Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: 21 dagen reinigen wat gebeurt er op welke dag?  (gelezen 5864 keer)

Magi

• Lid
21 dagen reinigen wat gebeurt er op welke dag?
« Gepost op: februari 07, 2014, 01:24:40 pm »

Ik hoorde dat als je ingewijd bent je 21 dagen gaat reinigen door zelfbehandeling, dit doe ik dus nu ook. Maar ik hoorde dat hier ook een soort schema van is, dus dat je elke chakra op een bepaalde dag reinigt en het zo dus ook zelf in de gaten kan houden..
Weet iemand daar iets meer van of is daar al info over op het forum wat ik nog niet gevonden heb?

Ik zit nu op de 6e dag van de reiniging. Ik heb 4 inwijdingen gehad op 1 dag, waarbij ik bij de eerste kleuren zag verschijnen aan de binnenkant van mijn ogen, blauw, paars en wit en bij de 2e inwijding kwam daar roze bij. bij de 3e geen kleuren meer maar ineens wel warme handpalmen toen ze tegenelkaar werden gezet en bij de 4e algehele rust en een soort warme deken over mijn rug..

Ik vond het mooi maar ben nu natuurlijk erg nieuwsgierig hoe het verder gaat. Ik weet dat ik geduld moet hebben en dat het bij iedereen anders kan gaan  maar toch.. ;)

erwin

• Lid
  • Geslacht: Man
Re: 21 dagen reinigen wat gebeurt er op welke dag?
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2014, 02:04:57 pm »

Gewoon lekker elke dag een algehele behandeling.
Dan komt het vanzelf goed! Verwacht niet te veel dan gebeuren er vanzelf hele mooie dingen.
En uiteraard veel water en thee drinken voor de af voer van gifstoffen.
En vooral lekker genieten daar is de reinigings fase voor.
Het kleine stroompje wordt elke dag groter let maar op...
Heel veel succes! Is jouw letaar trouwens bij de reikivereniging circel aangeloten! of heb ik t helemaal mis?
grtjs,
Erwin :zwaai:
Liefde is alles

erwin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2014, 02:15:35 pm »

Oh ik bedoelde natuurlijk leraar.
 :zwaai:
Liefde is alles

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2014, 04:39:23 pm »

De zuiveringsperiode verloopt voor iedereen anders, dus er is niet precies aan te geven wat wanneer gebeurt, geniet van je zelfbehandelingen, verwacht niets en sta open voor wonderen :hart:

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Pola

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2014, 04:53:27 pm »

Sluit me volledig aan bij Dancing Cloud.
Elk mens is uniek.
Dus iedereen reageert anders: zowel emotioneel/fysiek/spiritueel als mentaal.

Magi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2014, 05:40:28 pm »

Ik laat het me allemaal gebeuren en ga rustig verder met behandelen  ^^.
En inderdaad is ze aangesloten bij de Cirkel..
Maar blijf toch wel nieuwsgierig ;)
Sinds gisterochtend heb ik het gevoel een warme deken oven mijn rug gekregen te hebben, erg prettig  :aahw:

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2014, 11:39:08 pm »

Hai Magi,

Je beschrijft mooie ervaringen. Fijn!

Een standaard schema voor de 'reinigingsperiode' is onzin. Sterker nog.. het hele idee van een vaste 21 dagen automatische reinigingsperiode na een inwijding bestaat niet. Nouja, het idee wel, maar de periode zelf is een misvatting.

Als je ingewijd wordt komt er (als het goed is) een hele hoop energie over je heen. Je komt als het ware terecht in een bad van energie. En afhankelijk van de stroming is het de intentie van de master dat er energie naar bepaalde chakra's stroomt of dat bepaalde punten in je energieveld worden gestimuleerd.

Er komt een hoop energie over je heen. En dat kan allerlei reacties geven. Het kan dingen in je aanraken, dingen omhoog halen die lang geblokkeerd zijn geweest. Maar het is geen garantie, het hoeft niet.
De één komt in een achtbaan terecht in de periode na de inwijding, een ander ervaart nooit een reinigingsperiode. En dan zijn er nog heel wat mogelijkheden die daar tussen liggen. Als je wel een ontgiftingsperiode ervaart kan het in een dag over zijn, maar het kan ook best een week, een maand of langer duren.

