Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Een goed gesprek.  (gelezen 1375 keer)

Dauphin

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Een goed gesprek.
« Gepost op: december 23, 2014, 08:28:49 am »

Mede door mijn meelezen op de forums en mijn interesse in reiki is ook mijn dochter (15) met me in gesprek geraakt over reiki.
Ze gelooft er niet in zegt ze...energie overbrengen....kan toch niet.
Toch begint ze na te denken als ik zeg en als er mensen om je heen zijn die down zijn of heel negatief zijn wat doet dat met jouw.....ja zegt ze wordt ik ook down van vooral als ik van die mensen hou......dus andere mensen kunnen je beïnvloeden, ja dat beaamt ze.

Ze loopt weg zet muziek aan en begint met haar huiswerk, als ze naar school gaat en we een kaarsje aan steken om voor inzicht en rust te vragen tijdens haar examens en te danken voor de examens die al achter de rug zijn en goed te lijken zijn gegaan, vraagt ze mam ik wil een knuffel geen korte ff snel maar een lange.....ik moet ff lachen, en zeg tegen haar en jij gelooft niet in het overbrengen van positieve energie van mens naar mens....wat is een knuffel dan!?

Ze reageert een beetje kribbig maar na school komt ze erop terug...je hebt gelijk....van die knuffel.....dat werkt echt wel, ik snap niet hoe maar het werkt.
Moet je alles kunnen begrijpen, zien, moet het tastbaar zijn om mogelijk te kunnen zijn?.....nee niet echt (ha weer einde gesprek...lieve puber).

Maar ze stoeit ermee en denkt erover want dan komt een heel goede vraag......mam als die reiki van jouw zo goed is en zo puur en zoveel goeds zou kunnen doen op en voor de wereld, waarom is het dan zo duur....waarom wordt het niet gewoon van mens naar mens doorgegeven gewoon omdat het kan....waarom is het niet iets dat voor iedereen toegankelijk is en de mensheid met elkaar deelt? Al die poespas eromheen moet dat dan? Daar klopt het niet mam.....jammer genoeg kon ik haar geen tevredenstellend antwoord geven!
Veel liefs, Dauphin

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een goed gesprek.
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2014, 12:32:15 pm »

Dauphin.

Dank voor het delen. Mooi gesprek.

En de conclusie van je dochter is deels waar.
Maar ze vergeet  dat er mensen zijn die moeten leven van het geld wat ze met reiki verdienen.
dat is de andere kant van het verhaal.
Er zijn ook reikimasters die voor bijna niets werken/kortdurende cursus en hup je hebt reiki 1 enz.
Of dit goed is om zo reiki te verspreiden, ik betwijfel het.
Toch als je een goede reikimaster treft en je hebt echt geen geld is er (in de meeste gevallen) wel een regeling te treffen. Heb dit zelf meerdere malen gedaan. Tot volle tevredenheid. Dienst/wederdienst.

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2014, 12:01:45 am »

Mooi gesprek inderdaad en mooi topic. Je hebt de topictitel goed gekozen.

Over Reiki en geld is al heel veel geschreven en er zijn heel veel meningen over.

"Waarom is het zo duur?" --> Is het duur dan? Weet je zeker dat het altijd duur is?
Er zijn masters die het voor weinig doen, er zijn masters die het voor veel doen. Daar zit heel veel verschil tussen. "Het is zo duur" is generaliserend.
Er zijn ook masters die enkel dit vragen voor een behandeling of een cursus: dat wat jij er voor over hebt.
En als iemand krap bij kas zit is er bij veel masters wel een andere oplossing te vinden. Dat gebeurt al sinds Takata als ik me niet vergis.

Het geld voor een cursus is vaak vooral een vergoeding voor de tijd en de materialen die de master/leraar er in steekt. Tijd is geld, in deze wereld, vaak. Zoals Pola al zegt, voor sommige masters is het hun broodwinning.
Als de leraar lesgeeft in het eigen huis maak je als leerling ook gebruik van gas, water en licht. Vaak is er een cursusboekje dat gemaakt en geprint moet worden, maak je gebruik van drinken, soms misschien een hapje, koekje o.i.d. en zo'n aparte ruimte in huis moet ook ingericht en onderhouden worden.
Sommige leraren/masters huren ergens een aparte ruimte voor een cursus. Dat kost ook geld.

Je kunt de vraag over Reiki en geld ook toepassen op kraanwater: mensen hebben het nodig, het houdt de mens in leven (sterker nog, een mens kan er niet erg lang zonder, anders sterft hij/zij). Als dat kraanwater zo goed is voor de mens, zo puur, zo gezond, waarom zouden we er dan voor betalen?
Omdat er bedrijven zijn die tijd, geld en energie steken in het winnen van dat water, in het zuiveren ervan en in het distribueren (zodat het uit je kraan komt).

Als je een goeie master hebt, dan heeft die master eerst jaren zelf geoefend om het eigen te maken, cursussen gevolgd en boeken gelezen. Vaak hebben ze zelf cursusmateriaal geschreven en soms zijn ze lid van een belangenvereniging.

Sommige masters vragen misschien wel heel veel geld en dat zou vast anders kunnen. Maar er zijn ook zoveel mensen die een laag bedrag vragen of voornamelijk als onkostenvergoeding.

waarom is het dan zo duur....

Vraag je er zelf veel voor?

Toen je jezelf voorstelde was je geloof ik nog niet ingewijd en stond je voor de keuze om een cursus te gaan doen.
Je hebt inmiddels de cursus gevolgd? Hoe was je ervaring?

*Gasshō*
Frank

TheoVr

• Lid
  • Geslacht: Man
  • It is a long and winding road.
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2014, 12:43:02 am »

Beste Allemaal,

Vroeger...
Jaagde iedereen voor zijn eigen eten.
Plukte zijn eigen groente
Naaide zijn eigen kleren
Bakte zijn eigen brood
enz.

Toen bleek dat iemand goed kon jagen ging hij dat ook voor anderen doen.
Een daarvan ging toen voor iedereen groente plukken
Een andere ging kleding naaien
De laatste ging toen brood bakken voor iedereen

En dat ruilden ze dan met elkaar.
Later ontdekten we betere ruilmiddelen, geld dus.

Heel simpel, als ik iemand Reiki geef of een cursus, dan kan ik op dat moment niet op een andere manier geld verdienen.
Dat kan ik wel, maar niet tegelijk.
Daarom is het niet meer dan redelijk dat ik voor de tijd die ik aan Reiki geven of cursussen hetzelfde geld krijg als voor dezelfde tijd voor ander "werk".
En dan nog de kosten die ook al genoemd zijn.

Specifiek in mijn geval;
Ik doe mijn behandelingen in onze schoonheidssalon. Als ik daar Reiki geef kunnen mijn vrouw of ik daar geen andere behandeling geven.
Dat die andere behandelingen geldkosten vind iedereen logisch...... waar komt de discussie over geld voor Reiki behandelingen dan vandaan vraag ik me weleens af.

En inderdaad hebben veel Reiki masters een warm hart voor degenen die het niet kunnen betalen.

Allemaal trouwens nog geweldige feestdagen toegewenst!

TheoVr
It is a long and winding road.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 22 queries.