Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Iemand bekend met Shin Do ?  (gelezen 3540 keer)

jan123

• Lid
Iemand bekend met Shin Do ?
« Gepost op: januari 28, 2014, 01:15:16 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben weinig aktief met het forum , en de laatste tijd ook niet meer met reiki maar, nu veel mijn oog op Shin Do.
Nu is er weinig info te vinden over(of ik kan het gewoon niet vinden)
Ik zie op iedere site die het aanbied het zelfde verhaaltje staan. Ik kan me daar zelf geen beeld van vormen.

Zijn er hier mensen die de cursus gevolgt hebben ? En zo ja, wat zijn de ervaringen en wat houd het in  ?

Groeten Jan
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2014, 01:23:31 pm door jan123 »

jan123

• Lid
Iemadn bekend met shin do
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2014, 01:22:58 pm »

Ik weet niet of ik links mag plakken naar wat ik gezien heb(zijn praktijken die dit aanbieden) ?
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2014, 01:26:10 pm door jan123 »

levi87

• Lid
  • Geslacht: Man
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
Re: Iemand bekend met Shin Do ?
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2014, 01:35:25 pm »

hoi Jan

ik zelf heb er geen ervaring mee, wat ik zo 1 2 3 kan vinden bied het niks wat reiki ook al te bieden heeft, maar als ik vragen mag...

waarom ben je niet meer bezig met reiki en waarom pak je het niet gewoon weer op ?

zoals ik het zie (iets wat veel mensen doen) is dat ze beginnen aan reiki, er vervolgens zeer oppervlakkig mee bezig zijn en daaruit concluderen dat het niet goed genoeg ofzo is en aan een andere traditie beginnen en vervolgens weer hetzelfde doen......

ik raad daarom aan om eerst diep te duiken in Reiki, dmv info lezen, meditaties doen etc etc

mvg
A mind is like a parachute, it works better when it's open !

TheoVr

• Lid
  • It is a long and winding road.
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2014, 02:35:14 pm »

Beste Levi,

Zoals ze in Engeland zo mooi zeggen;
Hear, hear.

Ik ben het helemaal met je eens.

Met warme groet

TheoVr.
It is a long and winding road.

lydia

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Lydia en Reiki
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2014, 09:33:35 am »

Ik ken geen Shin Do.  :(

Een goede manier om "in Reiki te duiken" en de waarde er echt van te leren kennen is ook door jezelf regelmatig te behandelen.

Succes op je zoektocht  :)
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2014, 12:40:44 am »

Hai,

Met een Reikicursus kun je alles. Daarmee bedoel ik: de basis wordt je aangereikt en met die basis kan je verder, daarmee kan je eigenlijk alles bereiken wat je nodig hebt. Als het goed is (ligt ook een beetje aan de cursus).
Je moet alleen wel zelf aan de slag. De één voelt op de eerste dag van een standaard cursus al energie, de ander doet er jaren over om het te ontwikkelen. Het heeft ook een beetje met aanleg te maken. En de tijd en aandacht die je er in steekt.

We zijn niet allemaal Mozart. De één kan pianospelen snel oppakken/leren, de ander moet er veel langer aan werken.
Maar met de juiste motivatie, een goede leraar, veel tijd om te oefenen e.d. kan iedereen een enorme ontwikkeling doormaken. En dat is prachtig :D

Ik sluit me ook aan bij Levi87.

En ik ben wel benieuwd, waarom doe je niet zoveel meer met Reiki?
Wat mis je in Reiki wat je aantrekkelijk vindt klinken bij Shin-Do?

Shin-Do kan best heel mooi en handig zijn hè, natuurlijk. Niets ten nadele daarvan.

Shin-Do, als naam en pakket, lijkt gemaakt te zijn door het Nederlof instituut en bevat waarheden uit Aikido, van Morihei Ueshiba. Er is inderdaad behoorlijk weinig te vinden over de oorsprong van Shin-Do.

Ik maak zelf eigenlijk liever geen reclame voor ze, maar het is wel relevant voor je vraag en daar gaat het toch om, in dit filmpje wordt er (vanaf ongeveer 10:30 minuut) een klein beetje meer uitgelegd: http://vimeo.com/76503286

Ik weet niet of ik links mag plakken naar wat ik gezien heb(zijn praktijken die dit aanbieden) ?

Staat in de huisregels :P http://www.reikistromingen.nl/huisregels.php
Samenvatting: ja, je mag links plaatsen (zolang reclame maken maar niet het enige doel is waarmee iemand op het forum zit, maar dat zit wel goed geloof ik :P )

jan123

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2014, 10:38:12 am »

Hartelijk bedankt iedereen voor de antwoorden.

