Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mooie maar zeer intense beleving  (gelezen 1430 keer)

Henriëtte

• Lid
Mooie maar zeer intense beleving
« Gepost op: november 30, 2016, 10:55:39 am »

Hoi allemaal! Ik heb - nu alweer een jaar terug - een aura healing / reiki behandeling gekregen die voor mij heel erg heftig was. Ik volgde de energiestroom zelf en kwam toen ineens - goh, hoe leg je dat uit - in een eindeloos ruim veld terecht. Dit was zo intens en ging zo ongelooflijk diep dat ik daarna niet wist hoe ik het in mijn leven moest integreren (want wie snapt zoiets nu?). Ik weet nu - denk ik tenminste - dat we na onze dood niet ophouden te bestaan maar overgaan in een groter geheel en dat dit prachtig is.
Sindsdien echter nooit meer een healing ontvangen. Ik zou over een poosje best graag een cursus reiki of wat dan ook willen volgen, want ik heb het idee dat ik mensen ermee zou kunnen helpen. Maar - help - ik ben als de dood voor meer van zulke ervaringen, want ik vind het te intens en te ver afstaan van wat hetgeen mijn vrienden en familie zich mee bezighouden. Ik vind dit heel moeilijk. Aan de ene kant trekt het 'energetische' me heel erg, omdat ik super hooggevoelig ben, anderzijds ben ik er als de dood voor.... Wie weet wat wijsheid is?   

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mooie maar zeer intense beleving
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2016, 05:20:04 pm »

Welkom bij de club Henriette,

Wat is wijsheid , dat mag je zelf ontdekken, velen van ons hebben de stap naar Reiki gewaagd en ook velen van ons konden onze ervaringen (nog) niet delen met onze vrienden, familiekring en toch zijn we verder gegaan  en gegroeid met reiki enzovoorts. Het heeft mij in ieder geval veel gebracht en intussen heb ik vele mensen mogen behandelen en opgeleid in de verschillende Energie systemen.
Ga eerst weer een aantal behandelingen ervaren en voel ervaar wat het je brengt, veel succes bij je keuzes

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Dick Zuiderduin

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2016, 06:43:37 pm »

Beste Henriette,
Dank voor je reactie.
Een mooie intense beleving is het onderwerp. Waarom zou je deze beleving jezelf onthouden als die mooi en intens is.
Omdat je familie en vrienden zich daarmee niet bezighouden? Dat vind ik geen goede reden je mag best aan jezelf denken, van jezelf houden en jezelf iets moois gunnen.
Dan roept jouw reactie daarnaast vragen op.
Een aurahealing is iets totaal anders als een reikibehandeling.
Wat heb je nu mogen ontvangen aurahealing of reikibehandeling.
Angst is nergens voor nodig zolang je op een zuivere manier behandelingen krijgt in welke vorm dan ook.
En voor Reiki is angst sowieso nergens voor nodig. Vertrouwen is wel nodig :gassho1:
Weet je Henriette het is mij ook soms gegund in een eindeloos ruim veld terecht te mogen komen. Ik geniet van de ruimte en het alles omvattende, de schoonheid de sereniteit, de eenheid met het alles, ik ben daar dankbaar voor en laat het na afloop weer los.
Succes wijsheid inzicht, innerlijke rust en vertrouwen wens ik je toe.
Groet
Dick
Heling gaat verder dan genezing

Henriëtte

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2016, 10:04:45 am »

Hoi Dick, fijn te weten dat ik dus niet de enige ben... Ik weet nl zeker dat ik het echt heb ervaren en niet heb verzonnen, maar vind het tegelijkertijd zo bizar dat je dit dus kunt voelen. Het staat zo los van alles. Ik stond na de behandeling (na navraag bleek het chakra healing te zijn) weer op straat en ging thee drinken met een vriendin. Gelukkig kon ik het wel met haar delen maar de overgang was veel te abrupt. Dat loslaten zou ik beter moeten leren denk ik. Het makkelijker kunnen delen zou fijn zijn. Dit helpt ieg. Dank je

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2016, 02:46:29 am »

Hai Henriëtte,

Van harte welkom op het forum!
Fijn dat je je verhaal hier wilt delen. Ik hoop dat het je brengt wat je nodig hebt.
Zou je je nog willen voorstellen in het daarvoor bedoelde forumgedeelte?

