Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: resonantiegebieden in het energiespectrum?  (gelezen 2846 keer)

Martijn

• Lid
  • Geslacht: Man
resonantiegebieden in het energiespectrum?
« Gepost op: januari 07, 2016, 03:23:18 pm »

Beste mensen,

Ik ben even benieuwd naar het volgende.  Ik was gisteren een afstandsbehandeling aan het geven aan het hondje van mijn vriend en er viel mij opeens iets op. In het spectrum van de energie die ik doorgaf leken resonantie gebieden te zitten. Bepaalde groepen frequenties aan energie die duidelijker/sterker aanwezig waren (Het deed mij een beetje denken aan boventonen in een geluidsignaal). Het leek ook alsof deze ‘resonantiegebieden’ zo nu en dan aan het veranderen waren. Zijn er mensen die dit ook ervaren of herkennen? En is er een verklaring voor?

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets heel geks zeg, hahaha. Het was trouwens een shamballa-behandeling, maar ik denk dat dit algemener is en niets daarmee te maken heeft. Om die reden heb ik het in ‘reiki algemeen’ gezet.

Groetjes,
Martijn

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: resonantiegebieden in het energiespectrum?
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2016, 04:14:32 pm »

Wat bedoel je precies met resonantiegebied?
Ik heb gezocht op internet, en kom verschillende dingen tegen, maar niet iets wat me een duidelijk, simpel en eenduidig overzicht of definitie geeft. Bij resonantie denk ik aan "meetrillen," maar ik heb niet per se de indruk dat je dat bedoelt in dit topic.

Bepaalde groepen frequenties aan energie die duidelijker/sterker aanwezig waren

Dat wat je kán doorgeven wordt voornamelijk bepaald door je staat van zijn; je bewustzijn/spirituele ontwikkeling, gedachten, emoties, aandacht. En daarin speelt training, inwijding, reiju, graad, maar vooral ervaring en (be)oefening een rol.

Dat wat je tijdens een behandeling doorgeeft wordt bepaald door [a] je bewustzijn (etc.) en [b ] dat wat de ontvanger nodig heeft op dat moment.

Iedere ontvanger is anders, iedereen heeft iets anders nodig. Hoe minder jij als gever 'in de weg' gaat zitten (hoe minder je zelf wilt controleren of bepalen), hoe meer je je laat leiden door de energie en hoe onvoorwaardelijker je behandelt, hoe meer de ontvanger in staat is om binnen te halen wat er nodig is.
Soms is er veel van het één nodig en weinig van het ander. Afhankelijk van de dingen waar de ontvanger mee zit.

Het leek ook alsof deze ‘resonantiegebieden’ zo nu en dan aan het veranderen waren. Zijn er mensen die dit ook ervaren of herkennen? En is er een verklaring voor?

Soms is er op de ene plek een andere energiefrequentie nodig dan op de andere plek bij dezelfde persoon. Dat kan heel goed.
En soms is er op dezelfde plek, bij dezelfde persoon, in dezelfde sessie, na een tijdje een andere frequentie nodig.

Herkenbaar is de verandering in energie tijdens een behandeling voor mij in ieder geval absoluut.

De verklaring ligt denk ik in dat wat wij in staat zijn te geven en wat de ontvanger nodig heeft en diens eventuele problemen, trauma's, blokkades etc.

Het was trouwens een shamballa-behandeling, maar ik denk dat dit algemener is en niets daarmee te maken heeft.

Als ik begrepen heb waar je vraag over gaat, dan denk ik ook dat het algemener is.
Algemene principes van hoe spirituele energie zich gedraagt. Dat wat ik hier beschreven heb beschouw ik zelf als basisprincipes.
Dat energie die door je heen stroomt (aura) en die je kunt doorgeven afhankelijk is van je bewustzijn/spirituele staat van zijn, ervaar ik als een soort natuurwet; absoluut onafhankelijk van systeem, methode en of je überhaupt met spirituele energie bezig bent of niet.

*Gasshō*
Frank

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2016, 09:12:26 pm »

Martijn , kan het ook iets te maken hebben met dimensie,s. Je geeft aan dat je een Shamballa behandeling gaf, dat is een multidimensionale energie. Ik bedoel misschien ervaarde je verschillende dimensies... en ik roep ook maar wat.

