Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki aan je innerlijk kind  (gelezen 3870 keer)

Nicola Inanna Romme

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Atlas Reiki, verbinding met je levenskracht
    • Atlas Reiki, persoonlijke begeleiding voor hooggevoelige ondernemende vrouwen
Reiki aan je innerlijk kind
« Gepost op: augustus 06, 2014, 07:20:01 pm »

Hoi, dit artikel is ook te lezen op mijn blog http://www.atlasreiki.nl/blog/innerlijke-kind/reiki-aan-je-innerlijke-kind-huis-tuin-en-keuken-reiki/
Heb veel reacties van mensen gehoord dat ze er blij mee waren, dacht daarom plaats het hier. (Helaas kan ik hier geen fotoos plaatsen)

Een Reiki zelfbehandeling is altijd ontspannend. En helend.

Misschien heb je vaker dan anders onenigheden met je partner. En/of voel je je heel makkelijk gekwetst door wat iemand zegt?

Het kan zijn dat je innerlijke kind niet genoeg aandacht krijgt, of heeft gekregen in het verleden.

Opgeslokt als we kunnen zijn door werk, deadlines, beslommeringen, wat we van onszelf verwachten, wat we denken dat we moeten, gewapend om te overleven, hebben we te weinig aandacht voor het kwetsbare in onszelf.

Bij mijn innerlijke kind stel ik echt een zacht kwetsbaar open gevoelig babytje voor. Wat ik eens was. En nu nog steeds in mij ‘woont’.
Een babytje wat het niet redt zonder verzorgster/verzorger, zonder liefdevolle mama of papa. Aandacht, zorgzaamheid, zachtheid, warmte, liefde, koestering. Ze wil het allemaal. Wie niet?

Door je reiki handen te plaatsen op je maag,  en tegelijkertijd de andere hand op je hart (zie foto hiernaast)  geef je alles aan je innerlijke kind wat ze nodig heeft.

Je kunt deze ‘innerlijke kind’ handposities toevoegen aan je reiki zelfbehandeling. Of er voor kiezen alleen maar 20 of 30 minuten zo reiki aan jezelf te geven.

Deel als je wilt, hoe het voor je is om zo reiki aan jezelf te geven.

Hartegroet, Nicola

erwin

• Lid
  • Geslacht: Man
Re: Reiki aan je innerlijk kind
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2014, 10:07:43 am »

Hoi nicola  inanna,
Ik heb wel eens een mooie ervaring gehad mbt het contact met mijn innerlijk kind. Ik ben tijdens een zelfbehandeling mezelf wel eens "tegengekomen" ik keek van bovenaf op een jongetje neer en dat jongetje was ik. Kleine erwin keek omhoog en zwaaide.ik had deze ervaring toen ik met mn handen op de eerste en tweede chakra aan t behandelen was. Mischien was t een droom? ik weet t niet zeker natuurlijk maar,het zal me altijd bijblijven!  :gassho1:
leuk onderwerp.
Groetjes,
Erwin 
Liefde is alles

Nicola Inanna Romme

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2014, 11:02:41 am »

Prachtig Erwin, je ervaring, dank voor je delen.

Je innerlijke kind is gebaat bij een liefdevolle volwassene . En jij die jezelf reiki geeft  bent de Liefdevolle Volwassene voor je Innerlijke Kind.

Voor mij lijktt het erop dat je innerlijke kind zich zo veilig en gezien voelde dat je hem letterlijk zag.

Hartegroet, Nicola

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2014, 03:24:18 pm »

Net als met "gewoon" reiki geven aan mezelf heb ik niets bijzonders gemerkt, helaas.

Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Nicola Inanna Romme

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2014, 03:59:28 pm »

Ha Menno,

ik lees dat je niets bijzonders merkt als je jezelf reiki geeft. En dat je niets bijzonders merkt als je reiki aan je innerlijke kind geeft.

Klopt het dat je iets bijzonders verwacht als je reiki geeft?

Hartegroet, Nicola

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:17:39 pm »

Nee, hoor.
Dat is niet (meer) zo.
Toen ik net Reiki 1 had wel.
Toen was het van: "Kom maar op. Laat maar eens zien."
Tja, echte maagd, hè?
Bewijs zien, anders niet overtuigd.

