Hoi Dick,
Het spijt me te lezen dat jullie gaan stoppen met de avonden, maar ik begrijp het wel!
Ik verwijt jullie dus niks, oordeel niet enz.... ik probeer goed Reiki te zijn

.
Maar dat is, zoals jij ook weet, moeilijk.
Het kost tijd en moeite om het te leren, zelfs al om het "juiste" te vinden.
Maar inmiddels heb ik wel het geluk dat ik dit forum heb gevonden, ik heb van diverse mensen hier (en daar ben jij er zeker 1 van) veel geleerd.
Ik heb net als jij ook de ervaring dat er mensen zijn die Reiki (in mijn ogen, mijn woorden) niet echt serieus nemen en dat is jammer.
Het voelen, wordt erg veel vervangen door het denken (jij noemt dat technische vragen) en dat maakt vaak dat ik moet glimlachen als ik de vragen hoor of lees.
Antwoord geven vind ik best lastig, hoewel het me van mens tot mens best goed afgaat.
Op een forum zoals dit vind ik het veel lastiger en mede daarom organiseer ik weer doe- en oefenavonden... en vooral ook om zelf van te leren, te voelen en te ervaren. Er is zoveel over te vertellen, maar jij weet dat allemaal al.
Gelukkig heb ik ook master gevonden (Frans Stiene) wiens teachings mij erg aanspreken en ook van hem en zijn leerlingen waar ik mee in contact ben heb ik inmiddels ook heel veel geleerd.
Elke dag mag ik leren en dat kan nog heel lang zo doorgaan, er is zoveel te leren.
Sinds kort ben ik weer begonnen met het organiseren van doe- en oefenavonden.
Ik heb nog niet de luxe gehad van 40 deelnemers, integendeel

het kost nog steeds moeite om nieuwe deelnemers te vinden (en daar begrijp ik echt niets van!).
Maar ik geef niet op Reiki is voor mij te waardevol om dit geschenk niet ten volle te accepteren.
Ik weet zeker dat deze keer de gestarte reeks oefenavonden een mooi vervolg zal krijgen.
Ik hoop dat ik net zoals jij en je vrouw nog lang mensen om mij heen het geschenk Reiki mag geven

.
Sorry, Dick ik moest voor dit antwoord mijn laptop wel gebruiken, anders had je het niet gekregen

Ook alvast bedankt voor je boost, kan ik best gebruiken zo nu en dan.