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Frank

• Administrator
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2016, 12:11:00 am »

Hai Dancing Cloud,

Is niet alle energie multidimensionaal?
Of, wat is eigenlijk het verschil tussen een multidimensionale energie en een niet-multidimensionale?

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2016, 07:14:35 am »

Ja Frank energie is multidimensionaal
Liefde, Wijsheid, Kracht

Martijn

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2016, 04:48:21 pm »

Ik was al bang dat het niet helemaal goed te begrijpen was. Aangezien ik erg druk ben deze week, zal ik dit weekend even een duidelijkere omschrijving geven.

Ik wilde jullie met dit bericht even laten weten dat ik het wel gelezen had, dat vond ik wel zo netjes ;). En ik wil jullie bedanken voor jullie reacties, dat geeft voer tot denken ;).

Groetjes,
Martijn

Martijn

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2016, 09:03:22 pm »

Ik heb nu eindelijk ff tijd om te reageren ^^. Ik was even druk met een lading toetsen en verslagen, hahaha. Maar ik zit nu weer ff in een rustige periode. ^^ Voor nu... hahaha. Nogmaals bedankt voor jullie berichten :hart:.

Laat ik het even op een andere manier proberen uit te leggen. Stel je voor dat je een spectrum van energie hebt van 1 tot 100. Hierbij is 1 een lage energie (tevens de laagste in mij  spectrum) en 100 een hoge energie (tevens de hoogste energie in mijn spectrum. Het valt mij dan op dat er bepaalde groepen aan frequenties extreem duidelijk aanwezig zijn (bijvoorbeeld een gebied van 30-40 en van 70-80). De gebieden verschuiven ook wel eens, maar het blijft steeds een even groot spectrum voor mijn gevoel. Er zijn dan bijvoorbeeld sterkere gebieden bij 28-35 en 80-85 bijvoorbeeld (en niet meer bij 30-40 en 70-80).
Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken en wat de verklaring hiervoor kan zijn.

Dat wat je tijdens een behandeling doorgeeft wordt bepaald door [a] je bewustzijn (etc.) en [b ] dat wat de ontvanger nodig heeft op dat moment.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Soms is er veel van het één nodig en weinig van het ander. Afhankelijk van de dingen waar de ontvanger mee zit.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soms is er op de ene plek een andere energiefrequentie nodig dan op de andere plek bij dezelfde persoon. Dat kan heel goed.
En soms is er op dezelfde plek, bij dezelfde persoon, in dezelfde sessie, na een tijdje een andere frequentie nodig.
Ik denk dat dit de verklaring is voor de veranderingen in de gebieden die ik voel. ^^

Martijn , kan het ook iets te maken hebben met dimensie,s. Je geeft aan dat je een Shamballa behandeling gaf, dat is een multidimensionale energie. Ik bedoel misschien ervaarde je verschillende dimensies... en ik roep ook maar wat.

Dancing Cloud
Ik heb na dit bericht even heel bewust in de energie gevoeld. De multidimensionaliteit is niet hetzelfde als de gebieden die ik bedoel, denk ik. Ik merk zelf wel dat het lijkt alsof sommige energieën van andere plaatsen (dimensies) komen. Als ik dat gevoel goed heb, kan het dan kloppen dat hogere energieën uit hogere dimensies komen?

Ik merk nu dat er zich een proces plaatsvindt, waarbij ik me veel bewuster wordt van mijn energie. Ik was me hier al bewust van, maar nu word ik me nog bewuster.  Ik voel de veranderingen in de energie nu veel duidelijker. Dat is af en toe even verwarrend en al helemaal moeilijk te omschrijven. Maar ik ben er wel heel blij mee.

Groetjes,
Martijn

Frank

• Administrator
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2016, 02:42:04 am »

Wat mooi dat je dat zo bewust ervaart ^.^

Is het goed gegaan met de toetsen en verslagen?

Laat ik het even op een andere manier proberen uit te leggen. Stel je voor dat je een spectrum van energie hebt van 1 tot 100. Hierbij is 1 een lage energie (tevens de laagste in mij  spectrum) en 100 een hoge energie (tevens de hoogste energie in mijn spectrum. Het valt mij dan op dat er bepaalde groepen aan frequenties extreem duidelijk aanwezig zijn (bijvoorbeeld een gebied van 30-40 en van 70-80). De gebieden verschuiven ook wel eens, maar het blijft steeds een even groot spectrum voor mijn gevoel. Er zijn dan bijvoorbeeld sterkere gebieden bij 28-35 en 80-85 bijvoorbeeld (en niet meer bij 30-40 en 70-80).
Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken en wat de verklaring hiervoor kan zijn.