Tot ik er hier op gewezen werd dat je Reiki moet laten doen wat het doen moet.
Dat sommigen van alles voelen, en anderen niets.
En dat oefening kunst baart.
En dat het iets doet, merk ik naderhand altijd des te meer.
Soms heb ik net het gevoel of ik een enorme huilbui heb gehad.
En dat bedoel ik positief.

En geen contact met dat innerlijke kind?
Ach, misschien komt dat wel omdat ik nog kind ben, dat wordt me vaak genoeg "verweten" (met een knipoog).
Sta ik er constant mee in contact. 8)

erwin

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:32:05 pm »

Zeker door je vrouw.. ;) haha. Herkenbaar.
Liefde is alles

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:51:00 pm »

Bij mijn vrouw mag ik kind zijn, inderdaad. :hart:

erwin

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:56:20 pm »

Een topvrouw. Ik hoor t al.
groetjes
Liefde is alles

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2014, 05:15:21 pm »

Hai,

Een leuk artikel.

Je kunt trouwens afbeeldingen van je website wel insluiten als je de url tussen de [ img ] [ /img ] tags (maar dan zonder de spaties) plaatst, zoals:

Met de term "innerlijk kind" heb ik niet zoveel. De manier waarop veel mensen de term gebruiken impliceert ook vaak dat men het ziet als iets dat een beetje afgescheiden is van onszelf of dat het iets anders is. Mij lijkt het juist absoluut niet los staan van jezelf. Het is een personificatie van een aspect van jezelf.
En uiteraard kan een personificatie helpen om iets in jezelf op te lossen en te verbeteren. Maar het is tegelijkertijd een extra scheiding, het aanbrengen van extra dualiteit in een toch al duale wereld. Terwijl spiritualiteit voor mij juist de weg naar eenheid, bewustzijn en het doorzien (of 'oplossen') van dualiteit is. Voor mij voelt het dan wat tegennatuurlijk om daarbinnen extra dualiteit te scheppen als dat niet nodig is.

Je kunt zeggen: "mijn innerlijk kind heeft meer aandacht en liefde nodig"
Maar je kunt het ook anders zeggen, zoals bijvoorbeeld: "ik heb meer aandacht en liefde nodig" 
Of zelfs: "dit probleem/deze overtuiging/dit gevoel  heeft meer aandacht en liefde nodig"

Voel je het verschil? Ikzelf wel. Het eerste impliceert dat er iets los van jezelf is dat aandacht en liefde nodig heeft. "Dat" is het innerlijk kind en "die" heeft iets nodig. "Dat" is het innerlijk kind en "ik" ben de volwassene.
In het tweede en derde voorbeeld ligt de focus op jezelf; het gevoel van eigenaarschap is mogelijk veel groter omdat je niet iets impliceert dat anders is dan jezelf, of extern of iets in die richting. Je hoeft niet over jezelf te praten in de derde persoon.

Het gebruik van "innerlijk kind" voor bepaalde eigenschappen zoals kwetsbaarheid, boosheid en ontevredenheid (zoals ik wel eens lees), doet wat mij betreft ook geen recht aan "het kind" en het geeft de "volwassene" teveel credits.

Niet het innerlijk kind is kwetsbaar. Ik ben kwetsbaar.
Niet mijn innerlijk kind heeft te weinig aandacht gekregen in het verleden. Ik heb te weinig aandacht gehad. (Ik niet hoor, 't is een voorbeeld :P )
Niet mijn innerlijk kind is gepest op de basisschool. Ik ben gepest.
Niet mijn innerlijk kind wil gekoesterd worden. Ik wil gekoesterd worden.
Niet mijn innerlijk kind wil vrij zijn en spelen. Ik wil vrij zijn en spelen. Geen kwestie van leeftijd en iets dat we allemaal hebben. Door het te zien als iets van een kind ontkennen we een deel van onszelf. Ook al lijkt de term innerlijk kind iets over jezelf te zeggen, de formulering impliceert een scheiding en werkt daarmee ontkenning van een deel van jezelf in de hand.

Uiteraard is dit enkel mijn eigen beleving.

