Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: wederom shamballa of reiki?  (gelezen 4674 keer)

erwin

• Lid
  • Geslacht: Man
wederom shamballa of reiki?
« Gepost op: maart 13, 2014, 12:09:20 pm »

Beste allemaal, De laatste maanden wordt ik als een magneet naar shamballa of new paradigm mdt getrokken. ik weet niet waarom maar het is nou eenmaal zo.
ik ben zeer geintresseerd en ook al heeft reiki mij zoveel gebracht ik kan mij niet van het gevoel onttrekken dat ik nog iets "mis".
Ik wil mijn reiki niet verloochenen uiteraard maar,denk dat ik in de toekomst toch een keer voor de bijl ga en een shamballa cursus ga volgen gewoon om te ervaren of de energie nu echt zo anders is dan de reiki energie en of het mij gaat helpen om me meer op anderen te richten behalve mezelf.
mijn gevoel zegt dat de reiki energie meer een energie is voor zelfheling en ik wil zo graag anderen gaan helpen . op dit moment lukt dit mij gewoon nog niet ivm mijn eigen lichamelijke klachten en vermoeidheid. maar dit wil ik zo graag! zoveel mogenlijk mensen helpen en de wereld een beetje een mooiere plek helpen maken.
toch houd mijn lichaam dit nog steeds tegen helaas. herkent iemand dit? en heeft iemand ook wel eens de neiging gehad om toch eens en andere energievorm te gaan ontdekken? of is er helemaal geen andere energievorm en is het "gewoon" allemaal dezelfde energie maar dan met een andere naam?
of moet ik gewoon geduld hebben en gaat reiki mij uiteindelijk ook helpen om deze droom te verwezenlijken?
Waarschijnlijk zijn een aantal van dit soort vragen al vele malen vaker gevraagt op dit forum,maar ik ben wel benieuwd naar jullie antwoorden,die hoogstwaarschijnlijk allemaal verschillend zullen zijn.iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk op dit soort onderwerpen

groetjes,
erwin :hart:

Liefde is alles

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wederom shamballa of reiki?
« Reactie #1 Gepost op: maart 13, 2014, 03:13:20 pm »

Erwin.

Iets anders proberen omdat je denkt dat het je meer zal/kan brengen dan reiki?
Is helemaal aan jou. Misschien brengt het je datgene wat je mist.
Zo niet? Heb je het geprobeerd.

Persoonlijk van alles een beetje gesnoept. Van Quantum Touch tot Kristaltherapie en MIR.
Voor mij is het gewoon reiki.

Wil je wel meegeven dat wat je ook beoefent of door wil geven je allereerst zelf in balans moet zijn.
Dan pas kun je proberen anderen te helpen.
Wens je suc6 bij je zoektocht.

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2014, 03:43:21 pm »

Hai Erwin,

Een zeer begrijpelijke vraag.
Een vraag die veel meer mensen tegen zijn gekomen of nog tegen gaan komen.
En er zijn veel mensen die van de ene stroming naar de andere gaan en willen ontdekken wat dat allemaal te bieden heeft. Dat is uiteraard prima en als je het gevoel hebt dat je een andere stroming wilt onderzoeken, dan moet je dat misschien ook gewoon doen.

Er zijn veel mensen die op een bepaald moment iets missen in hun eigen Reiki-beoefening.

In wat ik door de jaren daarvan bij anderen, maar ook deels bij mezelf, heb gezien is dat dit gemis uiteindelijk vaak terug te voeren is op een gemis aan spirituele verdieping; bewustwording, inzicht, spirituele groei, begrip, ervaring, zekerheid e.d.

En dat is ook niet zo gek. Denk ik.
Oorspronkelijk onderwees Mikao Usui een spirituele leer. Helemaal geen systeem voor handoplegging. Een spirituele leer, met als kern spirituele groei/bewustwording, balans, (ultiem) geluk, harmonie in jezelf en met je omgeving en het uiteindelijke doel was het bereiken van de spirituele verlichting. Dat is nogal een verschil in focus of insteek.

Handoplegging, het leren omgaan met spirituele energie en dit kunnen inzetten in behandelingen (om het zelfgenezende vermogen van zichzelf of de ontvanger te ondersteunen), was een bijproduct, een neveneffect van de spirituele ontwikkeling die je bij Usui-sensei kon doormaken.

Alle elementen die Usui-sensei aanreikte waren op die spirituele groei en uiteindelijk het ondersteunen bij je pad naar de verlichting gericht.
Zelfs de behandelingen. Natuurlijk kon je er mooi een ander mee helpen, maar ook dit kon worden gebruikt als hulpmiddel op je pad naar ultiem geluk en verlichting.