Het hangt af van je achtergrond, van de blokkades of eventuele trauma's die je hebt, hoe je met problemen omgaat, hoe snel je aan de energie kunt wennen, de (hoeveelheid) energie die de master in de inwijding heeft gebruikt, of je veel zelfbehandelingen en/of meditaties doet, etc.

Al dat soort omstandigheden hebben invloed op hoe je reageert op een inwijding en hoe de periode daarna verloopt.

Het idee van de 21 dagen reinigingsperiode (of ontgiftingsperiode) komt van een verhaal over Mikao Usui, de grondlegger.
Usui-sensei (zoals hij oorspronkelijk bekend stond - hij was nooit dokter/doctor voor zover onderzoekers hebben kunnen achterhalen) onderwees al jaren voordat hij formeel begon te onderwijzen. Hij onderwees informeel, zijn spirituele leer, Usui-dō ("de weg van Usui" zoals zijn leerlingen het noemden) voor en rond 1915 al.
In 1922 heeft hij 21 dagen lang gevast en intensief gemediteerd op de berg Kurama en aan het eind van die periode bereikte hij satori (verlichtende ervaring). Vanaf dat moment heeft hij zijn onderwijs sneller ontwikkeld en werd het formeler.

In gangbare Westerse cursussen wordt vaak geadviseerd in ieder geval de eerste 21 dagen na de inwijding jezelf iedere dag te behandelen, met de gedachte dat je dan zelf een reiniging op gang houdt. Je laat de energie door jezelf stromen en door die stroom, door je zelfbehandeling, blijf je ontwikkelen, raak je bekender met de energie etc.

Een inwijding is een begin. Daarna moet je het zelf doen. De grootste ontwikkeling die je doormaakt, doe je helemaal zelf. Niet een inwijding, maar je eigen beoefening, oefening, doorzettingsvermogen.
En daarom dus het advies om in ieder geval een aantal weken jezelf iedere dag te behandelen. En het aantal dagen is dan geïnspireerd op het verhaal van Usui, niets meer dan dat. Gewoon een advies. Het beste is om te luisteren naar jezelf en te luisteren naar de energie. Wat heb je nodig?
Geef jezelf het aantal behandelingen dat je nodig hebt. Raak vertrouwd met de energie door jezelf regelmatig te behandelen. En ga gerust door met zelfbehandelingen geven als het je bevalt na die eerste periode.

Ik wens je prachtige ervaringen toe!

*Gasshō*
Frank

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2014, 09:56:49 am »

Hoe langer ik hier meelees, hoe meer ik aan mijn cursus ga twijfelen.
Weer iets waar ik nog nooit eerder van gehoord heb.
Reiniging van 21 dagen?
Ik heb in die periode wel elke dag gedouchet, ja.
Dat wel.
Maar verder?
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

smaragd

• Lid
  • Kwan Yin
    • Praktijk Lioba
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2014, 11:10:33 am »

Niet twijfelen Menno, ik heb geen reinigings- of ontgiftingsverschijnselen gehad, niet bij Reiki 1, niet bij Reiki 2, zelfs niet bij mijn Mastertraject.
Ontspannen lichtgroet,
Lioba

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2014, 07:20:30 pm »

Menno toch,
Douchen is fijn.
Het geeft een gevoel van schoon zijn.
Jij bent jij en ieder beleeft zijn eigen wereldje.
Ik ga je een beetje helpen hoop ik
Heb je soms niet het gevoel gehad dat je dacht hoe kan dit?
Heb je soms niet het gevoel gehad, wie ben ik en waar heb ik er verbinding mee.
Heb je soms niet het gevoel gehad van wat is het toppie dat ik hier ben en mag zijn
Heb je niet het gevoel gehad waar ben ik in hemelsnaam mee bezig.

Als je een van deze vragen kunt bevestigen ben je aan het ontgiften of reinigen.

Dat is dus zoals men het noemt. Reiniging
Dick
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2014, 07:23:40 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2014, 08:49:55 pm »

Oh, ja.
Zeer zeker Dick.
Alle vier de punten die je noemt zijn heel erg 100% van toepassing op me geweest.
Maar het is niet wat ik bedoelde.

Ik herinner me nog heel goed dat we naar mijn moeder gingen.
Daags na mijn inwijding in de eerste graad.
Mijn vrouw zette mij met de hond af bij het park en ik zou via het park verder naar mijn moeder lopen.