De handposities op maag en hart is een heel mooie tip voor iedere beginnende beoefenaar! :D
Die handposities worden ook door veel beoefenaars gebruikt en aangeraden bij het in slaap vallen. Ik heb er zeker positieve ervaringen mee. Ik heb in de afgelopen jaren ook vaak positieve reacties gelezen over deze posities (meestal ging dat over balans en goed in slaap vallen, dit is de eerste keer dat ik lees over een verband met een innerlijk kind).
Het zijn erg fijne posities. Heel rustgevend en balancerend in mijn ervaring.

*Gasshō*
Frank

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2014, 07:02:17 pm »

Beste Frank,
Zou het zo kunnen zijn dat je innerlijk kind een benaming is die met deze benoeming een plek heeft om te kunnen vertalen dat het eigenlijk om onverwerkte gevoelens gaat die aandacht willen om te kunnen neutraliseren door het een plek te kunnen geven.
Zo maar een overpeinzing.
Dick
Heling gaat verder dan genezing

Libel

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2014, 11:10:41 am »

Wat prachtig verwoord, Frank!  :gassho2:
The moment I gave up the need to be right, the suffering turned into healing and learning (Iyanla Vanzant)

Nicola Inanna Romme

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2014, 12:54:58 pm »

Ha Frank,

dank voor het duidelijk maken hoe plaatsje er in te zetten. Dat kan nog eens van pas komen.

Ik vind het boeiend wat je schrijft over Innerlijk Kind (IK)

Citaat
De manier waarop veel mensen de term gebruiken impliceert ook vaak dat men het ziet als iets dat een beetje afgescheiden is van onszelf of dat het iets anders is. Mij lijkt het juist absoluut niet los staan van jezelf. Het is een personificatie van een aspect van jezelf.

Ik snap wat je bedoelt. In mijn optiek is het IK een deel van jezelf. Ik benoem dan ook:
Bij mijn innerlijke kind stel ik echt een zacht kwetsbaar open gevoelig babytje voor. Wat ik eens was. En nu nog steeds in mij ‘woont’.

Dus het is een deel van mij. Zeker Mijn innerlijk kind kan niet gepest zijn. Ik ben als puber gepest.
En daar lijk ik in mijn dagelijkse leven geen last van te hebben. Toch vertoon ik nog steeds terugtrek gedrag. Als ik Reiki geef aan wie ik was als puber lijkt dat bij te dragen aan mijn heelwording.

Citaat
Je kunt zeggen: "mijn innerlijk kind heeft meer aandacht en liefde nodig"
Maar je kunt het ook anders zeggen, zoals bijvoorbeeld: "ik heb meer aandacht en liefde nodig" 
Of zelfs: "dit probleem/deze overtuiging/dit gevoel  heeft meer aandacht en liefde nodig"

Het een sluit het ander niet uit, vind ik.

Citaat
Ook al lijkt de term innerlijk kind iets over jezelf te zeggen, de formulering impliceert een scheiding, en werkt daarmee ontkenning van een deel van jezelf in de hand.

Voor mij werkt het juist andersom: ik ga me heler voelen , meer mijn eenheid als ik delen benoem en ervaar, en specifiek aandacht geef. Juist de delen / momenten in het verleden, die ik geneigd ben weg te drukken, niet te tonen.

Voor mij werkt het dus wel om aan dat deel in mij dat machteloos en klein was en nare dingen heeft meegemaakt ( tja want we spreken niet over Innerlijk Kind als ze lekker aan het zwemmen is en geniet) specifiek reiki te geven. Ook al vraag ik of het hoogste mogelijke voor mij (dus mij als geheel) mag gebeuren als ik mezelf of iemand anders reiki geef.

Wat voor mij werkt hoeft niet voor iemand anders te werken.

Want iedereen is anders. En het is juist goed te weten wat bijdraagt (en wat niet) voor jouw welzijn en gezondheid.

En samen zijn we allemaal weer een. Ergens. Zeggen ze. Schijnt het. Weet ik.  :zon1:

:hart:
liefs, Nicola

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #13 Gepost op: oktober 23, 2014, 06:21:29 pm »

. Weet ik.  :zon1:

:hart:
liefs, Nicola

Nee, ben je van overtuigd. ;)
Wéten komt nog. :yes:
(Maar dan kan je het niet meer hier vertellen.)

(Ik ben er overigens ook van overtuigd, hoor.)
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.08 seconden met 22 queries.