Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: de ziel van reiki  (gelezen 1419 keer)

Dick Zuiderduin

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Reikicentrum "Anahata"
de ziel van reiki
« Gepost op: januari 15, 2017, 06:36:45 pm »

Beste mensen

Ik merk meer en meer dat Reiki wordt ondergesneeuwd met technische vragen.
Ik merk ook dat Reiki minder en minder leeft in mensen.
Vroeger hadden we nog wel eens meetings sommige waren super anderen waren babbelmeetings het laatste was niet mijn ding.

Hoe kom ik hierop.

Wij gaan maandag de laatste behandelavond definitief afsluiten.
Meer dan 25 jaren hebben we dit gefaciliteerd.
Begonnen met 40 mensen en een wachtlijst van ruim 25 mensen.
De laatste keer 7 mensen.

Let wel dit is mijn perceptie.

Ik ben mij tot op de dag van vandaag bijzonder bewust van de ongekende helende reikwijdte van Reiki.

Ik verwonder mij nog steeds wat Reiki mag en kan doen.

Nou zou ik wel eens van jullie willen weten hoe en op welke manier jullie de ziel van Reiki ervaren.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die de Smartphone, de TV en de i-pad even kunnen laten voor wat het is om op deze stelling te reageren.

Iedereen die hier reageert wordt zich weer bewust en ervaart een boost. Beloofd is beloofd :gassho1:

Lieve groet
Dick

« Laatst bewerkt op: januari 15, 2017, 06:48:57 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

TheoVr

• Lid
  • Geslacht: Man
  • It is a long and winding road.
Re: de ziel van reiki
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2017, 09:54:27 pm »

Hoi Dick,

Het spijt me te lezen dat jullie gaan stoppen met de avonden, maar ik begrijp het wel!
Ik verwijt jullie dus niks, oordeel niet enz.... ik probeer goed Reiki te zijn  :yy:.
Maar dat is, zoals jij ook weet, moeilijk.
Het kost tijd en moeite om het te leren, zelfs al om het "juiste" te vinden.
Maar inmiddels heb ik wel het geluk dat ik dit forum heb gevonden, ik heb van diverse mensen hier (en daar ben jij er zeker 1 van) veel geleerd.

Ik heb net als jij ook de ervaring dat er mensen zijn die Reiki (in mijn ogen, mijn woorden) niet echt serieus nemen en dat is jammer.
Het voelen, wordt erg veel vervangen door het denken (jij noemt dat technische vragen) en dat maakt vaak dat ik moet glimlachen als ik de vragen hoor of lees.
Antwoord geven vind ik best lastig, hoewel het me van mens tot mens best goed afgaat.
Op een forum zoals dit vind ik het veel lastiger en mede daarom organiseer ik weer doe- en oefenavonden... en vooral ook om zelf van te leren, te voelen en te ervaren. Er is zoveel over te vertellen, maar jij weet dat allemaal al.

Gelukkig heb ik ook master gevonden (Frans Stiene) wiens teachings mij erg aanspreken en ook van hem en zijn leerlingen waar ik mee in contact ben heb ik inmiddels ook heel veel geleerd.
Elke dag mag ik leren en dat kan nog heel lang zo doorgaan, er is zoveel te leren.

Sinds kort ben ik weer begonnen met het organiseren van doe- en oefenavonden.
Ik heb nog niet de luxe gehad van 40 deelnemers, integendeel :right: het kost nog steeds moeite om nieuwe deelnemers te vinden (en daar begrijp ik echt niets van!).
Maar ik geef niet op Reiki is voor mij te waardevol om dit geschenk niet ten volle te accepteren.
Ik weet zeker dat deze keer de gestarte reeks oefenavonden een mooi vervolg zal krijgen.

Ik hoop dat ik net zoals jij en je vrouw nog lang mensen om mij heen het geschenk Reiki mag geven :gassho2:

Sorry, Dick ik moest voor dit antwoord mijn laptop wel gebruiken, anders had je het niet gekregen ;)
Ook alvast bedankt voor je boost, kan ik best gebruiken zo nu en dan.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2017, 09:59:47 pm door TheoVr »
It is a long and winding road.

