derde fase inwijding van mh kreeg ik mezelf amper nog echt goed geaard .. maar omdat intuitief ook een hele berg gebeurde kon ik soms het verschil tussen aanvoelen en met me kop in de wolken amper nog herkennen ...

na die reiki inwijding scheelde dat een heel stuk .. en snapte ik opeens dat die hele inwijding niet nodig was geweest alst alleen om de aarding ging ..
majah was wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn .. en heel ingrijpend de maanden erna :)
heeft heel veel dingen in me los gemaakt :)

reiki2 in juli :)

grtzz
jeroen

Ulla:
Reiki ervaar ik als de alomvattende universele Levensenergie. De aarde is voor mij een energiesysteem net als wij dat zijn. De universele energie komt voor mij vanuit de bron. En de aarde is in die zin niet de bron. Maar een onderdeel van de schepping, van het geheel. Energiesystemen zijn energiedragers en ontvangers. De aarde is een lichaam in het heelal. Net zo als wij lichamen van de aarde zijn. En als Reiki vanuit de bron komt kan dat dus geen aarde energie zijn in die zin.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie