Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Behandeling aanbieden bijv als vrijwilligerswerk. Tips, do's en don'ts  (gelezen 1560 keer)

bl4ckh4t

• Lid
  • Geslacht: Man
Behandeling aanbieden bijv als vrijwilligerswerk. Tips, do's en don'ts
« Gepost op: april 19, 2017, 12:19:15 pm »

Hallo allemaal,
Ik vind dat ik klaar ben om andere (buiten familie en vrienden kring) mensen te gaan behandelen. Op de eerste plaats om mensen te helpen maar zeker ook om zelf te ervaren (samen met de behandelden) wat Reiki kan doen ( of eigenlijk wat ik met Reiki kan doen voor anderen)

Ik werk zelf als freelance IT consultant bij een groot ziekenhuis en denk erover om het hier aan te bieden. Lijkt me dat er wellicht al dergelijke hulp programma's voor patiƫnten zijn waarbij ik kan aansluiten.

Ik ben op zoek naar ideeen, tips en wat wel en niet te doen. Zijn er bijv al organisaties via welke je dit kan aanbieden (in de vorm van vrijwilligerswerk). Welke verwachting moet je juist wel of niet geven, wat vertel je wel of niet over Reiki.

Groeten,
Rob
(mentaal) fit zijn is het nieuwe rijk.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Behandeling aanbieden bijv als vrijwilligerswerk. Tips, do's en don'ts
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2017, 06:12:28 pm »

Simpele vraagjes. :)
Antwoorden zijn niet zo simpel.
Jouw ziekenhuis verdient het om Reiki te omarmen.
Zoek naar ervaringen in Amerika in ziekenhuizen waar ze met de verzekeringsmaatschappijen het geldelijk voordeel inzien.
In Nederlandse Ziekenhuizen staat Reiki in de kinderschoenen.
Mij zijn geen organisaties bekend via welke je dit kunt aanbieden.
Je kunt een algemeen verhaal vertellen over Reiki maar je mag in mijn beleving geen verwachting wekken.
Waarom niet omdat elk mens uniek is.
Voorwaarde voor Reiki geven is dat degene die je wilt behandelen dat ook echt wil.
Reiki vertelt zijn eigen verhaal en dat is niet te vertalen maar alleen te ervaren.
Vraag toestemming en stel voor 5 mensen te behandelen die dat vanuit hun gevoel willen..
Hun ervaringen zeggen meer dan 1000 woorden.
Reiki bewijst zichzelf.
Verwachtingen wekken is onnodig en staat het succes van Reiki in de weg.
Objectiviteit zonder placebo effect werkt het beste.
Als je hier in de buurt zit biedt ik mij aan als mede reikibehandelaar in jouw ziekenhuis.
Ga er voor en als je wilt vertel mij je ervaringen.
Succes
Dick

Heling gaat verder dan genezing

connief

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2017, 10:06:47 pm »

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ervaring opdoen is meesterlijk belangrijk. Ik biedt me graag aan voor een reiki behandeling.
Ik had dat toch al graag. Ik heb een zwaar lichaam soms dat naar beneden getrokken wordt en moet de hond uit laten en heb moeite met wandelen de laatste tijd. Daarom zou ik met een reiki behandeling heel blij zijn.

Verder wens ik je heel veel succes en heel heeel veel leuke ervaringen en leuke mensen op je pad komt.

De vriendelijke groeten,

Connie

bl4ckh4t

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2017, 08:59:35 am »

Heb in het ziekenhuis contact gezocht met de vrijwilligers afdeling. Zij doen voornamelijk werk voor revalidatie.
Ben benieuwd of ze dit willen proberen. Anders is er bij afdeling oncologie ook een mogelijkheid om een kaartje/flyer achter te laten zodat mensen zelf contact op kunnen nemen, los van het ziekenhuis.

Ben benieuwd of mensen er hier voor open staan. Ik laat het weten.

Groeten,
Rob

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2017, 10:23:07 am »

Mooi initiatief. Zou geen verwachtingen wekken. Reiki doet wat het doen moet en soms is dat iets anders dan patiƫnt en behandelaar voor ogen hebben. Bied het aan als een zachte liefdevolle energie. Vooral zwaar zieke mensen zijn er soms heel blij mee. :hart:

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2017, 10:34:38 am »

Rob,17 jaar geleden konden we reiki behandelingen in het ziekenhuis( Leeuwarden) als groep vrijwilligers nog niet van de grond krijgen, directie vertelde dat we eerst maar eens ervaring op mochten doen in een verpleeghuis.