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.

Maar is 1-100 in je voorbeeld het totale spectrum van wat er mogelijk is, of is het je persoonlijke spectrum?

Stel dat 1-100 het totale spectrum is. Dan zou ik zeggen dat wanneer alle frequenties in perfecte harmonie samen zijn, je de verlichting hebt bereikt. En zolang je niet verlicht bent 'tril je mee' op een selectie uit dat spectrum. En welke selectie dat is, is dan afhankelijk van je staat van zijn; inzicht, bewustzijn, gevoelens, gedachten e.d.
Dat verklaart misschien de verschuiving in de gebieden die je beschrijft.

Ik vergelijk het zelf wel eens met zonlicht.
Zonlicht zien we als wit licht. Dit licht bestaat uit heel veel frequenties, die je kunt zien als je het door een prisma laat vallen. Het spirituele Licht, die energie, waarover je wel eens hoort is dan een beetje zoals zonlicht. Wanneer alle energiefrequenties in perfecte harmonie zijn heb je het grote witte Licht. Als je dit Licht bént, ben je verlicht.
Zolang je die staat van eenheid niet kunt bereiken, geef je een deel van het totale spectrum door. Als je boos bent 'resoneer' je met een ander deel van het spectrum dan wanneer je verliefd bent. Daarom is het belangrijk in welke staat van zijn je verkeerd als je een behandeling geeft.
Onze dagelijkse gedachten en gevoelens werken als een soort filter voor het witte Licht, waardoor we niet één zijn met dat totale spectrum, met dat witte Licht. Ons ego is een filter.

Bij (ouderwetse?) toneellampen heb je geloof ik dat je een plaat met gekleurd glas of iets dergelijks voor de lamp kunt schuiven, zodat je een spot krijgt in een bepaalde kleur.
Ons ego (onze persoonlijkheid met al z'n gedachten en gevoelens) is een beetje als zo'n soort filter. Het laat dan alleen een selectie aan kleuren door. En hoe meer je spiritueel groeit, hoe meer je bewustzijn groeit, hoe meer kleuren er door het filter heen komen.
En uiteindelijk is het volgens mij de bedoeling dat het filter verdwijnt en je één bent met het Licht. Dan ben je waar de Boeddha naar de verhalen was, of Usui, of misschien de Dalai Lama, of ze zijn/waren in ieder geval heel dichtbij.

Het ego of de persoon is het filter. En daarom zijn er de Gokai, Usui's 5 principes. Alleen voor vandaag..... >> het is direct bedoeld om je te helpen op je pad naar het verkleinen van de filtering.
(Net als z'n meditaties en Reiju, overigens)

Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken

Het resoneren of ter beschikking hebben van verschillende delen van een groter spectrum is me zeker bekend.
Zowel bewust als soort van onbewust. Bewust, daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het bewust mediteren met of op een bepaalde energie. Soort van onbewust, daarmee bedoel ik dat ik achteraf realiseer dat het energiespectrum waarop ik nu kan resoneren of dat ik kan doorgeven nu heel anders is dan 10 jaar geleden (slechts een voorbeeld).

Ja Frank energie is multidimensionaal

Aah, dankje voor je reactie ^.^

:gassho1:

Martijn

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2016, 10:44:19 pm »

Dankjewel voor je bericht!

Is het goed gegaan met de toetsen en verslagen?
Leuk dat je er naar vraagt! Het is helemaal goed gekomen. Ik heb alles gehaald en alles is goedgekeurd. Dit betekent dat ik mijn minor in Nijmegen heb gehaald (ik studeer normaal gesproken in Zwolle), dus dat kan ik ook weer afsluiten. :) Ik ga nu stage lopen en dat wordt weer een nieuwe uitdaging. Ik ben benieuwd, hahaha.

Maar is 1-100 in je voorbeeld het totale spectrum van wat er mogelijk is, of is het je persoonlijke spectrum?

