Lieve mensen,
Als je een vraag opstart doe je dat niet zomaar.
Een andere topc heeft mij getriggerd.
Beste Pola,.
Ja ik ben zoals de nieuwe het noemen van de oude stempel.
Helpen wij daadwerkelijk als mensen geen echte cursus hebben gehad.
Kom hierop terug! Delen is niet altijd helen.
Hallo beste Lydia
Een hernieuwingscursus wat een naam maar ik heb hier best een goed gevoel over hoewel ik uiteindelijk zou willen zeggen. Gewoon opnieuw beginnen.
Jij schreef:
Dit werkt beter dan vragen op een forum beantwoorden waarvan je de preciese achtergrond niet weet en alleen gebruik kunt maken van het geschreven woord.
Volledig mee eens je hebt positief verrast.
Beste Menno,
Het gaat hier niet om gratis mijns inziens is er iets van heel andere orde dat belangrijker is. Maar ik vind je reactie positief
Beste Jacobus,
Je reactie is ontroerend, helemaal jij. Niks inleveren vriend.
Lieve Esther,
Praktijk ervaringen wil ik ook graag beantwoorden.ja en dan komt Frank.
Ik citeer: Moet ik helpen? Nee.
Wil ik helpen? Heel vaak wel.
En het maakt me dan niet uit of iemand een snelcursus, online inwijding zonder cursusboek of gedegen cursus van enkele weken heeft gevolgd. Het maakt me bij de beantwoording ook niet uit of het een zogenaamde master is of iemand die net aan het pad begonnen is.
Beste Frank,
Dat wil ik ook vaak wel maar.
Het maakt mij wel uit of iemand een snelcursus, online inwijding heeft gedaan.
Ik help deze mensen niet.
Waarom.
Stel er zijn 2 psychologen. De een heeft een traditionele opleiding gevolgd de ander heeft een alternatieve opleiding in korte tijd gevolgd.
Vraag 1 door welke persoon wil je behandeld worden
Vraag 2 denk je nu werkelijk dat de traditioneel opgeleide psychoog die andere gaat helpen?
Conclusie: als vakgerichte persoon wil je toch niet dat kwetsbare mensen met hun achtergrond even simpel worden behandeld via mensen met een snelcursus waardoor deze mensen nog dieper in hun ellende kunnen komen.
Je gaat voor kwaliteit zuiverheid en integriteit.
Laatste voorbeeld.
Je auto vertoont problemen.
Ga je naar een vakgarage of naar een beun die niet over de juiste apparatuur beschikt en een opleiding heeft gehad in een weekend.
Denken juliie nu werkelijk dat de beun door de vakgarage wordt geholpen
Deze beun speelt met levens, ik weet het gechargeerd, maar tis wel zo.
Ik ga deze beun niet helpen!
Resumerend.
Ik ben de eerste die mensen wil helpen. Niet over symbolen of andere traditionele reiki wat tot een cursus behoort.
Met liefde wil ik helpen die mensen die vragen hebben vanuit hun ervaringen buiten het voorgaande.
Tot slot.
Wij reikibehandelaars worden in aanraking gebracht met de diepste trauma's. Om even voor onszelf te spreken als een voorbeeldje.
Een moeder met 2 dochters die overweegt een einde aan haar en het leven van haar dochters een eind te maken.
Weekend cursusje.
Mensen in een weekend Master geworden gaan helpen
Now way
Iedereen die heeft gereageerd ontzettend bedankt.

,
Wij mogen en kunnen elkaar bewust maken
Lieve groet
Dick