Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Gokai  (gelezen 625 keer)

Edda

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
  • and I say to myself .... what a wonderful world
    • Eiða's Essence
Gokai
« Gepost op: mei 15, 2018, 05:15:27 pm »

Ik knutsel graag met pixels. En ik was op zoek naar iets voor aan de muur van mijn praktijk. Nu nog kiezen welke versie ik neem en verzinnen waarop en hoe ik dit ga printen.......
dit is de eerste versie. Ik krijg de foto niet zo gepost , dus dan maar via deze link:
http://eidasessentials.blogspot.nl/2018/05/reiki-gokai.html

Dit is  een kleine versie trouwens.
( ik krijg de link naar de  tweede afbeelding even niet voor elkaar......)
vertel, zal ik er nog wat aan doen? stoort er iets? Tips over printen etc?

Edit Frank: volgens mij is de afbeelding nu hieronder wel te zien:

« Laatst bewerkt op: mei 15, 2018, 05:22:33 pm door Edda »

Erika

• Lid
    • Reiki, Seichem en Inca Sjamanisme
Re: Gokai
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2018, 08:54:47 pm »

weet niet wat je met pixel bedoeld  ::)
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Edda

• Lid
    • Eiða's Essence
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2018, 09:03:06 pm »

Kleine puntjes waarmee je in digitale tekenprogramma's werkt

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2018, 12:23:15 am »

Hai Edda,

Mooie afbeelding!
Het ziet er echt heel mooi uit. Ik kan me zeker voorstellen dat je dit aan de muur wilt hebben. Het is rustig en erg Japans ^.^
Ik ben heel benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, op de muur :D

Mij stoort niets, ik vind het mooi :D
In het rode stempel staat het kanji voor "shiki" - omdat ik zelf geen Usui Shiki Ryoho (in de lijn van Takata) beoefen zou ik die er niet opgedaan hebben, maar dat is persoonlijk en zeker geen kritiek. Als je dat wel beoefent of het gewoon een mooi stempel vindt kan het natuurlijk prima ^.^

Dus ik zou er niets aan doen :D

Je hebt trouwens meer dan alleen de Gokai in de afbeelding gezet. Die hele tekst wordt wel Gainen (of Usui Gainen) genoemd. Gainen = concept (dus, Usui's concept).
De Gokai zijn de vijf principes en die nemen maar drie van de (10?) regels in deze tekst in.

dit is de eerste versie. Ik krijg de foto niet zo gepost , dus dan maar via deze link:
Ik ben zo vrij geweest de afbeelding even voor je in de openingspost te zetten ^.^

Edda

• Lid
    • Eiða's Essence
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2018, 08:53:32 am »

Ik wist dat het meer dan alleen de principes waren, maar alleen niet de Japanse benaming "Gainen" daarvoor. Dank  daarvoor. Ik reciteer de regels dagelijks, hard op of in mn hart(hart-op dus ;)), in het Japans. Er gaat voor mij iets magisch van uit en ik denk idd dat het het grote geheim voor een een gelukkiger leven is en als je met deze principes leeft krijgen stress gerelateerde aandoeningen zeker geen kans.......
Als jij een versie zonder stempel wilt, dan kan ik die je... in een hogere resolutie zelfs maken. Ik heb ook een versie met simpel het portret van Usui Sensei op de achtergrond.
Omdat ik in mijn basis figuur werk met zgn "layers", laagjes dus, kan ik eindeloos schuiven met deze laagjes, ze duidelijker/kleiner/groter maken of zelfs van kleur veranderen,  omkeren en dus ook weglaten.....
Ik heb ook mijn eigen certificaten ontworpen en daarvoor de shoden, okuden en shinpiden stempels gedigitaliseerd. Echt priegelwerk, maar wel leuk om te doen.

Ik kan zelfs  - op verzoek- persoonlijke informatie voor iemand in een "layer" toevoegen.  ;)

Maar vertel nu eens het grote geheim om een plaatje behoorlijk in een bericht te zetten, evt rechtstreeks via de computer geüpload..........

Erika

• Lid
    • Reiki, Seichem en Inca Sjamanisme
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2018, 05:36:32 pm »

Hai Edda,

Mooie afbeelding!
Het ziet er echt heel mooi uit. Ik kan me zeker voorstellen dat je dit aan de muur wilt hebben. Het is rustig en erg Japans ^.^
Ik ben heel benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, op de muur :D

Mij stoort niets, ik vind het mooi :D
In het rode stempel staat het kanji voor "shiki" - omdat ik zelf geen Usui Shiki Ryoho (in de lijn van Takata) beoefen zou ik die er niet opgedaan hebben, maar dat is persoonlijk en zeker geen kritiek. Als je dat wel beoefent of het gewoon een mooi stempel vindt kan het natuurlijk prima ^.^

Dus ik zou er niets aan doen :D

Je hebt trouwens meer dan alleen de Gokai in de afbeelding gezet. Die hele tekst wordt wel Gainen (of Usui Gainen) genoemd. Gainen = concept (dus, Usui's concept).
De Gokai zijn de vijf principes en die nemen maar drie van de (10?) regels in deze tekst in.

Ik ben zo vrij geweest de afbeelding even voor je in de openingspost te zetten ^.^

Kleine puntjes waarmee je in digitale tekenprogramma's werkt

ah die pixels :D
Thanks voor je uitleg
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 22 queries.