Je mediteerde, leefde volgens de Gokai, ontving Reiju etc. De beoefening was dagelijks en dat vaak jarenlang.
Door het lopen van dat spirituele pad groeide als vanzelf je mogelijkheid om met energie te werken.
En door het verhoogde bewustzijn, dat Usui-sensei's leerlingen leerden bereiken, wisten ze precies waar ze de handen moesten neerleggen, konden ze 'luisteren' naar de energie en zich er door laten leiden.

En hoe hoger je eigen bewustzijn, hoe meer energie (meer energiefrequenties) je tot je beschikking had. In dat meer oorspronkelijke onderwijs werd/wordt geleerd dat de kwaliteit en kwantiteit van de energie die je doorgeeft afhankelijk is van je spirituele ontwikkeling.
Als je dus aan je spirituele ontwikkeling werkt verbetert automatisch je vermogen om energie door te geven.

Wat wij nu de 'Reiki methode' of het 'Reiki systeem' noemen, komt uiteindelijk voort uit dat wat Usui zijn leerlingen leerde, maar het is heel anders.
Hayashi was (voor zover we weten hooguit 1 jaar) een leerling van Usui. Na Usui's dood (1926) gingen veel van zijn leerlingen door met wat ze geleerd hadden in de vereniging Usui Reiki Ryōhō Gakkai. Hayashi ook. Hij scheidde zich daar in 1931 van af om zich helemaal te richten op zijn eigen praktijk.

Door de achtergrond van Hayashi was hij zelf al meer gefocust op gezondheid. In het onderwijs dat hij doorgaf was de focus daarom ook al wat verschoven. Hier en daar deed hij wat dingen anders, of niet meer, dat Usui-sensei of de Gakkai wel deed.
Maar er waren nog steeds meditaties en er werd nog steeds wel aandacht besteed aan dagelijkse beoefening, meditatie, etc.

Dit onderwijs leerde Hawayo Takata. Uiteindelijk mocht ze het ook doorgeven en bracht het zo naar het Westen.
Haar onderwijs, echter, verschilde ook weer iets van dat van Hayashi. Zo gaf ze vrijwel geen meditaties door en lag de focus nu vrijwel geheel op handoplegging. En na haar dood is de Reiki methode verder verspreid over de wereld, zijn er organisaties ontstaan die dingen hebben gestandaardiseerd, zijn er veel masters geweest die het op hun eigen manier hebben doorgegeven (met soms toevoegingen of weggelaten elementen) etc.

Zo is een spirituele leer geleidelijk aan veranderd in een methode voor handoplegging. In de oorspronkelijke leer was het een klein element, in het moderne/Westerse systeem is het de focus.

Niets ten nadele van het Westerse systeem overigens! Het is een mooi systeem en we mogen Hayashi en Takata dankbaar zijn voor hun inspanningen. Laat dat duidelijk zijn en laat daar geen misverstand over ontstaan ^.^
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de verschillende vormen, zowel die van Hayashi als dat van Takata.

Maar het heeft geleidelijk aan wel de intensieve basis aan persoonlijke, spirituele ontwikkeling min of meer verloren. En juist dat was oorspronkelijk de basis voor goed en vol zekerheid behandelen.

Voor heel veel mensen maakt dat niet uit. Voor hen biedt het genoeg om mee te werken en dat kan ook heel goed. Dat is heel mooi.
Voor andere mensen biedt het soms niet genoeg en ontstaat er een gemis.

En wat ik bij enkele anderen, en deels bij mezelf, heb gezien, is dat het gemis voortkomt uit een gemis van een spirituele basis.
Veel van deze mensen gaan op zoek naar andere systemen en proberen op die manier de basis te versterken. Sommigen vinden daar bevrediging in, sommigen niet en die blijven zoeken.

Uiteindelijk kom je in de zoektocht er misschien achter dat alles wat je nodig hebt al in jezelf zit en er geen externe dingen meer nodig zijn om die kracht aan te boren.
Dat zou denk ik heel mooi zijn.

Dit is hoe ik het zie hè. Ik wil geenszins beweren dat dit voor jou of iedereen zo werkt.
Kijk voor jezelf of je er iets mee kunt of dat je vindt dat ik onzin uitkraam :P

mijn gevoel zegt dat de reiki energie meer een energie is voor zelfheling en ik wil zo graag anderen gaan helpen .
Wil je wel meegeven dat wat je ook beoefent of door wil geven je allereerst zelf in balans moet zijn.
Dan pas kun je proberen anderen te helpen.

