Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Ongevraagd Reiki geven  (gelezen 7090 keer)

lydia

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Lydia en Reiki
Re: Ongevraagd Reiki geven
« Reactie #15 Gepost op: november 12, 2013, 09:18:57 am »

Hallo Mootje,  :zwaai:

Ik heb je vraag en alle reacties met interesse gelezen.
Vooral de tip om contact op te nemen met de Reiki-meester van je kennis vind ik een hele goeie en zou ik ook zeker adviseren !    :gd:
Energie uit edelstenen gebruiken om af te schermen voor de Reiki-energie daar zou ik niet zo gauw voor kiezen.   :slcht:
Dat lost het probleem van het ongewenst sturen namelijk niet op, maar het geeft jou misschien wel een veiliger gevoel.
Succes met het voor je kindje opkomen, maar hou ook zeker in je achterhoofd dat de Reiki zelf, als hij niet gewenst is, niet aankomt en als je kindje ervoor kiest om een beetje op te nemen, dit echt geen kwaad kan.

groetjes van Lydia
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

Mootje

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: november 12, 2013, 10:48:51 am »

Ik ben ook heel blij met de tip van Jacobus, het heeft me ook wat rust gegeven, want het lijkt me een goede oplossing.

We gaan wel eens naar een winkeltje in Den Bosch voor stenen en hij adviseert ook. Wil mijn kleintje niet iets geven wat niet goed is.

Heel erg bedankt voor de reacties! Mijn boosheid is minder, gewoon door het eens kwijt te kunnen aan mensen die vertand hebben van Reiki.

TheoVr

• Lid
  • Geslacht: Man
  • It is a long and winding road.
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2013, 01:10:23 am »

Beste Mootje,

Ik wil ook even reageren.
Ik heb net pas alles in dit topic gelezen en reageer dus wel een beetje achteraf en dat is altijd makkelijker... toch?

Er zijn mensen in Nederland (en daarbuiten) die zo'n grote ego hebben dat ze denken dat ze moeten helpen.
Er zijn ook Reiki masters die dat denken en dat ook aan hun leerlingen leren.
Wellicht herinneren de forum leden zich mijn naamgenoot nog.....
Die zelfs zo ver ging dat hij onder een andere naam lid werd om dan zijn zogenaamde master en diens ziens en handelswijze te promoten....
Heeft ie maanden volgehouden.
Toen had onze prive speurder Frank het door :gassho2: :gassho2:

Zoals je hebt gelezen vinden de mensen hier dat je nooit ongevraagd Reiki mag geven (ik las overigens bij de kennismakings topics ook iets over op de achtergrond helpen, ik moet nog eens informeren of ik het bij het rechte eind heb dat dat hetzelfde betekent ;)

Maar waarom ik nu reageer is eigenlijk iets heel anders.
Het gaat mij om jou.
Ik wil jou vragen om eens alles wat je schrijft terug te lezen.
En ik hoop dat je dan hetzelfde ervaart als wat ik je wil zeggen.
Mootje, doe eens rustig!
Je schrijft alsof deze situatie al heel lang aan de gang is en dan lees ik dat je kindje 11 maanden oud is.
Ik bedoel niet dat het dan goed is om Reiki te sturen als de ouders het niet willen.
Nee, ik bedoel pas jij wel op jezelf?
Zorg dat je er niet aan onderdoor gaat.
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om eens een paar grondings- of aardingsoefeningen te doen (kun je op internet vinden) of
probeer eens te beginnen met mediteren.
Als je dat een beetje onder de knie hebt dan kun je zelf de zaken wat rustiger, wat meer van afstand bekijken en dan ook wat anders je kennis benaderen.

Het zou mij niets verbazen als dat dan ook beter doordringt.

Ik zou zelf ook niet zo gauw naar energetische hulpmiddelen grijpen voor zo'n jong kindje, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Het zal als je goed advies krijgt ook geen kwaad kunnen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Zo niet, mag je me altijd vragen natuurlijk.

Veel succes, en geniet van je kleine he?

Met warme groet.

TheoVr
It is a long and winding road.

Ulla

• Lid
    • Healing&Coaching Ameland ONLINE
« Reactie #18 Gepost op: december 16, 2013, 02:14:14 pm »

Mootje, sorry als ik zo laat reageer. Ben een tijdje alweer niet geweest. De tip van Jacobus is een goede. Los van wat het met jezelf doet is het gewoon een inbreuk op wat je zelf wilt en goed voor jezelf voelt.
Ik begrijp ook dat je diegene "nog maar" 1 of 2 keer per 2 weken ziet? Heb je er wel eens over nagedacht om heel rigoureus de band met die kennis te verbreken? Het is echt not done iets met kinderen te doen los ervan of het wel of niet veilig is, gewenst of niet. Daar gaat het allemaal niet om.

