Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Poll

Ik ben terughoudend in het uitleggen wat Reiki is en wat ik als beoefenaar doe (tegenover mensen die niet met spiritualiteit bezig zijn)

Ja
- 10 (66.7%)
Nee
- 4 (26.7%)
Anders, namelijk...
- 1 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Terughoudend in uitleggen Reiki  (gelezen 3306 keer)

Dick Zuiderduin

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Terughoudend in uitleggen Reiki
« Reactie #15 Gepost op: maart 09, 2015, 06:51:55 pm »

Geen enkele terughoudendheid evenmin opdringerigheid.
Als ik de kans krijg zonder opdringend te zijn dan neem ik die wel.
Groet
Dick
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2015, 07:24:01 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Jacobus

• Lid
    • Mijn fotografie
« Reactie #16 Gepost op: maart 12, 2015, 03:23:35 pm »

Interessante vraag. Ik werk bij een bedrijf op Urk, ik geloof niet in de god waarin de gemiddelde Urker wel gelooft en ik beoefen Reiki. Dat wringt voldoende om er niet openlijk over te praten, al komen er de laatste tijd wel jonge Urkers (twintigers) naar mij toe met vragen. De Urker jeugd lijkt ook andere waarheden te onderzoeken dan traditioneel die éne waarheid. Dat is wel leuk om te zien!

In de privésfeer praat ik erover als mensen mij ernaar vragen, ik breng het zelf niet naar voren. Niet omdat ik Reiki raar vind, maar ik laat dingen liever op mijn pad komen dan dat ik mijn dingen op iemands pad zet.

:) Jacobus
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2015, 03:27:56 pm »

Ik werk bij een bedrijf op Urk, ik geloof niet in de god waarin de gemiddelde Urker wel gelooft en ik beoefen Reiki. Dat wringt voldoende om er niet openlijk over te praten, al komen er de laatste tijd wel jonge Urkers (twintigers) naar mij toe met vragen.

Kan ik me voorstellen. Ik heb door de jaren heen voldoende Christelijke websites gezien waarop expliciet over Reiki (maar ook andere vormen van healing) wordt gezegd dat het iets van Satan is. Nu zullen niet alle gelovigen dat vinden hoor, maar hier en daar zullen ze er vast wel zijn.

Wel mooi dat jongeren wel naar je toe komen met vragen en meer open lijken te staan.

Geen enkele terughoudendheid evenmin opdringerigheid.

Mooi!

erwin

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: maart 12, 2015, 06:45:21 pm »

Ik heb nog wel een toepasselijk voorbeeld over hoe iemand verkeerd over reiki kan denken. op een ander forum heb ik een discussie gehad over reiki. de persoon vind dat zeker 90% van de mensen die met reiki werken niet weten waar ze mee bezig zijn en zou nooit reiki willen ontvangen.

Dit is nog niet eens zo erg want dit moet diegene natuurlijk helemaal zelf weten, maar deze persoon claimde ook nog eens dat de bron vervuild zou zijn. . ik vind dit totale onzin en mijn bloed gaat koken van dit soort opmerkingen. alsof de bron vervuild zou kunnen zijn.
De negativiteit spatte tegen me aan en ik heb er verder maar niet meer op gereageerd.

Dit zijn helaas reacties die je nog maar al te vaak hoort en daarom blijf ik toch nog wel terughoudend met uitleggen wat reiki is. sommige mensen krijg je gewoon niet op andere  gedachten helaas.. :(

Gelukkig weten wij beter....

Liefde is alles

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2015, 07:10:41 pm »

Nou Erwin, de bron van de universele energie, kan natuurlijk nooit vervuild zijn. 'n bron borrelt, vernieuwt, geeft steeds opnieuw en is van oorsprong zuiver. En zo ik aanneem deze bron is onuitputtelijk. Wie of wat zou bij machte zijn deze bron te vervuilen.
Edoch ook ik vind dat de tegenwoordige uitleg en het overdragen van de reiki-energie niet altijd zuiver is. Wat ik soms lees en hoor, de namen die gegeven worden aan weer een nieuwe vorm van reiki. Daar kan ik helaas niet altijd achter staan.

In die zin zou je kunnen zeggen dat het niet zuiver meer is(soms). Niet aan de bron maar door degenen die doorgeven.
Dit is slechts mijn mening hoor.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2015, 07:20:41 pm »

Beste Erwin.
Je bloed laten koken is heel slecht voor lichaam en geest.
Waarom laat je de situatie niet bij wie het hoort.
Reiki heeft soms en steeds vaker een voedingsbodem, zo niet so what.
Zondag 2 vrouwen in de sauna ontmoet. Ze praatte over reiki.
Ik heb mij natuurlijk en heel begripvol in het gesprek gemengd.
Je wilt niet weten welke mooie reacties ik heb gekregen van deze 2 vrouwen.
Ik vond het teveel, zij niet.
Ik ben de laatste die iemand op andere gedachten wil brengen.
Mijn geloof en overtuiging is mijn geloof en overtuiging.
Ik kan niemand daarvan overtuigen dan kan alleen die ander zelf.
Maak je niet druk om andersdenkenden of voelenden
Waarom zou je.
Ieder zijn geloof en overtuiging, zolang we dit van elkaar respecteren is het oké.
Groet
Dick

« Laatst bewerkt op: maart 12, 2015, 07:28:02 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

erwin

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2015, 07:51:07 pm »

Ik heb het al losgelaten en mijn bloed is gelukkig uitgekookt  ;) dat duurt nooit lang.
gelukkig krijg ik ook heel vaak leuke reacties. en helaas zijn er nou eenmaal ook wel mensen met reiki bezig die niet helemaal zuiver zijn maar het gros bedoelt het volgens mij goed. wat voor stroming ze ook beoefenen. althans ik ben naar mijn gevoel nog geen onzuiver persoon tegen gekomen. gelukkig maar!

En zoals mijn dochter zou zeggen en de hele dag door zingt: LET IT GOOOO LET IT GOOOO :D Prachtig....

:gassho1:

Groet,
Erwin
Liefde is alles

Jacobus

• Lid
    • Mijn fotografie
« Reactie #22 Gepost op: maart 12, 2015, 10:57:05 pm »

Wat is zuiver? Ik vond dat vroeger altijd een verbazingwekkend spelletje op verjaardagen. Dat je in een kring ging zitten en dat je een kort verhaaltje in het dichtstbijzijnde oor van je buurman fluisterde. En dat die dat verhaaltje weer doorgaf aan zijn buurman. En zo de hele tafel rond. Tot het verhaaltje weer bij je terug kwam. Of althans het verhaaltje wat er onderweg van gemaakt was. En dat leek in de verste verte niet op het verhaaltje wat oorspronkelijk werd gefluisterd.

Gesproken woorden en geschreven tekst wordt niet altijd even duidelijk uitgesproken of geschreven. En geconcentreerd luisteren en begrijpend lezen is ook nog weleens een ding. Volgens mij was het Paulo Coelho die eens schreef; "dingen veranderen doe je door je voorbeeld, niet door je mening". Als iemand een hele krachtige mening over en dan vooral tegen Reiki heeft bied ik hem of haar een Reikibehandeling aan. Om op z'n minst een ervaringsdeskundige te worden. Daar heeft tot dusver nog nooit iemand gebruik van gemaakt.

Iemand kan overigens niet verkeerd over iets denken. Je kunt wel vínden dat iemand verkeerd over iets denkt. En dan heb je meteen weer iets waarmee je aan de slag kunt.

:) Jacobus
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.106 seconden met 26 queries.