De vraag waarom doe niet zo veel meer met reiki?

Da's een lang verhaal maar, om het kort te houden. Ik ben in mijn basis erg uit balans. Zitten erg hardnekkige onderdrukte delen in mij en ook de tegenliggende energieen die ik in mijn jeugd van mijn onderdrukker, mijn vader , heb overgenomen.

Daarnaast heb ik een nogal sterk ontsnapping drang in mij, die zich in het verleden uitte in een psychiche verslaving waarvoor ik me nog steeds diep schaam.

Met resultaat dat ik veel spanning heb, mij niet kan uiten (en als ik dan aan het woord ben krijg ik keelpijn)en ik heb last indentiteits verlies. Ik heb namelijk een familie met hele slechte voordbeelden en wil en hoop niet zo te zijn.

Hoe ik het zelf ervaar is dat ik door de bovengenoemde archetypes dagelijks "geleefd"word.

AL met al geeft mijn "situatie" veel verwarring. Ik probeer zo goed als het kan niet in mijn denken mee te gaan.

Mijn rechter kant van mijn lichaam , is overal stug. Ik ben in mijn kracht flink geblokkeerd en wil weer in mijn kracht gaan staan.

Voor mijn idee heb ik niet alleen voldoende met reiki. Ik heb ook andere inzichten van buitenaf nodig. (hoewel ik al zoveel gelezen heb over allerlei onderwerpen)
Misschien zou het wel kunnen met reiki maar ik weet niet hoe.

Er is ook voor mijn gevoel te veel om aan te pakken, dat ik me niet op alles kan concentreren. Ik doe het lieftst 1 ding tegelijk. Momenteel ben ik mijn korte ademhaling aan het aanpakken met 3x dagelijks pranayama's te doen. En zuurstof geeft al een flinke energie boost waardoor de rest makkelijker word.

Frank, bedankt voor de link van het filmpje. Het blijft nogal vaag. Ik denk dat ik dit dan ook niet ga doen.

Groeten Jan
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2014, 10:45:35 am door jan123 »

levi87

• Lid
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2014, 10:59:59 am »

pfoe dat is nog al wat ....,maar zo als ik het lees allemaal redenen om JUIST met reiki bezig te zijn :)

wat ik zo 1 2 3 zou kunnen aanraden is veeeeeel aarden (hier zijn vele methodes voor en zou zeggen zoek de methode die het best bij je past, zie bv aetw.org) en helpt ook met loslaten ook al is het klein beetje bij klein beetje.....

voor meer inzicht in Reiki kan ik de volgende websites aanraden;
http://www.aetw.org/     hier staat veel info over reiki en ook een aantal goede oefeningen (per graad)
http://www.ihreiki.com/blog/       dit is een Blog waar ook veeeel goede informatie op staat

hoop dat je hier wat mee kunt en wens je veel sterkte en suc6 met het werken aan jezelf

A mind is like a parachute, it works better when it's open !

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2014, 06:11:45 pm »

Tja Jan,
Een recept heb ik even niet voorhanden.
Je komt hier binnen met alle respect met een vraag over Sin Do.
En dan naar aanleiding van een vraagje komt er iets heel anders tevoorschijn.
Mijn advies laat je behandelen in het kader van Reiki zonder verwachtingen.
Het is niet niks wat je hier tussen de regels door vertelt.
Zo tegenstrijdig en begrijpelijk: Ik ben uit balans en daarom doe ik niet zoveel meer met Reiki!
Klinkt simpel wat je overgenomen hebt kun je ook weer teruggeven.
Schamen voor gevoelens die door onbalans zijn veroorzaakt is uit den bose.
Natuurlijk ervaart je keelpijn.
Ja kerel zo makkelijk kom je er niet vanaf je laat je leven, sorry!

Schoolvoorbeeld hoe het wel gebeurt:
Ik citeer:AL met al geeft mijn "situatie" veel verwarring. Ik probeer zo goed als het kan niet in mijn denken mee te gaan.
Mijn rechter kant van mijn lichaam , is overal stug.

Je rechterkant van je lichaam wordt bestuurd door de linkerhersenhelft, verantwoorelijk voor het denken en beredeneren. Ondanks dat je het niet wil ga je dus toch in je denken mee.

Ik citeer je wederom :
Voor mijn idee heb ik niet alleen voldoende met reiki. Ik heb ook andere inzichten van buitenaf nodig.

KLOPT

Veel mededogen, acceptatie en zelfwaardering wens ik je van harte toe.

Tot slot soms wordt mijn verhaal niet begrepen. Sorry daarvoor.
Dick

Heling gaat verder dan genezing
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.09 seconden met 22 queries.