Opeens werd ik getroffen, maar dan ook écht (overweldigend, bijna) getroffen door de schoonheid van hele normale dingen.
De eenden in de vijver die een harmonieuze groep vormden, ondanks de ruzietjes; ze bleven bij elkaar.
De prachtige glans op het riet in de vijver, ten gevolge van het zonlicht.
Er staan hele dikke wilgen om die vijver.
Majestueus groot, met hangende takken tot op het water.
En opeens besefte ik: die dingen zijn ouder dan ik.
Ze zijn ouder dan mijn moeder.
Die bomen hebben beide wereldoorlogen meegemaakt.
Wie weet heeft iemand zich hier wel zitten verschuilen tegen kogels.

(Aan de overkant is waar ik liep. De huizen die in de verte boven de bomen uitsteken is waar mijn moeder woont.)
Niet dat ik vroeger dat soort dingen niet zag of waardeerde, maar het kwam zó binnen allemaal dat het af en toe wat veel van het goede was.
En dat is me allemaal niet verteld, dat dat kon gebeuren.
Net als meer dingen die ik hier gelezen heb.

Ik vind echt een beetje dat ik een master heb gehad die me de basics geleerd heeft, me ingewijd heeft, het geld gevangen heeft en me met de zegen na weer heengezonden heeft.
Tóen heb ik dat gevoel niet gehad, maar dat bekruipt me steeds meer, naarmate ik hier meer lees.

Zo'n reiniging, hoe lang die ook moge duren en hoe die ook voor je moge uitpakken, dat moet je toch verteld zijn?

« Laatst bewerkt op: februari 08, 2014, 08:56:25 pm door Menno »

Pola

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2014, 09:03:56 am »

Menno en Dick

Hoewel jullie in discussie zijn,wil ik toch even iets zeggen.(niet zoals het hoort maar kan het niet laten)

Kijk,Menno elke master onderwijst/vertelt/geeft door op zijn/haar eigen manier.
De een beter dan de ander, misschien.
Maar waar het omgaat is de inwijding.
Die heb je ontvangen, dat is duidelijk.
En zoals Dick zegt, nu moet je het zelf doen.
Misschien moet jij wat meer zelf doen omdat je een master hebt, die niet zo mededeelzaam en zorgend is.
Wel alles wat je door zelfstudie en lezen en vragen bijleert is dubbel zoveel waard want je vergeet dat nooit meer.

En misschien kun je eens met een andere master praten of naar een oefenavond, ook daar leer je heel veel.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2014, 09:07:37 am door Pola »

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2014, 12:48:02 pm »

Ieders inbreng wordt (door mij, dan toch) gewaardeerd, Pola.
En zeker het jouwe.

En voor mijn tweede graad heb ik dan ook een andere master gezocht en gevonden.
Daar had ik wel de broodnodige klik mee.
En het zelf doen ben ik me bewust van en dat doe ik ook.
Zelf behandelen, vrijwilligers behandelen, die ik eerlijk vertel dat ik nog niet volleerd ben.
Veel lezen op internet en, ouderwets  ::), in boeken.

Oefenavonden schieten er op één of andere manier helaas altijd bij in.
Ik hoor er ook nooit wat over.
Van beide masters niet.
Ik houd hun sites regelmatig in de gaten, maar lees er nooit wat over.

En ja, de ervaringen zijn inderdaad goud waard, want hoewel de door mij omschreven ervaring heftig was, genoot ik er ook van.
Dat doe ik nóg, als ik er aan terugdenk.
En wie weet, was het wel minder intens geweest als ik er op voorbereid was geweest.

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2014, 06:53:11 pm »

Menno, mocht je interesse hebben in een oefenavond, ik geef er een elke eerste dinsdagavond van de maand in Leeuwarden , ik geef nu zo,n 16 jaar oefenavonden, er zijn naast mij nog een aantal reikimasters in de groep , en kun je er dus ook al je vragen stellen en heerlijk mee behandelen en een behandeling ontvangen :hart:

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Magi

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2014, 07:02:39 pm »

Bedankt voor de reacties en fijn te lezen dat meerder hier graag meer over wilde weten en welke kant de reacties op gaan...
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 22 queries.