Zelf was ik werkzaam als verpleegkundige en heb af en toe wel reikibehandelingen gegeven opmijn afdeling. De hoofdverpleegkundige wist daarvan en collega,s ook.
Wens je veel succes.

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

bl4ckh4t

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2017, 10:37:42 am »

Ik ben inderdaad bang dat het nu nog steeds niet omarmt wordt, sowieso niet als officieel aangeboden dienst/therapie etc.
Denk dat ik me moet richten op dat mensen zich vrijwillig zelf opgeven en reageren op mijn oproep.

Maar misschien wordt ik verrast. Heb nog geen antwoord van de ziekenhuis vrijwilligers groep.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2017, 06:20:34 pm »

Reiki is geen therapie. Reiki gaat zijn haar eigen weg.
Beste Rob ga er voor beloof niets maar biedt aan 5 mensen te behandelen in random.
Laat de deskundigen achteraf beoordelen.
Maak het niet te vrijblijvend. Foldertje hier foldertje daar zinloos.
Betrek het ziekenhuis er bij. Overtuig het ziekenhuis dat elke lichaamscel verbinding wil voelen en dat Reiki daar een bijdrage aan kan leveren. De lichaamscel die verbinding voelt ervaart rust en geborgenheid waardoor het in het oorspronkelijke trillingsgetal terugkomt en heling zou kunnen ontstaan.....
De lichaamscel die door voeding van buitenaf in de ruimste zin des woord wordt belast kan muteren of een negatieve aansturing geven in ons lichaam op velerlei  fronten..

Vraag om de gunfactor.
Angst is vragen om problemen en  tegenwerking.
Overtuiging opent deuren die tot dusverre gesloten zijn.
Nou dat was het effe weer.
Groet
Dick

« Laatst bewerkt op: april 20, 2017, 06:54:45 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

connief

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2017, 08:13:12 pm »

Heb in het ziekenhuis contact gezocht met de vrijwilligers afdeling. Zij doen voornamelijk werk voor revalidatie.
Ben benieuwd of ze dit willen proberen. Anders is er bij afdeling oncologie ook een mogelijkheid om een kaartje/flyer achter te laten zodat mensen zelf contact op kunnen nemen, los van het ziekenhuis.

Ben benieuwd of mensen er hier voor open staan. Ik laat het weten.

Groeten,
Rob

Beste Rob,

Ga er voor.
Ik weet zeker dat mensen er voor open staan en er heel blij mee zullen zijn.

Gewoon doen. En ik wens je heel veel succes. leuk te zien dat je zoveel (goede) ideeen hebt.

Groetjes,

Connie

Jac Oerlemans

• Actief Master
    • Usui Tilburg
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2017, 09:53:28 pm »

Mijn ervaring;
In 2 verzorgingshuizen waar ik vrijwilliger ben heb ik over Reiki verteld.Beide managers stonden er niet voor open,maar als de bewoners er om vragen ga je gang werd er gezegt. Na een half jaar waren ze beiden om en mocht ik op alle afdelingen vertellen over Reiki en ook toepassen.  De resultaten spraken voor zich. Nu is het zelfs zo dat ik in een verzorgingshuis een ruimte heb toegewezen gekregen waar ik de bewoners kan behandelen. Mijn ervaring niets forceren laat het resultaat spreken.

lydia

• Actief Master
    • Lydia en Reiki
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2017, 09:58:24 am »

Hallo Rob,    :zwaai:

Jammer genoeg ligt het, naar mijn ervaring, inderdaad niet zo eenvoudig. Mij is het vroeger niet gelukt in het ziekenhuis, maar wel in een verzorgingshuis onder de noemer "activiteit". Zie een artikel uit 2007 op: http://www.lydia-en-reiki.nl/index.php?option=com_content&view=article&layout=edit&id=35

Als je op facebook zit kun je eens kijken (of je aansluiten) bij de groep "Reiki in de Gezondheidszorg".
Daar worden regelmatig voorbeelden geplaatst en de groep is bezig om een overzicht te krijgen.
Ik wens je veel succes en weet dat er veel behandelaars zijn met dezelfde wens/droom.  :)
Succes !

Reiki-groetjes van Lydia
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 23 queries.