Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Onbedoeld Reiki aan partner sturen  (gelezen 2578 keer)

Yolande

• Lid
Onbedoeld Reiki aan partner sturen
« Gepost op: februari 18, 2014, 11:32:45 am »

Goeiemorgen!

Al enige tijd geleden heb ik Reiki 1 en 2 gevolgd. Mijn Reikimaster merkte op dat Reiki goed bij me past omdat ik gelijk goed gevoelig was voor de energie, en al dingen oppikte die nog niet de bedoeling waren.

Nu is het volgende aan de hand. Mijn man 'klaagt' er 's nachts over dat ik zo ontzettend warmte uit straal. Zelf gelooft hij wel in Reiki en ondergaat af en toe graag een behandeling. Maar hij heeft er zelf verder geen cursus in gedaan. Ik merk niets bij mezelf. Ik zweet 's nachts niet, en heb het eerder koud dan warm 's nachts. Het kan dus bijna niet anders dan dat ik 's nachts onbewust en onbedoeld mijn energiesluizen open zet en dat mijn man dan de 'klos' is  :). Alleen, hij kan er nu bijna niet van slapen. Hij is wat zwaarlijvig en dus al erg gevoelig voor warmte 's nachts. Hij kan dus bijna niet slapen als zijn kacheltje (zoals hij me gekscherend noemt) weer tegen hem aan komt liggen.

Is hier wat aan te doen? Zo ja, kan ik daar dan wat aan doen of kan hij zich wat meer afsluiten? We zijn net getrouwd, dus je snapt wel dat afzonderlijke bedden, of ver uit elkaar liggen niet echt een optie is  :p. Wie weet wat we hieraan kunnen doen?

Groetjes,

Yolande

erwin

• Lid
  • Geslacht: Man
Re: Onbedoeld Reiki aan partner sturen
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2014, 01:10:12 pm »

Hoogstwaarschijnlijk is jouw man gevoeliger voor energie dan jullie denken.
Als iemand een erg sterk energieveld of aura om zich heen heeft dan ervaar ik dit ook altijd als
Warmte mischien kan hij zich voor t slapen even visualiseren dat hij zich afsluit voor deze warmte.
Vaak helpt dit wel. Succes ermee!
grtjs,
Erwin
Liefde is alles

levi87

• Lid
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2014, 01:37:29 pm »

Hij is wat zwaarlijvig en dus al erg gevoelig voor warmte 's nachts.

misschien dat afvallen een optie is....... scheelt evt ook gelijk voor in de zomers qua warmte ;)
A mind is like a parachute, it works better when it's open !

Yolande

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2014, 02:55:29 pm »

Ja Erwin, daar zat ik ook aan te denken. Ik zal wat oefeningen proberen te vinden om hem ervan af te schermen. En Levi, ik zal het voorstellen, maar van een Sint Bernard maak je ook niet zomaar een hazewindhond. Het is zijn bouw. Maar ik denk dat ik voor de optie van Erwin kies...  ;)

wimjaap

• Forumcafé barman
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2014, 10:32:07 pm »

ieder een eigen dekbed, dat helpt tegen het naar elkaar schuiven.
Time flies like an arrow, fruitflies like a banana!

Yolande

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2014, 10:39:47 pm »

Oké, dank iedereen voor de reacties. Ik geloof niet dat ik iets geks zeg als ik me niet helemaal serieus genomen voel met de reacties, met uitzondering van die van Edwin dan. Sluit dit topic maar. Sorry dat ik jullie lastigviel. Ik schrijf mezelf wel weer uit van dit forum en ga op zoek naar een Reiki liefhebber die ons serieus kan helpen.

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2014, 09:16:34 am »

Hoi Yolande,
Ik kom hier al een paar jaartjes en neem maar van mij aan dat iedereen  naar eer en geweten geantwoord heeft.
De antwoorden lezend kan ik me voorstellen dat ze overkomen zoals ze bij je overgekomen zijn, maar ik ken Levi en WimJaap al langer dan vandaag en ik weet zeker dat het geenszins hun bedoeling is geweest je te kwetsen.
Het zijn oprechte antwoorden zonder bijbedoelingen die, door de geschreven taal, wellicht verkeerd bij je overgekomen zijn omdat de intonatie van het gesproken woord ontbreekt.

Kwestie van verkeerde woordkeuze.
En verkeerde interpretatie.

Natuurlijk staat het je vrij om elders je vraag te gaan stellen.
Internet is groot genoeg.
Maar het moet me wel van het hart dat je reactie erg kort door de bocht is.

Probeer het van twee kanten te bekijken, zoals ik ook in staat ben jouw kant van de zaak te bekijken.
Ik hoop dat mijn post je doet besluiten om nog een keertje hier te komen kijken, of dat het er op zijn minst voor gezorgd heeft dat je met een wat minder rotgevoel alweer afscheid neemt.

Oprechte groetjes;
Menno
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

wimjaap

• Forumcafé barman
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2014, 11:16:34 am »

Mijn antwoord was zeer zeker serieus bedoeld.
Vroeger had ik hier ook enorm bveel last van en hebben we gekozen voor ieder een eigen dekbed, waardoor we niet meer heel dicht tegen elkaar konden komen tijdens het slapen, dit scheelde minstens de helft tot driekwart van het probleem.
met afschermen hebben we het laatste kwart tot helft afgepakt en konden we beide gewoon slapen.

Mocht je lekker tegen elkaar aan willen kruipen is dat altijd nog prima mogelijk, maar moet je even wat moeite doen, die je al slapend niet zal kunnen doen.

Groet,

Wim-Jaap
Time flies like an arrow, fruitflies like a banana!

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2014, 07:43:31 pm »

Beste Jolande,
Als je een vraag stelt en de antwoorden zijn niet de antwoorden die je verwacht is dat niet een reden om direkt af te haken.
Mensen reageren vanuit hun beleving en gevoel.
Ik kan niet anders dan het met Menno eens zijn.

Nu mijn gevoel.
Ik ben er van overtuigd dat je man eerder ook al heeft geklaagd over de warmte die jij uitstraalt.
De waarheid is andersom hij straalt veel warmte uit en als jij dan dicht tegen hem aankruipt voelt hij zijn eigen warmte des te meer.
Doordat hij wat meer gewicht heeft wordt zijn lichaam warmer dan een ander die dat niet heeft. Dit is volkomen normaal en begrijpelijk.
Ik citeer je:
Het kan dus bijna niet anders dan dat ik 's nachts onbewust en onbedoeld mijn energiesluizen open zet .

Ja het kan anders. Het is logisch dat je de oorzaak bij jezelf zoekt. Niets is minder waar.

Reiki werkt niet als je zelf de kraan niet openzet.

Ik snap volledig wat jullie samen ervaren. Mijn oplossing die ik zelf toepas. Voetjes buiten het dekbed.
Als het echt te warm wordt omdraaien en elkaar loslaten dus even niet tegen elkaar aanliggen.
Als de warmte afneemt je partner naar je toetrekken en vasthouden. Genieten van dit voorrecht en de warmte vergeten waardoor je samen verstrengeld in slaap valt.
Wat een voorrecht dit te kunnen en mogen beleven.
Groetjes :gassho1:
Dick
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2014, 07:55:47 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #9 Gepost op: februari 20, 2014, 11:44:07 am »

Oeps!
De vogel lijkt gevlogen.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2014, 12:35:34 pm door Menno »
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 23 queries.