Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: weinig effect van aan jezelf reiki geven en ontvangen.  (gelezen 4928 keer)

Roosje

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
Re: weinig effect van aan jezelf reiki geven en ontvangen.
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2014, 09:40:04 pm »

Ik zit dit te lezen en bedenk me dan wat er onder mediteren wordt verstaan?
Hebben we daar misschien verschillende plaatjes bij....
Want ik kan me helemaal voorstellen dat ook bij een zelfbehandeling iemand vindt/voelt/gewaarwordt dat ie mediteert.
Net zoals dat je een vuurmeditatie van munay-ki kan doen waarbij je met je ademhaling enorme energie opwekt en dus heel druk bezig bent.
Of geleide meditaties bij diverse tradities of het zuiveren van je energieveld zoals wordt geleerd bij Magnified Healing.
Of gaat er nu iemand vertellen dat dan het woord meditatie wordt misbruikt?
Zijn zomaar wat gedachtes hoor die bij me opkwamen tijdens het lezen, vanuit het gevoel van ach jongens wat geeft het toch allemaal....

warme groet  :gassho1:
In lak'ech ('Ik ben jou en jij bent mij')

Heerda

• Lid
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2014, 12:19:04 pm »

--
Wat betreft waar dit topic mee is begonnen:

De kracht die ik ervaar bij Reiki geven neemt nog dagelijks toe. Heerlijk! Zo ook de effecten van Reiki die ik geef. Algeheel welbevinden na een slechte dag. Opheffen pijnlijke artrose c.a..

Prachtig!

Wonderlijk is dat ik bij zelf reiki bij voorbeeld tijdens meditatie weinig effect ervaar.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Ervaar je de energie niet of ervaar je geen verbetering van klachten en welbevinden, of beide?

En wat voor meditatie doe je precies tijdens het behandelen?
Dit kan een enorme invloed zijn. Zo zou het kunnen zijn dat je een meditatie doet die je afleidt van de Reiki behandeling.
Sommige meditaties leiden af van andere bezigheden, sommige meditaties verhogen juist je opmerkzaamheid bij andere bezigheden. Het heeft ook te maken met hoeveel je in je hoofd bezig bent.

Ook tijdens de cursus Reiki 1 in februari 2012 heb ik weinig ervaren anders als de overige deelnemers die  de behandeling als weldadig ervaarden.

Dat kan heel veel verschillende oorzaken hebben en er zijn veel factoren die er invloed op kunnen hebben. Afzonderlijk, maar ook in combinatie.
Iedereen ervaart een behandeling anders. Iedereen is anders en heeft iets anders nodig (en als je iets anders nodig hebt, stroomt er iets anders tijdens de behandeling). De energie die door jou heen stroomt raakt dingen in jou aan die heel persoonlijk voor jou zijn. Je hebt een andere geschiedenis dan iemand anders, je hebt je eigen eventuele problemen en behoeften. Het hangt ook samen met je aanleg, je eigen gevoeligheid, de emoties of mentale staat waarmee je er aan begint en op de behandeltafel gaat liggen.
En alsof dat nog niet genoeg is.. hangt het ook af van de gever/de behandelaar en zijn/haar mentale/spirituele staat en ontwikkeling.

Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op het verloop van een behandeling.

*Gasshō*
Frank
Allereerst...
Hoe ervaar je bewustzijn? Volgens mij door je te concentreren op het hier en nu. Dat lukt soms tijdens meditatie. Vooral loopmeditatie.
In het hier en nu te leven lukt mij verder nauwelijks. Ik ben als regel 'elders' met mijn gedachten. Dat dit tijdens meditatie wel lukt is weldadig. Maar dan moet ik er wel voor gaan zitten. Mediteren tijdens een wandeling is dus lastig voor me.
Ik doe meestal Chakra meditatie omdat dit mij voorziet in de voor mij broodnodige onderwerpen. Idem zelf reiki. Waarbij ik wel de energie voel stromen maar geen fysieke klachten op los. Ik bedenk me nu dat ik ook nauwelijks klachten heb.
Groet
God bless...

