Hai Dubbelr,
Allereerst: van harte welkom op het forum!
Zou je je nog willen voorstellen in
het daarvoor bedoelde forumgedeelte? Dan kunnen we je echt even welkom heten ^.^
(Stond ook vermeld op de registratiepagina)
Mijn antwoord op je vraag wat ik zou aanraden kan heel kort: ik raad je een cursus aan bij een leraar thuis of in diens praktijk o.i.d. te volgen. Een contactcursus zoals Martijn het mooi verwoord.
Ik sluit me aan bij de twee voorgangers in dit topic.
Een Reikicursus is meer dan alleen een inwijding ontvangen en een digitaal handboek ontvangen.
Zorg dat je een cursus gaat doen bij iemand die veel ervaring heeft met energie, iemand bij wie je je prettig voelt, waar je je vragen kan stellen, iemand die de tijd voor je neemt. Een contactcursus biedt je de mogelijkheid meteen te oefenen, dat versterkt je zekerheid en je leraar zou je eventueel direct tips kunnen aanreiken. Je kunt een behandeling ontvangen en een behandeling geven.
Door met elkaar in dezelfde ruimte te zijn en daar de inwijding te ontvangen en te behandelen wordt de energie in de ruimte zelf ook erg positief, erg 'geladen met Reiki.' Dat is een mooi voordeel van het bij elkaar zijn en samen oefenen en beoefenen. Je pikt er iets van mee.
Als het een cursus in groepsverband is kun je bovendien ervaringen uitwisselen en misschien leren van vragen die anderen stellen waar je zelf nog nooit aan gedacht had.
Op een dieper niveau vind ik ook dat 'Reiki' gaat om het kunnen maken van contact. Een online cursus is dan misschien niet helemaal toereikend.
Contact met je Reiki leraar moet, vind ik, ook niet eenmalig zijn. Het moet iemand zijn waar je terecht kunt met je ervaringen en vragen op, in ieder geval, het gebied van energie.
Het is ook absoluut aan te raden om eens in de zoveel tijd een oefenmiddag of oefenavond van je leraar/master te bezoeken. De meeste goeie leraren organiseren met enige regelmaat zo'n moment waar zijn of haar cursisten samen kunnen komen om met elkaar te oefenen en beoefenen. Daar kun je veel aan hebben.
Nu wil ik zelf ook graag starten met Reiki alleen heb ik hier niet veel tijd voor
Ik begrijp dat het leven druk kan zijn en van alles van ons kan vragen.
Als je gaat beginnen met Reiki doe je dat in de eerste plaats voor jezelf. Je mag het best zien als een cadeau aan jezelf en een investering in je eigen ontwikkeling, je eigen genezing/healing en pad naar heelheid en geluk.
Jij bent de belangrijkste persoon in jouw leven. Zonder jou zou jouw leven er niet zijn. Je mag voor jezelf zorgen en je mag tijd nemen voor jezelf.
Als je met Reiki wilt beginnen, dan zou mijn advies ook zijn: gun jezelf de tijd.
Ook de tijd om het allemaal in je eigen tempo te doen.
Ik hoop dat je iets aan dit topic hebt en je je weg vindt.
*Gasshō*
Frank