Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Mensen die reikicurus hebben gedaan helpen?  (gelezen 6978 keer)

Menno

• Forumcafé barman
  • Geslacht: Man
  • Goooodmorning life!
Re: Mensen die reikicurus hebben gedaan helpen?
« Reactie #15 Gepost op: november 28, 2014, 11:19:16 am »

Hahaha!
Ja, dat gevoel ken ik! :yes:
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #16 Gepost op: november 28, 2014, 06:38:49 pm »

Lieve mensen,
Als je een vraag opstart doe je dat niet zomaar.
Een andere topc heeft mij getriggerd.

Beste Pola,.
Ja ik ben zoals de nieuwe het noemen van de oude stempel.
Helpen wij daadwerkelijk als mensen geen echte cursus hebben gehad.
Kom hierop terug! Delen is niet altijd helen.

Hallo  beste Lydia
Een hernieuwingscursus wat een naam maar ik heb hier best een goed gevoel over hoewel ik uiteindelijk zou willen zeggen. Gewoon opnieuw beginnen.
Jij schreef:
Dit werkt beter dan vragen op een forum beantwoorden waarvan je de preciese achtergrond niet weet en alleen gebruik kunt maken van het geschreven woord.
Volledig mee eens je hebt positief verrast.

Beste Menno,
Het gaat hier niet om gratis mijns inziens is er iets van heel andere orde dat belangrijker is. Maar ik vind je reactie positief

Beste Jacobus,
Je reactie is ontroerend, helemaal jij. Niks inleveren vriend.

Lieve Esther,
Praktijk ervaringen wil ik ook graag beantwoorden.ja en dan komt Frank.

Ik citeer: Moet ik helpen? Nee.
Wil ik helpen? Heel vaak wel.
En het maakt me dan niet uit of iemand een snelcursus, online inwijding zonder cursusboek of gedegen cursus van enkele weken heeft gevolgd. Het maakt me bij de beantwoording ook niet uit of het een zogenaamde master is of iemand die net aan het pad begonnen is.

Beste Frank,
Dat wil ik ook vaak wel maar.
Het maakt mij wel uit of iemand een snelcursus, online inwijding heeft gedaan.
Ik help deze mensen niet.

Waarom.
Stel er zijn 2 psychologen. De een heeft een traditionele opleiding gevolgd de ander heeft een alternatieve opleiding in korte tijd gevolgd.
Vraag 1 door welke persoon wil je behandeld worden
Vraag 2 denk je nu werkelijk dat de traditioneel opgeleide psychoog die andere gaat helpen?
Conclusie: als vakgerichte persoon wil je toch niet dat kwetsbare mensen met hun achtergrond even simpel worden behandeld via mensen met een snelcursus waardoor deze mensen nog dieper in hun ellende kunnen komen.
Je gaat voor kwaliteit zuiverheid en integriteit.

Laatste voorbeeld.
Je auto vertoont problemen.
Ga je naar een vakgarage of naar een beun die niet over de juiste apparatuur beschikt en een opleiding heeft gehad in een weekend.
Denken juliie nu werkelijk dat de beun door de vakgarage wordt geholpen
Deze beun speelt met levens, ik weet het gechargeerd, maar tis wel zo.
Ik ga deze beun niet helpen!

Resumerend.
Ik ben de eerste die mensen wil helpen. Niet over symbolen of andere traditionele reiki wat tot een cursus behoort.
Met liefde wil ik helpen die mensen die vragen hebben vanuit hun ervaringen buiten het voorgaande.

Tot slot.
Wij reikibehandelaars worden in aanraking gebracht met de diepste trauma's. Om even voor onszelf te spreken als een voorbeeldje.
Een moeder met 2 dochters die overweegt een einde aan haar en het leven van haar dochters een eind te maken.
Weekend cursusje.
Mensen in een weekend Master geworden gaan helpen
Now way

Iedereen die heeft gereageerd ontzettend bedankt. :bloemetje:,
Wij mogen en kunnen elkaar bewust maken

Lieve groet
Dick

« Laatst bewerkt op: november 28, 2014, 07:20:22 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #17 Gepost op: november 28, 2014, 06:55:47 pm »

Ja, dat is in essentie wat ik bedoel.

F.W.

