Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: reiki en depressie  (gelezen 2715 keer)

Estherlotte

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
reiki en depressie
« Gepost op: december 04, 2015, 07:36:06 pm »

Is het mogelijk dat je voor of na een reiki inwijding een depressie krijgt?

Ik heb na mijn reiki 1 inwijding een depressie gehad, dat had denk ik niet alleen met de inwijding te maken. En voor mijn reiki 2 inwijding ben ik ook een aantal maanden depressief geweest alleen minder erg als na reiki 1.

Als je besluit om reiki 1 of 2 te gaan doen dan kunnen er toch al dingen los komen?

Groet Esther
something happend here

lydia

• Actief Master
    • Lydia en Reiki
Re: reiki en depressie
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2015, 10:13:51 am »

Hallo Estherlotte,

De Reiki-energie zet dingen in beweging en ik heb al vaker meegemaakt dat mensen daarop reageren. Dat kan emotioneel of fysiek (of beiden) zijn. Vaak zijn de klachten vóór de inwijding al latent aanwezig, maar worden ze door de inwijding (of door het plannen van een inwijding) versterkt zodat mensen er zich beter bewust van worden en ervoor kunnen kiezen om iets met die klachten te gaan doen.
Eigenlijk een goede zaak  ;)
Ik vertel aspirant-cursisten als we een datum hebben gekozen ook vaak: Nu kan het al gaan werken.

Reiki-groetjes van Lydia  :zwaai:
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

Estherlotte

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2015, 12:02:32 pm »

Dank je wel voor jouw reactie Lydia.

Ik heb begin van dit jaar besloten om eindelijk reiki 2 te gaan doen en rond juni wist ik dat ik toch depressief was. Zonder echt aanwijsbare reden. Ik ben blij dat het toch met reiki te maken heeft.

Ik heb ook het gevoel dat ik nog aardig wat moet verwerken de komende tijd maar dat gaat wel lukken samen met reiki.

Groet Esther
something happend here

Menno

• Forumcafé barman
  • Geslacht: Man
  • Goooodmorning life!
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2015, 05:09:40 pm »

Als je dat nog in kan zien ben je al op de goede weg.
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Estherlotte

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2015, 03:07:59 pm »

Dank je wel voor je reactie Menno
something happend here

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #5 Gepost op: december 15, 2015, 05:54:10 pm »

Hallo Esther,
Deze reacties zijn volkomen normaal met een kanttekening. Depressies ervaren gaat m.i. een tikkeltje te ver. Niemand durft meer een reikicursus te doen  :sleep: Dat oude gevoelens aan de oppervlakte komen is normaal immers als je niet in het reine komt met die gevoelens kun je ook niet helen
Reiki gaat naar de oorzaak van onbalans in lichaam en geest.
Niet alles wat je voelt en beleeft is een depressie.

Ik ben het volledig eens met Lydia en heb dit vele malen ervaren.
Ik citeer:Ik vertel aspirant-cursisten als we een datum hebben gekozen ook vaak: Nu kan het al gaan werken.

Tis raar maar echt waar. Ik vertel niets maar ik luister..........
Ik heb uit de praktijk hier zoveel voorbeelden van.................

Esther als je echt iets wilt en er voor wilt gaan,  gaan alle weerstanden aan de kant.

Groet
Dick
« Laatst bewerkt op: december 15, 2015, 06:25:01 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #6 Gepost op: december 18, 2015, 12:44:08 am »

Hai Esther,

Hoe gaat het nu?

Je hebt hier al mooie reacties gehad zie ik.
Was je depressie gediagnosticeerd?

Als je besluit om reiki 1 of 2 te gaan doen dan kunnen er toch al dingen los komen?

Zeker, dat gebeurt. Niet bij iedereen, maar het gebeurt wel.

En zeker tijdens of na de inwijding ook. Het is een overdracht van energie en die energie kan, net als bij een behandeling, dingen in je aanraken en losschudden. Oud zeer, vervelende situaties, trauma's, negatieve gedachten en gewoonten e.d.

De oorzaak van de klachten ligt niet bij Reiki; de oorzaak was er al.
Door een behandeling of inwijding kan het wel meer aan de oppervlakte komen en kan je er ineens veel beter bewust van worden. Je krijgt dan de kans om iets te doen met de dingen die omhoog komen.
Een depressie naar aanleiding van wat de energie in je aanraakt vind ik net als Dick ook wat ver gaan. Echter, ik sluit niet uit dat het kan gebeuren.

Soms helpt de energie meteen al met het verwerken van hetgeen er bovenkomt en kan je het daardoor vrij snel al loslaten.
Soms helpt de energie vooral iets om naar boven te komen, maar moet je er echt actief en hard zelf aan verder werken. Als je er dan niet veel aan doet kan het vervelend aan de oppervlakte blijven liggen.

Geef je jezelf regelmatig een Reikibehandeling?
Doe je iets om er achter te komen waar de depressieve gevoelens vandaan komen?

*Gasshō*
Frank

Estherlotte

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: december 18, 2015, 09:51:53 am »

Hallo Frank,

de eerste keer had ik de diagnose depressie, dat was na reiki 1 inwijding. Ik geef reiki ook niet de schuld. Er is vroeger heel veel gebeurd wat toen allemaal naar boven kwam wat ik vroeger nog niet verwerkt had.

Ik ben aan het nadenken gegaan en ik denk dat ik vroeger ook al veel depri ben geweest. Ik ben veel naar de huisarts geweest omdat ik steeds moe was, alleen deed die er nooit wat aan, behalve bloedprikken om te kijken of ze daar iets konden vinden. Dus ik denk dat ik gewoon gevoelig ben voor je depri voelen. Dat komt denk ik omdat ik niet lekker in mijn vel zat omdat ik vroeger heel veel gepest ben.

En na reiki 1 gebeurde er een heleboel veranderingen, ook thuis, verhuizing e.d. Dus dat moest ik denk ik allemaal verwerken.

Ik geef mijzelf elke dag reiki, vooral voordat ik ga slapen en ook overdag als ik ergens last van heb.
Ik weet ook wel waar mijn negatieve gevoelens vandaan komen en ik kan er nu beter mee omgaan.

Ik heb gisteren nog een goed gesprek gehad met mijn reikimaster en die zei ook dat het er gewoon allemaal bij hoort. De veranderingen dan. Ik kan er nu ook goed mee omgaan en doe er wat aan als ik weer een negatieve gedachte voel opkomen of als ik te druk doe met mijn werk.

Groet Esther
something happend here
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 23 queries.