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2017, 06:09:38 am »

Lieve Dick,

Reiki is
Reiki blijft.
Je gaat een periode afsluiten Dick
Reiki blijft voor jou/jullie
Ik geef sinds 2009 geen reiki cursussen meer, wel oefenavonden met een kleine groep 5-9 per maand , intiem dus.

Reiki is en Reiki blijft.

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2017, 09:31:11 am »

Reiki is/reiki blijft(schrijft Dancing Cloud.)
En zo is het in mijn leven. Reiki is er altijd.
Levenswijze.

Wens je een fijne afsluiting in licht en liefde :hart:

Dirk-Jan

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2017, 10:58:59 pm »

Reiki was altijd al, is nu, en zal altijd blijven.

Hoelang bestaat Reiki, zoals wij het kennen als Usui Reiki, nu al? Bijna een eeuw.
Wat is er in die tijd veranderd, wat zijn er aan modaliteiten (energy healing) bijgekomen sinds Reiki zich geopenbaard heeft?

Wij beschouwen Reiki als een intelligente energie, die doet wat nodig is, die gaat waarheen het nodig is.
Wie zijn wij dan om limieten op te leggen aan Reiki door te zeggen dat het de enige methode is en dat ontwikkeling  niet mogelijk is?
Heeft Reiki zich niet geopenbaard in een tijd dat er behoefte was aan precies die methode, op een moment dat het niveau van de spirituele ontwikkeling van de mensheid het vereiste?
Heeft Reiki dan niet ook de macht om zichzelf als andere modaliteiten te openbaren op momenten dat dat nodig is?

Ikzelf pas op dit moment één van twee modaliteiten toe die ik op dat moment het meest van toepassing vindt. Is het een "quick-and-dirty" behandeling, dan ga ik voor Reiki. Denk dan aan verzwikte enkels (Heb een paar jaar geleden iemand een spoedcursus gegeven omdat ik mijn enkel in twee richtingen verzwikt had en niet goed genoeg mezelf kon/kan behandelen -> restultaat was dat ik de volgende dag weer vrolijk rond kon lopen (en echt niet omdat hij maar licht verzwikt was, want m'n eigen gewicht kon ik er totaal niet meer op verdragen, terwijl ik normaal met een verzwikte enkel probleemloos doorloop)), lichte verbrandingen en dergelijke. Zijn het langdurige problemen, zoals fantoompijnen bij breuken, of rugpijnen, dan kies ik al snel voor Pranic Healing. (Met dit laatste ben ik ooit eens zo snugger geweest om ééns stapje over te slaan, waardoor een behandeling van een pijnlijke schouder bij iemand anders ervoor zorgde dat ik zelf een paar weken met een pijnlijke heup rond liep, lesson learned...)
Daarnaast zit een derde modaliteit in mijn gedachten rond te spoken, waar ik in de toekomst nog eens wat onderzoek naar wil doen. Ter zijner tijd zal ik daar nog wel eens over uitweiden.

Dat Reiki minder leeft onder de mensen, is wellicht een teken van evolutie. Wellicht niet zoals we verwachten een evolutie direct naar een veel spiritueler leven, maar wellicht via een tussenstap via een stukje duisternis.
Wellicht wordt op dit moment wel door de mensheid het spirituele een beetje ondergedompeld, maar kan ook dit niet, gelijk mijn vorige post in een ander topic, gezien worden als een stukje donkere tunnel alvorens het licht aan het einde gezien kan worden?
En daarnaast, was Reiki wel ooit bedoeld als het eindpunt, het licht aan het einde van de tunnel, of was het enkel bedoeld als een lichtpunt om de richting te kunnen vinden bij een kruispunt dat anders in volledige duisternis gehuld zou zijn?

Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 23 queries.