Een eindeloos ruim veld zeg je. Dat klinkt herkenbaar.
Zoals ik het lees heb je een glimp opgevangen van iets ongelooflijks en iets dat moeilijk in woorden uit te drukken is.
Het lijkt een soort bewustzijnsverruimende ervaring. Een moment waarop je bewustzijn iets meer openstaat en je iets meer kunt zien en ervaren dan normaal. Vervolgens vertalen je hersenen het naar iets dat je binnen je bekende kaders kunt begrijpen.
Zoiets kan op allerlei momenten voorkomen. Soms ervaart iemand het tijdens een diepe meditatie, soms tijdens een behandeling met handoplegging (of dat nu chakrahealing, 'Reiki', magnetiseren o.i.d. is), soms (schijnbaar) zomaar tijdens een wandeling, en het kan ook gebeuren tijdens een concert, tuinieren of een ritje in de achtbaan. Bij de één is het een flits en al snel over, bij de ander blijft de ervaring enkele uren hangen. De één ervaart het één keer, de ander kan er in- en uitstappen. Maar er zijn ook velen die het nooit ervaren.

Ik zou over een poosje best graag een cursus reiki of wat dan ook willen volgen, want ik heb het idee dat ik mensen ermee zou kunnen helpen. Maar - help - ik ben als de dood voor meer van zulke ervaringen, want ik vind het te intens en te ver afstaan van wat hetgeen mijn vrienden en familie zich mee bezighouden. Ik vind dit heel moeilijk. Aan de ene kant trekt het 'energetische' me heel erg, omdat ik super hooggevoelig ben, anderzijds ben ik er als de dood voor.... Wie weet wat wijsheid is?   

Angst is een slechte raadgever. Binnen 'Reiki' of binnen de meeste Reikistromingen bestaan er vijf principes die bedoeld zijn als een leidraad voor het leven, als middel om bewust te worden en te blijven (vaak de Reikiprincipes genoemd of "Gokai" in het Japans). Deze principes beginnen met "alleen vandaag..." en één van die principes is "maak je geen zorgen."
Door na te denken over dat principe, door te contempleren, kunnen we er achter komen wat voor effect bezorgdheid/angst op ons heeft, hoe we er intern op reageren en hoe we daardoor naar de buitenwereld handelen.

Angst/bezorgdheid zorgt voor onbalans. Daar waar angst is, kan geen innerlijke vrede of rust zijn (bij gebrek aan een beter woord).

Ik zou denk ik adviseren om als eerste belangrijke stap op je pad de angst aan te pakken. Misschien in andere woorden; je zelfverzekerdheid of vertrouwen te vergroten.

Werken aan je aarding is ook belangrijk. Misschien gaat dat zelfs hand-in-hand met zelfverzekerdheid en vertrouwen.

Ga naar binnen. Eventueel via meditatie. Bijvoorbeeld meditatie waarbij je je op je ademhaling of op een punt in je lichaam richt, zonder te visualiseren, zonder te sturen.

Ik zou over een poosje best graag een cursus reiki of wat dan ook willen volgen, want ik heb het idee dat ik mensen ermee zou kunnen helpen.

Ik zou zeggen dat voordat je ook maar kunt denken aan het energetisch helpen van anderen, je eerst met jezelf aan de slag moet.
Als je angst ervaart ben je zelf niet stabiel. Dat heeft ook effect op je energieveld én op een behandeling, als je een behandeling zou geven.

Eerst jezelf helpen, dan pas een ander. Alleen behandelen als je op dat moment zelf energetisch onwankelbaar (= stabiel) bent.
Eerst de weg naar binnen, de weg naar jezelf.

Je kan gerust een cursus volgen. Laat je niet ontmoedigen doordat vrienden en familie er niet over mee kunnen praten. Door een cursus kan je ook eventueel anderen leren kennen waar je het er wel mee over kunt hebben. Een ander (of het beeld dat je zelf hebt van wat anderen er van zouden kunnen vinden) zou niet in de weg moeten staan van je ontwikkeling. En je hebt dus in ieder geval een vriendin waarmee je het wel kunt delen. Dat is heel mooi :D
Mijn advies zou zijn om naar een ervaren leraar(es) te gaan. Je kunt een kennismakingsgesprek hebben met verschillende leraren en kiezen voor degene die je het meest aanspreekt, die je begrijpt en waarvan je het idee hebt dat hij/zij je kan bijstaan. Je kunt ook eerst nog een of meerdere behandelingen ondergaan, bij eventueel die verschillende leraren, en kijken wat dat doet. Dat je deze ervaring hebt gehad bij één behandeling wil niet zeggen dat je bij een volgende behandeling iets soortgelijks meemaakt. Iedere behandeling is anders en iedere behandelaar is anders.
Ik zou sowieso eerst naar 'binnen' gaan, je richten op aarding en het oplossen van de angst, voordat je je 'naar buiten' richt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt  :gassho1:

*Gasshō*
Frank
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 23 queries.