Wat ik altijd deed  of nog doe  als (mijn) kinderen ongevraagd doelwit werden van iemand, ze zelf energie sturen met een soort bescherming dat ze niet ongevraagd kunnen worden bereikt. Ik heb de toestemming van mijn kinderen als ze er maar verder geen last van hebben of er iets voor moeten doen. Als je dat zelf niet kunt kun je iemand in de arm nemen die je vertrouwt en dat voor je wil doen. Een hulpmiddel is je kindje bv in een pyramide van licht laten plaatsen waaraan ongevraagde energie afketst. Hier zijn zeker mensen die dat willen doen, ik kan het ook voor je doen en heb het ook al vaker gedaan bij mensen van kinderen die zich serieus bedreigd voelden door mensen die bv met echt enge dingen werkten.
Het is allemaal energie en dat maakt het zo lastig. Aan de andere kant maakt het dat ook weer eenvoudig want je kunt je zelf er wel degelijk tegen wapenen. Beetje een kwestie van je eigen vertrouwen ook. Ik weet het het klinkt erg abstract,maar het kan wel.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2013, 02:16:16 pm door Ulla »

Mootje

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: december 16, 2013, 08:08:58 pm »

Theo: ik heb mijn bericht terug gelezen, maar ik vind het wel meevallen. Ik heb het geschreven, omdat ik me zo machteloos voelde en echt even hulp en steun nodig had. Vind dat ik het nog aardig rustig gehouden heb haha, maar het komt dus anders over.
Mediteren deed ik regelmatig en ga ik in de toekomst zeker weer oppakken.

Ulla: de relatie verbreken is geen optie. Het is geen kennis, het is een familielid. Natuurlijk kan je met iedereen breken, maar dat wil ik niet. Ik blijf een beetje vaag, want je weet nooit wie er meeleest.
Op dit moment is het weer rustig (na een lastig gesprek) en we nemen onze afstand, dat werkt nu. Ik heb nog altijd in mijn achterhoofd dat als het weer misgaat ik naar degene kan gaan waar zij reiki van geleerd heeft. Ook de bevestiging dat wat ze doet echt niet kan heeft me geholpen. Misschien voelt ze wel aan dat iets me sterker gemaakt heeft en gedraagt ze zich daarom nu anders.
En bedankt voor je aanbod, maar dat is niet nodig.

Samiya

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: december 16, 2013, 09:43:06 pm »

Hoi,

Energie is zo moeilijk in te schatten als je het zelf niet voelt en ervaart.  Ik denk dat je heel moeilijk kunt weten wanneer en hoeveel keer zij dit heeft gedaan.  Soms kan het ook 'toeval' geweest zijn dat je kindje in slaap viel en zie je dan de dingen anders omdat je weet dat ze dit zou durven doen of omdat je weet dat het haar visie is om te 'moeten' helpen waar ze kan en ze dus ongevraagd stuurt(de).

Ik hou ook niet van ongevraagd energie sturen, eigenlijk zelfs niet van energie op afstand... want dat kan behoorlijk sterk zijn en dingen teweeg brengen die mssn niet zouden teweeg gebracht worden bij een 'normale' behandeling. Maar dat ben ik niet zeker.
Maar je praat er dan niet over, je sluit het precies ook minder af.  Als je ergens naartoe gaat, je krijgt een behandeling en je gaat weer naar huis is dat anders dan dat je een behandeling krijgt net voor het slapen.. je voelt het 's morgens nog, het loopt precies meer door.. en dan ook de verbinding met de persoon in kwestie loopt door...

Ik geloof trouwens niet dat reiki niets doet als je het niet wil (is hoe ik het ervaar). Je kan ervoor zorgen dat je je aandacht er niet op richt en het proberen weg te ademen, maar dan moet je al iets doen, het gaat niet vanzelf weg...

Als ik het goed begrijp doet ze nu wel wat jij als mama wenst.  Daar ben ik blij om!

Samiya

Ulla

• Lid
    • Healing&Coaching Ameland ONLINE
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2013, 01:01:01 pm »

Ulla: de relatie verbreken is geen optie. Het is geen kennis, het is een familielid. Natuurlijk kan je met iedereen breken, maar dat wil ik niet. Ik blijf een beetje vaag, want je weet nooit wie er meeleest.
Op dit moment is het weer rustig (na een lastig gesprek) en we nemen onze afstand, dat werkt nu. Ik heb nog altijd in mijn achterhoofd dat als het weer misgaat ik naar degene kan gaan waar zij reiki van geleerd heeft. Ook de bevestiging dat wat ze doet echt niet kan heeft me geholpen. Misschien voelt ze wel aan dat iets me sterker gemaakt heeft en gedraagt ze zich daarom nu anders.
En bedankt voor je aanbod, maar dat is niet nodig.

Mootje, ik begrijp het helemaal. Denk dat je dat goed hebt gezien. Wat je zelf uitstraalt dat krijg je vaak idd ook weer terug. Vastberadenheid kan zeker helpen. En fijn dat je hier je verhaal kwijt kon!

Hetty

• Lid
    • gaia-sofia
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2013, 06:21:26 pm »

Joh wat een verhaal. Ben het eens met de goede tips die hier geopperd zijn en wens er nog 1 aan toe te voegen. Reiki wordt door verzekeraars vergoed dus is deels erkend. Mocht het zover komen dat je aangifte gaat doen, dan moet je zeggen dat het inbreuk op je privacy is en dat van je kind. Iemand vergrijpt zich aan je kind door middel van stalken want dat is het. Ongewenst medicatie toe dienen mag ook niet !!!!! En dat wordt echt wel begrepen. Hopen dat het zo ver niet komt en lekker genieten van jullie kindje.
Kwaad kan het niet zegt men maar het is niet juist en als ouders bepalen jullie dat zou ik willen stellen.
Liefs en hartegroet :hart:
Hetty
Leef vanuit het hart !
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 23 queries.