Wat mooi dat je dat zo bewust ervaart ^.^
Is het goed gegaan met de toetsen en verslagen?
Laat ik het even op een andere manier proberen uit te leggen. Stel je voor dat je een spectrum van energie hebt van 1 tot 100. Hierbij is 1 een lage energie (tevens de laagste in mij spectrum) en 100 een hoge energie (tevens de hoogste energie in mijn spectrum. Het valt mij dan op dat er bepaalde groepen aan frequenties extreem duidelijk aanwezig zijn (bijvoorbeeld een gebied van 30-40 en van 70-80). De gebieden verschuiven ook wel eens, maar het blijft steeds een even groot spectrum voor mijn gevoel. Er zijn dan bijvoorbeeld sterkere gebieden bij 28-35 en 80-85 bijvoorbeeld (en niet meer bij 30-40 en 70-80).
Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken en wat de verklaring hiervoor kan zijn.
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Maar is 1-100 in je voorbeeld het totale spectrum van wat er mogelijk is, of is het je persoonlijke spectrum?
Stel dat 1-100 het totale spectrum is. Dan zou ik zeggen dat wanneer alle frequenties in perfecte harmonie samen zijn, je de verlichting hebt bereikt. En zolang je niet verlicht bent 'tril je mee' op een selectie uit dat spectrum. En welke selectie dat is, is dan afhankelijk van je staat van zijn; inzicht, bewustzijn, gevoelens, gedachten e.d.
Dat verklaart misschien de verschuiving in de gebieden die je beschrijft.
Ik vergelijk het zelf wel eens met zonlicht.
Zonlicht zien we als wit licht. Dit licht bestaat uit heel veel frequenties, die je kunt zien als je het door een prisma laat vallen. Het spirituele Licht, die energie, waarover je wel eens hoort is dan een beetje zoals zonlicht. Wanneer alle energiefrequenties in perfecte harmonie zijn heb je het grote witte Licht. Als je dit Licht bént, ben je verlicht.
Zolang je die staat van eenheid niet kunt bereiken, geef je een deel van het totale spectrum door. Als je boos bent 'resoneer' je met een ander deel van het spectrum dan wanneer je verliefd bent. Daarom is het belangrijk in welke staat van zijn je verkeerd als je een behandeling geeft.
Onze dagelijkse gedachten en gevoelens werken als een soort filter voor het witte Licht, waardoor we niet één zijn met dat totale spectrum, met dat witte Licht. Ons ego is een filter.
Bij (ouderwetse?) toneellampen heb je geloof ik dat je een plaat met gekleurd glas of iets dergelijks voor de lamp kunt schuiven, zodat je een spot krijgt in een bepaalde kleur.
Ons ego (onze persoonlijkheid met al z'n gedachten en gevoelens) is een beetje als zo'n soort filter. Het laat dan alleen een selectie aan kleuren door. En hoe meer je spiritueel groeit, hoe meer je bewustzijn groeit, hoe meer kleuren er door het filter heen komen.
En uiteindelijk is het volgens mij de bedoeling dat het filter verdwijnt en je één bent met het Licht. Dan ben je waar de Boeddha naar de verhalen was, of Usui, of misschien de Dalai Lama, of ze zijn/waren in ieder geval heel dichtbij.
Het ego of de persoon is het filter. En daarom zijn er de Gokai, Usui's 5 principes. Alleen voor vandaag..... >> het is direct bedoeld om je te helpen op je pad naar het verkleinen van de filtering.
(Net als z'n meditaties en Reiju, overigens)
Ik vraag mij dan vooral af of anderen dit ook merken
Het resoneren of ter beschikking hebben van verschillende delen van een groter spectrum is me zeker bekend.
Zowel bewust als soort van onbewust. Bewust, daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het bewust mediteren met of op een bepaalde energie. Soort van onbewust, daarmee bedoel ik dat ik achteraf realiseer dat het energiespectrum waarop ik nu kan resoneren of dat ik kan doorgeven nu heel anders is dan 10 jaar geleden (slechts een voorbeeld).
Ja Frank energie is multidimensionaal
Aah, dankje voor je reactie ^.^