Hier wil ik wel op aanhaken.
Usui-sensei heeft ook ooit in een interview (dat onderdeel is van de handleiding die in de Usui Reiki Ryōhō Gakkai wordt doorgegeven) gezegd: als je jezelf niet kunt helen, hoe kun je dan een ander helen?

Daaruit blijkt ook weer de focus: eerst jezelf. Zelf ontwikkelen. Daarna zou je een ander kunnen helpen met ontwikkelen.

Erwin, waarom lukt het niet een ander te helpen?
Lukt het niet om de handen op iemand neer te leggen en de energie te laten stromen?

Lange tekst... ik brei er nu maar een eind aan :P

Veel succes met je zoektocht!
Ik hoop dat we met onze reacties iets kunnen bijdragen.

*Gasshō*
Frank

erwin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2014, 04:41:25 pm »

Danjewel allebij voor jullie antwoorden, ik heb weer een heleboel info om op me in te laten werken.en ik besef dat ik uiteraard eerst zelf in balans moet zijn voordat  ik anderen kan helpen maar, een mens is ongeduldig he! ik leg uiteraard wel eens de handen op bij een ander en dan stroomt de energie prima maar doordat ik last heb van mijn nek en rug kan ik niet zo lang in een houding blijven staan en gaat zo'n behandeling dus gepaard met pijn en stijfheidbij mij en dat is soms wel eens frustrerend.Ik ben met reiki begonnen om allereerst mezelf te genezen maar krijg steeds meer het gevoel om meer voor anderen te doen en waarschijnlijk moet ik meer geduld hebben maar ik wil het nu! niet later, de aard van het beestje he :p  het ging de laatste tijd lichamelijk een stuk beter met me maar, de afgelopen paar weken heb ik weer wat meer last en dan gaat een mens weer verder zoeken.ik heb ook al met mijn eigen leraar gebabbelt en hij is van mening dat je uiteindelijk als je maar lang genoeg met reiki blijft werken je uiteindelijk over alle energiefrequenties kunt beschikken maar is een inwijding in een andere stroming niet een veel snellere manier? of het de juiste is tsjaa daar zijn de meningen over verdeeld(weer die ongeduldheid he  :p)
nogmaals bedankt jongens voor jullie reactie! ik ga er eens lekker over brainstormen en blijf ondertussen behandelen en keihard aan mezelf werken!
groetjes  :hart:
Liefde is alles

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2014, 06:49:50 pm »

Ben zelf verder gegroeid via Magnified Healing , Shamballa = nu New Paradigm  MDT.  Heb het geven van reiki cursussen in 2009 losgelaten. Voor mij was en is reiki een prachtige opstap geweest  en raadt het iedereen aan. Echter ik werd  geroepen om Magnified Healing te gaan doen  dat is werkelijk mijn ding geworden :inlove: Heerlijk dagelijks mijn oefeningen en meditaties daar in doen , dat is niet meer weg te denken uit mijn leven. Daarnaast is Shamballa / New Paradigm MDT op mijn pad gekomen  en ook dat systeem heeft mij uitgedaagd en ben ik enorm gaan groeien en geef nu ook met veel plezier de Magnified Healing workshops en New Paradigm workshops door.  Mijn reiki cursisten ... die kunnen nog steeds bij me terecht , heb een hecht groepje dat nog steeds op de oefenavonden komt . Volg je hart Erwin  :hart:

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

jan123

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2014, 08:48:29 pm »

Ha Erwin,

Heel herkenbaar, ik ben zelf als beginner in reiki ook al +- 8 jaar bezig om mezelf te helen. En ik wil hier zo graag iets mee doen voor anderen, ik zie mezelf niet meer aan het werk voor een werkgever in de euro wereld. Maar toch moet ik eerst mezelf helen.
Ik heb ook tig keren rond gekeken naar de veelheid van methodes. Maar ik het nergens een echte sterke klik mee, ik werd wel door de mooie verhalen aangetrokken.
Als het echt jouw gevoel is ga er gewoon voor!

