Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki en psychologie  (gelezen 2574 keer)

Frank77

• Lid
Re: Reiki en psychologie
« Reactie #15 Gepost op: september 25, 2016, 03:15:43 pm »

Hoi Frank,

Dank voor je bericht. Mooie linken trouwens! Reiki is inmiddels zo divers en er is zo veel dat bij reiki is gekomen in stijlen en stromingen dat het eigenlijk nog best lastig is om reiki zo te definiƫren dat eenieders beoefenaar zich er in kan vinden. Wat me opvalt is dat beoefenaars naast reiki vaak nog andere vormen van alternatieve therapieƫn beoefenen en hier en daar integreren in de reiki en zo ontstaat weer een nieuwe tak aan de reiki boom. Hoewel niet puriteins, zal ik mij toch meer op de klassieke stromingen richten waar handoplegging een van de onderdelen is en er daarnaast veel ruimte en focus is voor persoonlijke groei.

:gassho2: Frank

RayBiemond

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: september 25, 2016, 05:53:38 pm »

Grappig,
Toen ik startte met toegepaste psychologie heb ik deze vraag ook neergelegd. Ik ben hier zelf toen een beetje ingedoken en niet veel verder gekomen. Ook op de opleiding werden deze ideeen weggestopt onder het kopje pseudopsychologie omdat er in de westerse psychologiestromingen nog niet genoeg tastbaar bewijs is gekomen uit de onderzoeken die zich daar mee bezig hebben gehouden. Dick swaab heeft hier geloof ik nog wel eens een stukje over geschreven in een van zijn boeken. Helaas weet ik even niet meer welke dit was.

Groetjes,
Raymonde
????????????????????

Frank77

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: september 25, 2016, 05:57:39 pm »

Hoi Ray,

Inmiddels is er, denk ik, wat meer onderzoek gedaan naar reiki en ook binnen de psychologie zijn er diverse stromingen die ruimte laten voor spiritualiteit en zingeving (contemplatieve psychologie, transpersoonlijke psychologie) reiki kent diverse beoefeningsvormen. Ikea mijzelf meer richten op de klassieke reikivormen. Naast handoplegging zijn hier andere elementen die bijdragen aan persoonlijke ontwikkeling (focus van mijn onderzoek) Als je het leuk vindt dan hou ik je verder op de hoogte van mijn voortgang.

:gassho2: Frank 77

RayBiemond

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: september 25, 2016, 06:02:46 pm »

Hay frank,
Dat zou kunnen, het was voor mij 3 jaar geleden dat ik aan tp begon en heb mn eerste jaar niet afgemaakt dus ook maar beperkt onderzoek gedaan en enkel mn docenten de vraag toegeworpen buiten mn gegoogle om. En zelf was k nog niet bekend met reiki. Dus Aan mij heb je weinig hihi.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat verlopen. Lijkt me leuk als je me op de hoogte houdt :)

:gassho2:
Ray
????????????????????
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 23 queries.