Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Beoefenen van meerdere/andere systemen.  (gelezen 1640 keer)

Martijn

• Lid
  • Geslacht: Man
Beoefenen van meerdere/andere systemen.
« Gepost op: december 02, 2015, 09:35:31 pm »

Ik beoefen, net als andere mensen hier op het forum, meerdere systemen. En ik was hier eens over na aan het denken. Waarom zou iemand ervoor kiezen om meerdere systemen te beoefenen. Als ik naar mijzelf kijk, dan zie ik meerdere reden. Ik ben zelf erg nieuwsgierig en toen las over afstandsinwijdingen wilde ik het graag ervaren. Ik vond gold reiki en dat sprak mij erg aan. En zo ben ik begonnen met gold reiki, naast mijn usui reiki beoefening. Een keuze waar tot op heden erg blij mee ben.

Ik heb recentelijk ook de New paradigm mdt basic master cursus gedaan. Waarom had ik hiervoor gekozen? Ik koos hiervoor, omdat ik merkte dat het reikisysteem dat ik beoefende niet 100% bij mij aansloot. In de vorm zoals ik het geleerd had, waren er geen meditatie. Iets dat ik erg apart vond en ook mistte. Verder merkte ik ook dat er veel zaken onduidelijk waren in deze stroming. Er waren verschillende interpretaties  van de symbolen en de geschiedenis kent ook vele varianten. Dit begon mij te irriteren, maar ook onzeker te maken. Verder merkte ik ook dat ik niet graag met symbolen werkte (als heb ik veel aan reiki-2 gehad en ik ben er ook erg dankbaar voor), aangezien ik niet geloof ik de werking van symbolen. Ik vond het gebruik ervan een beetje een poppenkast (ik hoop niet dat ik iemand hiermee tegen de benen schop). Om die reden kwam ik bij new paradigm, een systeem dat niet (meer) met symbolen werkt.

New paradigm heeft mij ook al veel gebracht. Ik kreeg de meditaties die ik miste en ik hoefde niet met symbolen te werken. Een hele bevrijding voor mijn beoefening. Mijn beoefening is daarom ook intensiever geworden. En de energie(├źn) die ik doorgeef voelen nu ook veel zuiverder (geld voor alle systemen die ik nu beoefen). Ik werk zelf nu voornamelijk met new paradigm en ik gebruik usui reiki veel minder. Naja, minder? Het heeft mij altijd de basis gegeven en daardoor komt het eigenlijk dagelijks weer terug.

Als laatste vond ik het bijzonder wat het effect was wat het beoefenen van meerdere systemen op elkaar had. Neem nu bijvoorbeeld gold reiki. Na gold reiki heb ik reiki-2 gedaan. Dit zorgde ervoor dat de energie van gold reiki intenser werd, waardoor het dieper in iemand doordrong. Na de basic master cursus voelde de energie veel zuiverder, maar ook liefelijker (terwijl het net zo diep bleef doordringen).

Ik ben nu eigenlijk benieuwd wat de reden van andere mensen is, om andere stromingen te gaan beoefenen. Verder ben ik dan eigenlijk ook benieuwd naar wat het je heeft mogen brengen. Als laatste ben ik benieuwd het effect was van de beoefening van het ene systeem op het andere systeem.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes
Martijn

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beoefenen van meerdere/andere systemen.
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2015, 05:01:56 pm »

Mooi geschreven Martijn.
Ik heb in de jaren 90 reiki cursussen gevolgd werd in 1996 Reikimaster. Ik heb toen ook nog een uitstapje gemaakt naar Tera Mai Reiki en daarin een aantal cursussen gevolgd. In die tijd had ik nog geen computer en geen internet en weet je niet allemaal wat er is. Ben actief reiki cursussen gaan geven en had het gevoel dat dat voldoende was.  ;)

Totdat ik in 2001 bij een vriendin op bezoek was die vertelde over Kwan Yin en over Magnified Healing. Omdat ik Kwan Yin al jaren kende en vriendin vertelde dat ze me de workshop kon geven, heb ik die stap gezet en de Magnified Healing 1ste fase workshop gevolgd. Was overdonderd over de Energie en werd er verliefd op, en heb datzelfde jaar vervolgopleidingen gevolgd in Frankrijk bij de oprichtster van dat systeem. En de rest is geschiedenis...... nu Grandmaster in dit systeem en vele cursisten opgeleid en ingewijd.