Heerda

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2014, 12:28:04 pm »

"Tuurlijk ervaar je een meditatieve gewaarwording tijdens behandelen maar dat vind ik iets heel anders dan bewust kiezen voor mediteren. Op dat moment ben ik niet met mediteren bezig het meditatieve gevoel overkomt je.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel."

Volgens mij is dit precies wat er bedoeld wordt met mediteren en een zelfbehandeling tegelijkertijd.
Reiki geven gaat vanzelf...  Je bent alleen het instrument. Tijdens behandelen kan ik heel goed mediteren... 

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2014, 05:39:07 pm »

Hoi Heerda,
Concentreren op het hier en nu belemmert mij.
Waarom?
Simpel ik ben dan met concentreren bezig en daardoor mis ik het om in het hier en nu te komen.
Dat je als reikibehandelaar een doorgeefluik bent is mij duidelijk.
Zo langzamerhand als ik al deze reacties lees vraag ik mij af of ik een zonderling ben.
Ook jij kan mediteren tijdens een zelfbehandeling.
Velen voor jou.
Maar ik kan het echt niet.
Voor mij is alle aandacht voor Reiki of alle aandacht voor mediteren.
Als ik mij tijdens een reikibehandeling intens verbonden voel met de ziel = essentie= van en ander mens heb ik geen ruimte meer om me waar ook dan daarnaast mee te verbinden.

Mediteren is voor mij iets heel anders dan in een meditatieve gevoelssituatie te belanden zonder dat ik met mediteren bezig ben..
Met respect naar beide invalshoeken.
Groet
Dick
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2014, 06:22:57 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Heerda

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2014, 07:14:39 pm »

Hoi Heerda,
Concentreren op het hier en nu belemmert mij.
Waarom?
Simpel ik ben dan met concentreren bezig en daardoor mis ik het om in het hier en nu te komen.
Dat je als reikibehandelaar een doorgeefluik bent is mij duidelijk.
Zo langzamerhand als ik al deze reacties lees vraag ik mij af of ik een zonderling ben.
Ook jij kan mediteren tijdens een zelfbehandeling.
Velen voor jou.
Maar ik kan het echt niet.
Voor mij is alle aandacht voor Reiki of alle aandacht voor mediteren.
Als ik mij tijdens een reikibehandeling intens verbonden voel met de ziel = essentie= van en ander mens heb ik geen ruimte meer om me waar ook dan daarnaast mee te verbinden.

Mediteren is voor mij iets heel anders dan in een meditatieve gevoelssituatie te belanden zonder dat ik met mediteren bezig ben..
Met respect naar beide invalshoeken.
Groet
Dick
Over het verschil in denken en handelen tussen mannen en vrouwen...
Mannen kunnen maar 1 ding tegelijk omdat ze maar 50% van hun hersencapaciteit gebruiken. Die andere 50% blijven in reserve en komen beschikbaar in noodsituaties.
Vrouwen kunnen veel tegelijk en kunnen veel sneller een zaak overzien omdat ze permanent kunnen beschikken over hun hersencapaciteit. In noodsituaties stressen ze eerder omdat zij geen reserves kunnen aanspreken. Broodje aap? Toch niet. De hersenen van vrouwen en mannen verschillen totaal als je ze op de snijtafel legt. Dat is nog niet zo lang bekend omdat op de snijtafel van student artsen alleen de hersenen van mannen werden onderzocht. Pas toen de vrouw van een hersenchirurg voorstelde ook de hersenen van vrouwen te onderzoeken kwam men erachter dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillen.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #20 Gepost op: augustus 30, 2014, 02:24:20 pm »

Hoi Heerda,
Dank je wel nu is mij alles duidelijk :yes:
Fijn weekend
Dick
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2014, 02:28:15 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Esther

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2014, 10:46:30 pm »

Echt waar? Wat grappig om te horen dat onze hersenen zichtbaar verschillen.
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.086 seconden met 23 queries.