Stel dat 1-100 het totale spectrum is. Dan zou ik zeggen dat wanneer alle frequenties in perfecte harmonie samen zijn, je de verlichting hebt bereikt. En zolang je niet verlicht bent 'tril je mee' op een selectie uit dat spectrum. En welke selectie dat is, is dan afhankelijk van je staat van zijn; inzicht, bewustzijn, gevoelens, gedachten e.d.
Dat verklaart misschien de verschuiving in de gebieden die je beschrijft.
Mijn voorbeeld richtte zich op  het persoonlijke spectrum, door de keuze van mijn getallen had het inderdaad het totale spectrum kunnen zijn. Het antwoord is duidelijk en ik kan er ook wat mee. Ik herken veel van de punten en ik merk dat ze effect kunnen hebben op mijn spectrum. Ik ben nog lang niet verlicht, dus dat filter blijft nog wel ff bestaan. Hahaha

Jouw verhaal over de leefregels is interessant om te lezen. Het is mij nooit op deze manier onderwezen en dat geeft wel meer inzicht in (de functie van) de leefregels. Ik wist alleen dat ze bestonden.

Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken

Het resoneren of ter beschikking hebben van verschillende delen van een groter spectrum is me zeker bekend.
Zowel bewust als soort van onbewust. Bewust, daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het bewust mediteren met of op een bepaalde energie. Soort van onbewust, daarmee bedoel ik dat ik achteraf realiseer dat het energiespectrum waarop ik nu kan resoneren of dat ik kan doorgeven nu heel anders is dan 10 jaar geleden (slechts een voorbeeld).

Mooi! Ik had zelf nog niet eens gedacht aan het "onbewuste" aspect.

Ik heb in ieder geval weer veel bijgeleerd door de berichten in dit topic en weer dingen om mij eens op te focussen. Leuk ^^

Groetjes,
Martijn

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2016, 09:39:15 am »

Ik lees nog mee.... :aahw:

Gefeliciteerd Martijn met je behaalde resultaten en een fijne stage gewenst!

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Martijn

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2016, 10:00:56 am »

Ik lees nog mee.... :aahw:

Gefeliciteerd Martijn met je behaalde resultaten en een fijne stage gewenst!

Dancing Cloud
Dankjewel Dancing Cloud! :hart:

Frank

• Administrator
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2016, 07:26:26 pm »

Fijn dat je alles gehaald hebt!
Zwolle-Nijmegen is wel een afstandje.

Mijn voorbeeld richtte zich op  het persoonlijke spectrum, door de keuze van mijn getallen had het inderdaad het totale spectrum kunnen zijn. Het antwoord is duidelijk en ik kan er ook wat mee.

Aah oke ^.^ Fijn dat je er iets aan hebt. Het voorbeeld valt voor beide wel te gebruiken, misschien met hier en daar een aanpassing in de verwoording, maar het concept is hetzelfde denk ik.

Als 1-100 je persoonlijke spectrum is waar je toegang toe hebt, dan zou je meer frequenties moeten ontdekken die buiten dat spectrum vallen. Dan krijg je frequenties als -1 en 101.

Ik ben nog lang niet verlicht, dus dat filter blijft nog wel ff bestaan. Hahaha

Haha, bijzonder herkenbaar :P

Jouw verhaal over de leefregels is interessant om te lezen. Het is mij nooit op deze manier onderwezen en dat geeft wel meer inzicht in (de functie van) de leefregels. Ik wist alleen dat ze bestonden.

Fijn dat je daar iets aan hebt!
De Gokai, of Reikiprincipes, zijn er niet voor niets. Dat is het probleem met veel moderne of Westerse cursussen, denk ik (als je het een probleem zou willen noemen, dan). Met de komst naar het Westen via Hayashi en Takata is er veel van de oorspronkelijke spirituele leer verwaterd. Veel elementen zijn los komen te staan van hun achtergrond. Het is goed zoals het is hoor, want wat er ligt is een mooie behandelmethode, maar een gevolg is wel dat er meer diepgang te behalen zou zijn als het niet los van de achtergrond of oorspronkelijke context onderwezen zou worden.

De Gokai zijn principes of richtlijnen voor het dagelijks leven. Bedoeld om je bewust te worden van jezelf, je energie, bewustzijn en je omgeving en wat je daar vervolgens bewust mee kunt doen (geen verbod op boosheid of bezorgdheid in de eerste twee principes, maar een uitdaging om te kijken waarom die gevoelens in je bovenkomen, een uitdaging om te kijken wat dat doet met je energie, met jezelf, met je omgeving en of er niet een manier is die wellicht beter voor jou en je omgeving zou zijn - is een voorbeeld).
Het is een afspiegeling van het achtvoudige pad in het boeddhisme. Een soort lekenversie zou je kunnen zeggen.