Reiki daarnaast ben ik me ook meer gaan verdiepen, intussen had ik een computer / internet en zag dat er cursussen gegeven werden over intuitieve reiki technieken en ben toen in Zoetermeer de Usui Teate gaan doen, Ook dat ben ik actief gaan toepassen in mijn beoefening en lesgeven.

Rond 2005 hoorde ik iets over Shamballa ( de voorloper van New Paradigm MDT en ook dat pad ben ik gegaan met veel liefde .

Het lesgeven van Reiki heb ik in 2009 losgelaten, omdat het erg druk werd in de praktijk. Echter mijn reikicursisten konden altijd blijven komen op de oefenavonden.

De verschillende systemen, stromingen hebben mij veel gebracht. Ik beoefen elke dag mijn Magnified Healing beoefening en regelmatig zet ik Shamballa in .

En op de laatste oefenavond afgelopen dinsdag hebben we met veel aandacht de Hatsu Rei Ho meditatie gedaan en met de aanwezige Reikimasters Reiju,s gegeven aan de deelnemers.

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Pola

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2015, 06:04:51 pm »

Dag Martijn.
Bij mij was het nieuwsgierigheid. Wat is er nog meer en hoe werkt het?
Ook ik begon in de 90 jaren met reiki 1 bij een Alliantie master.
Zij wijdde me wel in maar het klikte niet echt(zacht gezegd)
Na 1 jaar kwam ik in contact met de methode Diana Stein, werd opgeleid en werd master.
Maar het andere systeem(usui shiki reiki) trok toch, dus zocht opnieuw en vond een master en werd opnieuw ingewijd en heel degelijk(1 jaar meelopen)master.
Ging praktiseren en  opleiden, er was veel vraag naar daadwerkelijk genezen( terwijl ik, handen opleg en los laat)
Dus deed ik Quantum Touch en MIR. Daarbij ben je gericht bezig iets te veranderen. Gebruikte dat ook een tijdje.
Nu praktiseer ik niet meer.
Hou me gewoon bij reiki, voel me daar comfortabel bij.

Martijn

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2015, 09:57:41 pm »

Bedankt voor jullie berichten.  :hart: Erg mooi en interessant om te lezen.

In die tijd had ik nog geen computer en geen internet en weet je niet allemaal wat er is.
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben bijna opgegroeid met computers en ik haal er zoveel informatie vandaan. Het maakt de wereld best 'klein'. Als ik geen internet had gehad, dan was de kans dat ik bekend was geworden met new paradigm erg klein, bijvoorbeeld. De wereld voor de tijd van het internet is zo onbekend voor mij. Ik heb er bijna geen beeld van.

Uit jouw verhaal klinkt het ook dat je Mir en quantum touch niet perse voor jezelf deed, maar meer door de hulpvraag van de mensen. Klopt dit? Fijn dat reiki je biedt, wat je nodig hebt :gassho2:

Pola

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2015, 08:34:37 am »

Uit jouw verhaal klinkt het ook dat je Mir en quantum touch niet perse voor jezelf deed, maar meer door de hulpvraag van de mensen. Klopt dit? Fijn dat reiki je biedt, wat je nodig hebt :gassho2:
[/quote]Ja, Martijn dat lees je goed. Door de vraag ging ik me verdiepen en doen.

Martijn

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2015, 08:52:16 pm »

Ja, Martijn dat lees je goed. Door de vraag ging ik me verdiepen en doen.

Duidelijk  :hart:
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 22 queries.