• Lid
  • Praktijk Feeling Well
    • Massage / Reiki  / Shambhala praktijk Feeling-Well
« Reactie #18 Gepost op: november 28, 2014, 07:02:02 pm »

@Dick
Een moeder met 2 dochters die overweegt een einde aan haar en het leven van haar dochters een eind te maken.
Weekend cursusje
Probeer dit te snappen maar denkt dat ik ga invullen wat jij (nog) niet schreef.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #19 Gepost op: november 28, 2014, 07:11:15 pm »

F.W,
Graag :gassho1:

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #20 Gepost op: november 29, 2014, 07:04:19 pm »

Om even voor onszelf te spreken als een voorbeeldje.
Een moeder met 2 dochters die overweegt een einde aan haar en het leven van haar dochters een eind te maken

Lieve mensen,
Ik wil nog een ding kwijt voordat ik wellicht wordt geconfronteerd met terechtwijzingen.
De persoon waar ik het over had jarenlang gelopen bij allerlei hulpverleners in allerlei disciplines.
Het geloof daarin van deze persoon in deze hulpverleners was volledig verdwenen en boosheid was er voor teruggekomen.
Deze persoon had zich volledig gedistantieerd van traditionele hulpverlening.
Hiermede wil ik absoluut niet de reguliere hulpverlening negatief beoordelen eerlijk gezegd "soms" :D wel;
Normaliter stuur je een persoon door met deze problematiek naar traditionele hulpverleners en ga je niet met Reiki en gesprekken bezig.
Wij hadden een keuze laten gaan of omarmen.
We konden niets anders het was geen keus omarmen.
Deze persoon is uiteindelijk na vele sessies tot inzicht gekomen dat het leven met haar kinderen de moeite waard is.
Dankbaarheid en opluchting blijven ons deel.
Reikibehandelaars zijn geen therapeuten daarvoor moet je een opleiding hebben gehad en die hebben wij niet gehad.
Dit voor alle duidelijkheid.!
Ik wilde en moest dit even kwijt.
Groet en fijn weekend
Dick

« Laatst bewerkt op: november 29, 2014, 07:34:57 pm door Dick Zuiderduin »

F.W.

• Lid
  • Praktijk Feeling Well
    • Massage / Reiki  / Shambhala praktijk Feeling-Well
« Reactie #21 Gepost op: november 29, 2014, 10:49:16 pm »

@Dank Dick voor je aanvullende verhaal.
Kon me al niet voor stellen dat je na een "cursusje" zoals je dat beschreef die vrouw van haar voornemen had afgeholpen
Mooi dat er weer balans in haar leven mocht komen.
Reiki en wij  8) mogen geweldig mooie dingen beleven

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #22 Gepost op: november 30, 2014, 06:36:38 pm »

Beste F.W.
Volgend jaar 2 december 2015 als het ons gegund is kan ik zeggen dat Reiki 25 jaren deel uit maakt van ons leven.
De keuze voor mijn partner in 1969 die ik al vanaf mijn dertiende levensjaar ken- en dat is nu 53 jaren-  is naast reiki op 2 december 1990 de beste keuze die ik ooit heb gemaakt.
Nog dagelijks ben ik verbaasd wat reiki kan doen.
Niet alles is te beredeneren soms gebeuren dingen die ons beredeneren te boven gaat maar het gebeurt wel.
Vaak is voelen veel belangrijker dan beredeneren.
Niet alles is in woorden uit te leggen terwijl je het wel van binnen voelt. :gassho2:
Het zijn cadeautjes die ik met veel respect en een diepe buiging in nederigheid mag, kan en wil ontvangen.
Reiki maakt een wezenlijk onderdeel van mijn leven uit en daardoor hoe ik in het leven sta en tegen de dingen aankijk. :hart:
Reiki is voor mij een vriend(in) voor het leven.
Fijne avond
Dick

« Laatst bewerkt op: november 30, 2014, 07:05:03 pm door Dick Zuiderduin »

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #23 Gepost op: december 11, 2014, 07:45:49 am »

Kijk,  dit bedoel ik dus.
Afgelopen tijd inderdaad wat vragen bij mijn master gedeponeerd ipv hier.
Stilletjes,  hè?

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #24 Gepost op: december 11, 2014, 11:45:09 am »

Beste Menno,
Als ik naar de Belgische site kijk waar dit onderwerp geen rol speelt valt het hier best wel mee.
Mensen zijn nu in deze tijd meer bezig met kerstbomen opzetten, kaarten schrijven etc.
Los daarvan heb ik in deze topic niet onomwonden vertelt dat er geen vragen gesteld kunnen worden, integendeel.
Ik heb onder andere geschreven, ik citeer:

Lieve Esther,
Praktijk ervaringen wil ik ook graag beantwoorden.