In mijn beleving zijn er maar 2 "hoofd" energie soorten. Doorgegeven reiki/reiki afgeleide en eigen energie. Reiki en dergelijke worden in mijn beleving allemaal door gegeven/ontvangen. Vraag is waar komt reiki en dergelijk vandaan, sommige zeggen van de reiki gidsen, ik denk dat het gewoon je eigen energie is , je eigen ik essentie , hogere zelf , what ever. Maargoed ik ben niet paranormaal aangelegd ik weet niet of het zo is , ik ervaar het alleen zo. Verder sta ik overal voor open.
Zelf combineer ik reiki vaak met eigen creatieve energie. Ik stel kleuren als energie voor die mijn hele lichaam verlichten. Ik stel mezelf voor als licht, want in wezen zijn we allemaal licht. Dat geeft mij een goed gevoel, alles gaat dan tintelen. Hoe normaal de reiki in je handen voelt, zo voelt mijn hele lichaam dan. Ik vind het een fijne aanvulling die soms veel beter werkt en soms ook niet. De mogelijkheden zijn onbeperkt. Als ik moe ben dan stel ik bv pure energie voor in me, of water. Water laat alles lekker stromen.

Vraag aan Dancing Cloud uit eigen interesse. Wat is nu het wezenlijke verschil dat jij ervaart in energie tussen reiki en mdt? Zijn het de mogelijkheden , of is het een andere frequentie? Krachtiger of niet?

Groeten Jan

« Laatst bewerkt op: maart 13, 2014, 08:56:02 pm door jan123 »

erwin

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2014, 09:04:21 pm »

Hoi dancing cloud, mischien zien we elkaar ooit eens bij een van je workshops? ;) wie weet.
en jan,ik heb wel een hele sterke klik met shamballa ik weet miet waarom maar om de een of andere reden komt het steeds op mijn pad.
ik probeer het te negeren maar het laat zich niet negeren heel vreemd.
uieindelijk kom ik er wel uit!
jullie ook bedankt voor de reacties.
 :gassho2:  :hart:
Liefde is alles

jan123

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: maart 13, 2014, 09:18:56 pm »

Dat had ik ook met reiki 3a , ik droomde erover , ik had het gevoel te pakken en heb binnen een week een cursus gepland.
Ik ben er erg blij mee. Ik zou zeggen gewoon doen als je de klik voelt(en het geld hebt).
Ik ben benieuwd wat het jou gaat brengen

Groeten Jan

Samiya

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2014, 07:27:05 am »

Ik denk dat je je keuze al hebt gemaakt... het komt over alsof je het gevoel hebt dat je dit 'moet' doen omdat het steeds op je pad komt.
Je zal mssn maar rust vinden als je het verschil zelf ervaart/weet... maar in principe sluit ik me aan bij Frank.

Echter heb ik ook eerst vanalles gedaan en ben ik nu zeer tevreden, net omdat ik kan vergelijken en voelen wat voor mij 'goed/juist' voelt...
Dus, als je nog zoekende bent, proef, geniet, ervaar...  ieder moet zijn weg volgen, alleen zo kan je tot inzichten komen...

Voor mezelf is URR (in combi met klankhealing) wel de juiste weg.

Liefs,
Samiya

erwin

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2014, 09:23:50 am »

De keuze is nog niet gemaakt hoor, ik twijfel nog teveel en groei met reiki ook nog steeds elke dag n beetje verder.maar ik sluit niet uit dat het in de toekomst een keer gaat gebeuren.ik denk dat ik geduldiger
Moet leren worden,maar,dat ben ik eigenlijk nog nooit geweest...Nog iets om aan te werken!    ^^
Eerst maar eens het ene afmaken ik loop in april weer n cursus reiki1mee! Hartstikke leuk om mee te maken en ook weer goed voor mn eigen ontwikkeling,op weg naar reiki 3b!
Groetjes,
Erwin :hart:
Liefde is alles

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: maart 14, 2014, 09:48:28 am »

gewoon vertrouwen in jouw groei  :hart:
Liefde, Wijsheid, Kracht

erwin

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: maart 14, 2014, 09:49:30 am »

:hart:
Liefde is alles

levi87

• Lid
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
« Reactie #12 Gepost op: maart 14, 2014, 02:53:00 pm »

Hoi Erwin, als je graag wat meer verdieping zou willen in Reiki kan je de volgende sites aanraden (mocht je ze nog niet kennen) met veel goede (diepgaande) informatie en blogs waar ik zelf veel uit heb kunnen halen hopelijk jij ook :)

www.ihreiki.com
www.aetw.org
http://www.shelteranimalreikiassociation.org/blog/

en tegen de stijfheid etc in je nek een rug raad ik heel sterk Yoga aan, ga maar eens zoeken op youtube voor backpain yoga bv(heeft mij ook veel goeds gedaan) en merk ook dat Reiki ook veel losser kan gaan stromen (zo gezegd)

ik heb ook al met mijn eigen leraar gebabbelt en hij is van mening dat je uiteindelijk als je maar lang genoeg met reiki blijft werken je uiteindelijk over alle energiefrequenties kunt beschikken maar is een inwijding in een andere stroming niet een veel snellere manier?

