Hai,
Een goede en mooie vraag!
Hoewel fysieke staat en geestelijke staat heel erg met elkaar verweven kunnen zijn, is uiteindelijk je geestelijke staat leidend: in een boze bui maar met een perfect gezond lichaam moet je niet behandelen, en met een geest in perfecte balans maar met een maagzweer, verkoudheid of ander fysiek probleem kun je best behandelen.
Maar, fysieke ongemakken kunnen verschillende directe of indirecte oorzaken hebben (als je het zo zou willen opdelen). Soms ligt de oorzaak in het 'mens-zijn'; het onderworpen zijn aan de natuurwetten, van genen die je geërfd hebt en andere omgevingsfactoren. In veel andere gevallen is het een gevolg van je geest.
Het moeilijke kan zijn om er achter te komen of het een 'fysieke' of 'geestelijke' oorzaak heeft (als je het zou willen opdelen in fysiek/geestelijk).
Het gebeurt ook vaak dat een bepaalde lichamelijke klacht veroorzaakt wordt door een geestelijke (emotionele/mentale) onbalans, maar dat de fysieke uitwerking pas naar boven komt als de geestelijke onbalans al weer is opgelost. Mocht dat het geval zijn, dan kan je ook prima behandelen.
Het hangt allemaal samen met wat ik ook als een soort natuurwet beschouw: energie volgt de aandacht / bewustzijn geeft vorm aan energie.
Bedenk wat dat allemaal kan betekenen.
Voor een behandeling probeer ik een bepaalde gemoedstoestand te bereiken. Rustig, ontspannen, je kent het wel.
Als het me lukt om dit te bereiken als ik me niet goed voel ( meestal wel), dan werkt het normaal. En het helpt mij dan me beter te voelen.
Hier sluit ik me bij aan en dit wil ik je dan ook als tip geven.
Voordat je gaat behandelen, zorg dan dat je in een goede gemoedstoestand bent, dat je geest gebalanceerd en zo harmonieus mogelijk is.
Voor mezelf houd ik ook iets dergelijks aan, en voor andere URR beoefenaars geldt het ook: als je een behandeling geeft, doe dat vanuit de hoogste staat van bewustzijn die je op dat moment kent, de beste balans en harmonie die je op dat moment kent, in een zo zuiver mogelijke energie en bewustzijn en een staat waarin je niet door vervelende gedachten wordt afgeleid en je bij wijze van spreken een belichaming bent van de Gokai (de 5 principes).
Als het mij een keer niet zou lukken om in die staat te komen, dan behandel ik niet.
De energie die om je heen hangt, die door je heen stroomt en ook de energie die je in een behandeling doorgeeft is voor een groot deel afhankelijk van je eigen staat van zijn; je spirituele ontwikkeling, emoties, gedachten, gevoelens, inzicht en bewustzijn.
*Gasshō*
Frank