Ik wens je tot slot sfeervolle kerstdagen toe en een in alle opzichten gezond Nieuwjaar

Fijne dag verder :zwaai:
Groetjes
Dick
« Laatst bewerkt op: december 11, 2014, 11:53:04 am door Dick Zuiderduin »

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #25 Gepost op: december 11, 2014, 03:02:54 pm »

Beste Frank,
Dat wil ik ook vaak wel maar.
Het maakt mij wel uit of iemand een snelcursus, online inwijding heeft gedaan.
Ik help deze mensen niet.

Waarom.
Stel er zijn 2 psychologen. De een heeft een traditionele opleiding gevolgd de ander heeft een alternatieve opleiding in korte tijd gevolgd.
Vraag 1 door welke persoon wil je behandeld worden
Vraag 2 denk je nu werkelijk dat de traditioneel opgeleide psychoog die andere gaat helpen?
Conclusie: als vakgerichte persoon wil je toch niet dat kwetsbare mensen met hun achtergrond even simpel worden behandeld via mensen met een snelcursus waardoor deze mensen nog dieper in hun ellende kunnen komen.
Je gaat voor kwaliteit zuiverheid en integriteit.

Laatste voorbeeld.
Ga je naar een vakgarage of naar een beun die niet over de juiste apparatuur beschikt en een opleiding heeft gehad in een weekend.

Yep. Natuurlijk wil je naar de psycholoog met gedegen opleiding (al zou het zomaar kunnen dat iemand met minder opleiding een veel beter inzicht heeft in jouw probleem door levenservaring dan degene met traditionele studie en een inlevingsvermogen dat geleerd is uit boekjes). Natuurlijk wil je de garage met opleiding en niet de beun.
Zo ook met de Reiki behandelaar of 'master'.

Dat snap ik. Daar zou ik zelf ook liever naartoe gaan vermoed ik.

Aan de andere kant: de Reiki-beoefenaars zonder goeie training zijn er nu eenmaal. Ze zijn er. Waarom dan niet een beetje helpen, als dat er voor kan zorgen dat ze iets minder "beun" zijn?

Als wij het erg vinden dat ze met mensen werken, dat ze eventueel 'Reiki' (beoefenaars) een slechte naam geven, dat ze geen gedegen cursussen geven of wat dan ook, waarom zouden we dan niet reageren/antwoorden als ze een vraag hebben?

Als ze al zover zijn dat ze vragen gaan stellen betekent het dat ze ten minste een beetje open staan voor iets nieuws.

Je zou het risico kunnen lopen dat ze iets opsteken van je hulp en dat ze beter worden....

Dat het onwaarschijnlijk is dat een vakgarage een beunhaas gaat helpen beter te worden, tja... dat hoeft wat mij betreft niets over Reiki-beoefenaars onderling te zeggen. Dat anderen iets niet doen, betekent niet dat ik iets niet hoef te doen. Ik vind dat ook niet echt een argument als ik eerlijk ben.

Een vakgarage heeft bovendien een commerciële instelling. Als die de beunhaas zou helpen ondermijnt hij daarmee zijn eigen afzetmarkt.

Dat is een instelling die voor mij ontbreekt in mijn spirituele beoefening.

Uiteraard, net als bij mijn vorige reactie in dit topic, sommige vragen lenen zich beter voor een forumreactie dan andere.
Vragen over de Reiki-geschiedenis vind ik heel geschikt om te beantwoorden via een forum. Of het nu gesteld wordt door iemand die een cursus van een jaar gevolgd heeft, enkele dagdelen of een middagje.

Vragen over hoe je het best kunt behandelen bij een bepaalde klacht of ziekte kan ook best. En die vragen worden gesteld door mensen die net bezig zijn, maar ook door mensen die al 10 tot 20 jaar ervaring hebben in het geven van behandelingen en/of cursussen. En of ze dan 20 jaar geleden een gedegen cursus hebben gehad of niet.. tja.. dat vind ik niet zo relevant. In die jaren kan er veel gebeuren waarbij iemand aan zichzelf werkt, leest over de achtergrond en geschiedenis, zelf nieuwe technieken heeft bestudeerd en er ervaring mee heeft opgedaan etc.