ik ben het met je master eens, de hoeveelheid of frequentiehoogte zoals je t mayb wilt noemen hangt volledig af van JOU en je "toewijding" STEL, je bent max 30min per week bezig met Reiki dan zul je maar n klein stroompje kunnen waarnemen/doorgeven, ook al ga je naar een andere stroming of benadering, als je er zo weinig (of wat veel mensen hebben oppervlakkig) mee bezig bent zul je altijd op dat kleine stroompje blijven hangen......

dus mijn advies is verdiep je lekker in dat waar je al mee bezig bent :)en als je het nog niet doet begin met een gepaste "Reiki" meditatie (deze staan op www.aetw.org)

en daarnaast;

- een betere wereld begint bij jezelf     (letterlijk!!!!) hoe meer je jezelf "verbeterd" hoe meer het wordt afgespiegeld in je eigen leven(de wereld om je heen) en vice versa ...

- je kan pas anderen heel maken (helen) als je zelf heel bent ;) (en voor sommige is het eenmaal een lange tocht om zelf heel te worden en dat is verder helemaal prima :))

- geduld is een schone zaak ;)

-practise practise practise & practise some more :)

iig succes met je beslissing  :gassho2:
A mind is like a parachute, it works better when it's open !

erwin

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: maart 14, 2014, 04:46:46 pm »

Hoi levy, bedankt voor je tips wat betreft de internet sites ik ga ze zeker doorspitten!
Wat betreft yoga, ik heb het een tijd gedaan maar ben er weer me gestopt omdat ik er vaak meer last van kreeg dan dat het hielp, maar mischien was de yogavariant ook wel te pittig. hathayoga was het volgens mij. ik doe nog wel af en toe de oefeningen waar ik niet zoveel last van kreeg maar,eigenlijk niet vaak genoeg.
ik zal een kijken op youtube naar die backpainyoga interressant!  ik ga binnenkort wel een oefenles tai chi doen schijnt ook goed te zijn voor je rug, en ook voor je energiehuishouding.
wat betreft toewijding: dat zit volgens mij wel goed ik lieg niet als ik zeg dat ik elke dag minstens een 2 uur met reiki bezig ben, ik sta er mee op en ga er mee naar bed zeg maar... mijn vrouw wordt er af en toe gek van! ga je nou al weer naar boven! wel zou ik wel wat meer met meditatie mogen doen maar, dit doe ik toch ook elke week wel een keer of 2.  ach het ruggetje zal hoogstwaarschijnlijk nooit mer helemaal herstellen ivm ruggemergbeschadiging door een ongeluk in 2000.en mischien heb ik dit ook nog steeds niet helemaal geaccepteerd. he weer iets om aan te werken! we zijn idd nooit helemaal klaar met onszelf verbeteren ;)
nogmaals bedankt voor je reactie en je tips!

wat een lieverds allemaal hier op het forum!

groetjes,
erwin  :gassho2:
Liefde is alles

adomuis

• Lid
    • Omael
« Reactie #14 Gepost op: maart 19, 2014, 11:02:31 pm »

oh, wat herkenbaar.
Toen ik met Reiki begon, wist ik absoluut niet dat er zoveel verschillende Reiki vormen alleen al waren.
En dan heb ik het nog niet gehad over alle andere energievormen die worden aangeboden.

Voor mij was Reiki perfect, is het overigens nog steeds, want het heeft me verder gebracht. Maar net als jij had ik zo'n onbestemd gevoel. Niet duidelijk te formuleren. Tot op een dag de Shamballa voorbij kwam. En de aantrekking die jij formuleert, had ik ook.
De master had ik ook gevonden, maar die woont niet naast de deur. (he Dancing Cloud  :D)
Zo heb ik zeker nog 1½ jaar gewacht. Toen kwam ze wat dichter in de buurt haar cursus geven.
Voor mij klopte dat ook op dat moment. En ik moet zeggen dat ik daar nog geen moment spijt van heb gehad.

Maar volg je hart hierin. Je zult zien dat op het moment dat jij er klaar voor bent, alles samen valt.
Het juiste woord of gebaar,
kan voor een ander een springplank zijn.
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.268 seconden met 23 queries.