Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki (e.d.) in de zomer  (gelezen 3476 keer)

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reiki (e.d.) in de zomer
« Reactie #15 Gepost op: juli 19, 2015, 08:59:23 am »

Ik ga altijd door met mijn dagelijkse spirituele beoefening , ook in de zomer , ook een paar weken geleden op de camping, in mijn geval dan mij Magnified Healing activatie/beoefening,gewoon net zo belangrijk al ademhaling , eten , drinken etc.
Fijne zomer !

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Martijn

• Lid
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: juli 19, 2015, 11:18:07 pm »

Ik besteed op dit moment juist extra aandacht aan reiki. Ik heb een enorm drukke periode achter de rug en het was voor mij erg belangrijk om weer echt bij te gaan laden en mezelf even goed te verzorgen om de opgelopen 'schade' te herstellen.

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2015, 01:29:32 am »

Wat een mooie reacties allemaal ^.^

Nu ik vakantie heb, heb ik meer vrije tijd. Meer vrije tijd betekent ook meer tijd voor meditatie. Meditatie is een groot (misschien wel het grootste) onderdeel van mijn Usui Reiki Ryōhō beoefening en ik mediteer normaal gesproken al bijna dagelijks, maar met zo'n vakantie is dat nog iets vaker of nog iets langer.

Maar Ik voel niks, merk niks en doe dien ten gevolge ook (bijna) niks. (Aan Reiki dan)

En wat als je een behandeling van iemand anders krijgt?
Geen behandelaar is hetzelfde natuurlijk, maar toch.

Wit ingericht huis, boedhabeeld, Reikisymbolen aan de wand, wierrookstokjes, minivijvertje met watervalletje in de kamer, zo'n verkleurende ambilight.
Meerdere keren per dag mediteren en behandelen.
Heel mooi, het sprak mij echt wel aan, zeer rustgevend.

Maar niet mijn "ding" (vreselijke uitdrukking, maar bij gebrek aan beter....)

Heel begrijpelijk.
En beelden, symbolen aan de wand, bepaalde kleuren in huis etc. heeft weinig met spiritualiteit te maken. Ware spiritualiteit zit in jezelf, in je verinnerlijking, in de 'plek' in jezelf waar het stil is; zonder woorden, zonder uiterlijkheden, windstille stilte. Een oceaan zonder golven.

Er bestaat vaak de gedachte dat als men aan Reiki begint, dat de inwijding zorgt voor je ontwikkeling en dat de inwijding er voor zorgt dat je met de energie om kan gaan en het leert voelen. Dat is één van de meest hardnekkige misvattingen, denk ik. Wel heel begrijpelijk, maar nog steeds een misvatting wat mij betreft. (Nu weet ik natuurlijk niet of jij ook die indruk had)
De inwijding is een boost. Dat zeker. Maar vooral een boost. Een duwtje in de rug.

Voor de rest is het zoals ieder ander leerproces. En het heeft ook te maken met aanleg.
Als je ergens in wilt groeien, dan zul je er veel tijd in moeten steken. Als je wilt leren pianospelen, dan verlangt je pianoleraar dat je iedere dag eventjes oefent (of liefst zo vaak mogelijk). De één pakt het wat sneller op dan de ander, maar er moet alsnog veel geoefend worden.

Het voelen van energie is in principe geen doel op zichzelf. Maar er zijn wel manieren om je gevoeligheid te vergroten. Het vergt alleen tijd en oefening. En bij de één duurt het iets langer dan bij de ander.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het je ontwikkeling/je behandelingen zou helpen als je iets vaker naar binnen keert (als in een soort meditatie). Behandeld worden, bezoeken van oefenavonden en het meedoen met een goed uitgevoerde Reiki Mawashi kunnen ook helpen ^.^

Mijn verbinding met Reiki is niet afhankelijk van zomer, winter of herfst.
Tis er gewoon altijd.

Begrijpelijk, en mooi ^.^
Die verbinding is er bij mij ook altijd, onafhankelijk van seizoen (al zou ik het woord "verbinding" niet snel kiezen, omdat het nog te extern klinkt en Reiki voor mij alles behalve iets externs is).
Maar in een vakantie heb ik meer vrije tijd en is er nog meer tijd voor beoefening. Ik kan me goed voorstellen dat na je pensioen (bijvoorbeeld) er weinig verschil zit in de tijdsindeling binnen of buiten vakanties.

In mijn vakanties vind ik het juist heerlijk om zonder wekker wakker te worden en na het opstaan direct te mediteren en/of te Reiki-en.

Kan ik me zeer goed voorstellen :D

Ik besteed op dit moment juist extra aandacht aan reiki. Ik heb een enorm drukke periode achter de rug en het was voor mij erg belangrijk om weer echt bij te gaan laden en mezelf even goed te verzorgen om de opgelopen 'schade' te herstellen.

Mooi! Ik hoop dat Reiki je voldoende helpt ^.^

*Gasshō*

erwin

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2015, 10:54:22 am »

Ik probeer mezelf elke dag te behandelen , ook in de zomer.
Ik zit op dit moment op kos dus ik behandel wel op andere momenten. Vooral in de ochtend omdat de kleine dan nog slaapt :D
Ik heb vanochtend ook nog een fijne tai chi sessie op t strand gedaan. Dus vandaag even geen zelfbehandeling.  Ook nog een leuk gesprek gehad met iemand die wilde weten wat ik aan het doen was ook over reiki.
Maar in de middag lust ik ook graag n koud biertje hoor :yes: t is tenslotte wel vakantie.
Groeten van kos,

Erwin
Liefde is alles

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #19 Gepost op: juli 20, 2015, 06:22:57 pm »

Hallo Frank,
Ik citeer je en moest glimlachen toen ik het las.
Begrijpelijk, en mooi ^.^
Die verbinding is er bij mij ook altijd, onafhankelijk van seizoen (al zou ik het woord "verbinding" niet snel kiezen, omdat het nog te extern klinkt en Reiki voor mij alles behalve iets externs is).
Maar in een vakantie heb ik meer vrije tijd en is er nog meer tijd voor beoefening. Ik kan me goed voorstellen dat na je pensioen (bijvoorbeeld) er weinig verschil zit in de tijdsindeling binnen of buiten vakanties.

Jij kiest zelf ook voor het woord verbinding en tegelijkertijd vertel je ons dat je niet snel voor het woord verbinding  zal kiezen :D

Ik doe een poging in begrip.
De verbondenheid is hetzelfde
de symbiose van reiki met mij?
het oergevoel dat ik vanuit mijn tenen met Reiki deel
het onbewuste dat zich bewust is geworden van Reiki en dat heeft overgedragen aan mijn bewuste.
een geboorterecht wat je kunt ontdekken en vanuit nature bij je hoort.
Help.
Bij voorbaat dank voor je reactie.

Ik ben nieuwsgierig

Groet
Dick

« Laatst bewerkt op: juli 20, 2015, 06:25:33 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 22 queries.