Maar daarnaast zijn de Gokai ook oorspronkelijk bedoeld als mantra; bedoeld om te reciteren in de oorspronkelijke Japanse klanken, omdat men vroeger in Japan onderwees dat de klanken een bepaald effect teweegbrengen.

*Gasshō*
Frank

Martijn

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: februari 10, 2016, 09:46:55 pm »

Fijn dat je alles gehaald hebt!
Zwolle-Nijmegen is wel een afstandje.

Zekers, ik ben er zelf ook blij mee. Zwolle - Nijmegen is inderdaad wel een afstandje. Ik woon zelf niet in Zwolle, maar in Enschede ;) (ik reis altijd met de trein naar Zwolle). Enschede - Nijmegen is met de trein zelfs nog iets langer dan Zwolle-Nijmegen. Ik heb gelukkig maar 1 maand heen en weer gereisd, daarna heb ik  4 maanden in Nijmegen gewoond ;). En dat is prima te doen, whahaha ^^.

Fijn dat je daar iets aan hebt!
De Gokai, of Reikiprincipes, zijn er niet voor niets. Dat is het probleem met veel moderne of Westerse cursussen, denk ik (als je het een probleem zou willen noemen, dan). Met de komst naar het Westen via Hayashi en Takata is er veel van de oorspronkelijke spirituele leer verwaterd. Veel elementen zijn los komen te staan van hun achtergrond. Het is goed zoals het is hoor, want wat er ligt is een mooie behandelmethode, maar een gevolg is wel dat er meer diepgang te behalen zou zijn als het niet los van de achtergrond of oorspronkelijke context onderwezen zou worden.

De Gokai zijn principes of richtlijnen voor het dagelijks leven. Bedoeld om je bewust te worden van jezelf, je energie, bewustzijn en je omgeving en wat je daar vervolgens bewust mee kunt doen (geen verbod op boosheid of bezorgdheid in de eerste twee principes, maar een uitdaging om te kijken waarom die gevoelens in je bovenkomen, een uitdaging om te kijken wat dat doet met je energie, met jezelf, met je omgeving en of er niet een manier is die wellicht beter voor jou en je omgeving zou zijn - is een voorbeeld).
Het is een afspiegeling van het achtvoudige pad in het boeddhisme. Een soort lekenversie zou je kunnen zeggen.

Maar daarnaast zijn de Gokai ook oorspronkelijk bedoeld als mantra; bedoeld om te reciteren in de oorspronkelijke Japanse klanken, omdat men vroeger in Japan onderwees dat de klanken een bepaald effect teweegbrengen.

Ik zou het zelf geen probleem noemen, hahaha. De westerse stroming heeft veel trouwe beoefenaars die er erg veel hebben. Het is alleen jammer dat de context van de regels wegvalt en daarmee wat diepgang in het systeem. Het lijkt nu een los onderdeel te zijn, terwijl het eigenlijk allemaal met elkaar verband houdt.
Aan de andere kant heeft niet iedereen behoefte aan die verdieping. Ik vind het leuk om over de achtergrond ervan te leren, dat geeft mij meer inzicht in het systeem. Voor mijn persoonlijke oefening maakt het niet uit (deels omdat ik volledig ben overgegaan naar New Paradigm mdt. Was in eerste instantie niet persé mijn bedoeling, maar toch gebeurt). Al pluk ik overal wat van mee, dus wie weet doe ik er onbewust toch wat mee. ^^

Groetjes,
Martijn

Frank

• Administrator
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2016, 12:26:09 am »

Ooh, in Enschede zelfs :P

De westerse stroming heeft veel trouwe beoefenaars die er erg veel hebben.

Zeker. En de Westerse benadering is prima zoals die is. Er kunnen mooie dingen mee geleerd en ervaren worden en voor veel mensen biedt het een mooie manier van leven en opdoen van ervaring en inzicht.

Het is alleen jammer dat de context van de regels wegvalt en daarmee wat diepgang in het systeem. Het lijkt nu een los onderdeel te zijn, terwijl het eigenlijk allemaal met elkaar verband houdt.

Precies, hier en daar mist het wel iets aan diepgang. Maar dat is pas zo als je het vergelijkt met het origineel.
Als je het als een op zichzelf staand iets beschouwd, zonder te vergelijken, maakt het weer weinig uit.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.113 seconden met 22 queries.