En uiteraard heb je ook de vragen die vanzelf worden opgelost als men vooral veel oefent en beoefent. Er op hameren dat iemand vooral veel moet oefenen is een prima antwoord en is op zich ook al hulp. Die tip geven staat voor mij ook los van wat voor training iemand gehad heeft.
Dus ook in die situatie snap ik denk ik niet zo goed waarom ik iemand zonder gedegen training niet die tip zou geven.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #26 Gepost op: december 11, 2014, 03:17:36 pm »

Beste Frank,
Ik heb in de voorgaande reacties van mij proberen duidelijk te maken waarom ik in bepaalde gevallen mensen niet help.
Aan de hand van jouw reactie moet ik vaststellen dat het mij niet is gelukt.
Blijkbaar ben ik niet voldoende duidelijk geweest.
Even goede vrienden :yes:
Hopelijk zijn er anderen die het wel begrijpen :(
Tot slot mensen die een reikibehandeling vragen zijn geen " proefkonijnen" en daar ben je het vast wel mee eens :yes:
Groet
Dick
« Laatst bewerkt op: december 11, 2014, 03:22:03 pm door Dick Zuiderduin »

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #27 Gepost op: december 11, 2014, 03:39:45 pm »

Jammer.
Maar begrijp me goed.. ik ben geen voorstander van -alles- maar online delen.
Er zijn altijd dingen die enkel een plaats hebben in een cursus. Of in mijn geval, niet in een cursus maar in de begeleiding binnen de spirituele leer. Dingen zoals hoe een meditatie uitgevoerd moet worden, de exacte betekenis van een symbool binnen deze context, hoe een Reiju uit te voeren e.d.
Ik weet niet of ik dat voldoende duidelijk had gemaakt.

Tot slot mensen die een reikibehandeling vragen zijn geen " proefkonijnen" en daar ben je het vast wel mee eens :yes:

Zeer zeker en absoluut!

Maar ook dan: de mensen die die behandelingen geven zijn er al. Daar kan je niks aan doen.
Of misschien tóch... ook al is het maar een klein beetje.. misschien maakt een forumreactie toch een verschil. Ze zijn er toch al. Slechter zullen ze er niet van worden.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #28 Gepost op: december 11, 2014, 05:36:00 pm »

Beste Frank,
We komen steeds dichter bij elkaar qua gevoel en opvatting.

Ik citeer je: Er zijn altijd dingen die enkel een plaats hebben in een cursus. Of in mijn geval, niet in een cursus maar in de begeleiding binnen de spirituele leer. Dingen zoals hoe een meditatie uitgevoerd moet worden, de exacte betekenis van een symbool binnen deze context, hoe een Reiju uit te voeren e.d.

Volledig mee eens en dat is dan ook tegelijkertijd een van de redenen waarom ik vragen in die context niet wil beantwoorden.

Ik wist het beste Frank dat je het met mij eens zou zijn dat mensen die een reikibehandeling krijgen geen proefkonijnen mogen zijn.
Ik ben daar bijzonder blij mee.

Ik citeer je weer: Maar ook dan: de mensen die die behandelingen geven zijn er al. Daar kan je niks aan doen.
Of misschien tóch... ook al is het maar een klein beetje.. misschien maakt een forumreactie toch een verschil. Ze zijn er toch al. Slechter zullen ze er niet van worden.

En hier ben ik het dus niet mee eens. Ik wil geen bijdrage leveren aan een situatie dat mensen misschien een beetje minder "proefkonijn" zijn.

Hopelijk begrijp je me nu een heel klein beetje beter ;)

Welgemeende groet
Dick

Jacobus

• Lid
    • Mijn fotografie
« Reactie #29 Gepost op: december 11, 2014, 06:01:06 pm »

Laatste voorbeeld.

Dick,

Jij helpt niet, ik help wel. We zijn het wat dat betreft niet eens, maar ik begrijp door je voorbeelden volkomen wat je bedoelt en ik respecteer je mening volledig. Maar ik haal bovenstaand voorbeeld even aan om de andere kant te belichten.

Als ik mijn Reikicursus bij een "beun" volg, heb ik wellicht niet zo'n goede auto gekocht. Als die auto kapot gaat en ik kan niet bij mijn "beun" terecht, dan bel ik waarschijnlijk bij een vakgarage aan, want ik kan het zelf niet goed repareren. Ik moet de eerste vakgarage nog tegenkomen die "nee" tegen de reparatie van een niet zo'n goede auto zegt. Ik snap dat jij de "beun" niet helpt, maar je gaat mij toch wel helpen?

:) Jacobus
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.065 seconden met 22 queries.