Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Ongevraagd Reiki geven  (gelezen 7087 keer)

Mootje

• Lid
Ongevraagd Reiki geven
« Gepost op: november 11, 2013, 10:22:25 am »

Ik heb me hier geregistreerd omdat ik met de handen in het haar zit. 
Allereerst wil ik zeggen dat ik zelf geen reiki beoefen, maar er wel voor open sta en meerdere malen een behandeling heb gehad. En ik hoop niemand tegen het hoofd te stoten met mijn bericht, dat is niet mijn bedoeling.

Mijn vraag:
In mijn omgeving is er iemand die reiki behandelingen geeft, ook op afstand. Deze persoon staat heel dicht bij ons gezin. Toen onze baby een jaar geleden geboren is, een gezonde baby, hebben wij aan die persoon aangeven dat we niet wilde dat ze ongevraagd reiki geeft aan ons kindje. Er werd gezegd dat dat niet ging gebeuren, maar al heel snel merkte ik dat ze zich daar niet aan hield. Ze doet er alles aan om ons kindje reiki te geven, terwijl we zo duidelijk aangegeven hebben dat we het niet willen. We hoeven maar te zeggen dat ze een tandje krijgt en ze pakt haar snel op en loopt met haar weg (dat is natuurlijk niet het enige signaal voor mij). Inmiddels een jaar verder en gesprekken verder blijft ze het doen. We creeeren nu bewust een grote afstand en ze ziet ons hooguit 1 keer in de 2 weken, maar ondanks dat snapt ze niet dat ze moet stoppen met ongevraagd een behandeling te geven. Gisteren is er weer iets voorgevallen waardoor ik me nu zo rot voel.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat ze zo met meerdere kinderen/volwassenen omgaat en dat niemand tot haar doordringt.
Wat kunnen we hier nog aan doen? Het mag toch niet de bedoeling zijn om mensen en al zeker geen baby ongevraagd een behandeling te geven?

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ongevraagd Reiki geven
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2013, 10:32:50 am »

Dag Mootje,

Het is nooit de bedoeling om ongevraagd reiki te sturen. Als deze persoon er maar mee door blijft gaan , zeg dan tegen haar dat je aangifte gaat doen , wie weet stopt ze er dan mee. Soms moet je overgaan tot duidelijke en drastische maatregelen.

Namaste

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Mootje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2013, 11:00:13 am »

Bedankt voor je reactie!

Ik ben blij om te lezen dat het inderdaad niet het geval mag zijn om ongevraagd reiki te geven. Kan je aangifte doen tegen zoiets?

Vraag me af of er misschien een steen is die hier bij kan helpen? Iets wat we bv onder ons kindje haar bed kunnen leggen en wat reiki tegenhoudt? Of is dat een hele domme vraag.

Menno

• Forumcafé barman
  • Geslacht: Man
  • Goooodmorning life!
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2013, 12:03:25 pm »

Moeilijk, dit.
Iemand reiki geven zonder dat diegene dat wil kan natuurlijk niet.
Dat voelt als iemand stiekem een aspirientje geven als hij hoofdpijn heeft.
Iemand bemoeit zich in dit geval met jouw kindje en dat kan je, mijns inziens, niet maken.

Wel borrelt er een vraagje bij me op?
Waaróm vind je het zo naar dat die persoon reiki geeft aan je kindje?
-Omdat ze zich ongevraagd bemoeit met je kindje?
-Omdat je bang bent dat reiki iets verkeerds gaat doen met je kindje?
-Omdat  jijzelf en die persoon misschien wel ruzie hebben (gehad?) en je nu dus antipathie voelt jegens haar?
En zo kunnen er nog tal van redenen zijn.
Zaak is dat je dat even zuiver voor jezelf krijgt.
Je zult  merken dat dat voor een groot deel al de angel uit het conflict trekt.

Wat betreft het kunnen "tegenhouden" van reiki.
Volgens mij kan dat niet en hóeft het ook niet.
Als de ontvangende persoon namelijk geen reiki nodig heeft, geen reiki wíl ontvangen of  niet alles nodig heeft dat gegeven wordt, vloeit de rest gewoon terug naar de kosmos, zo is mij geleerd.
Dus wat dat betreft kan ik je vrees wegnemen.

Maar het ongevraagd reiki geven moet stoppen.
Zeker als jij aangegeven hebt geen prijs erop te stellen.
Of dat via een aangifte kan?
pfoei, dat lijkt me moeilijk.
Artikel 11 van de grondwet, zo leert Google mij, garandeert onaantastbaarheid van het lichaam.
Dat houdt bijvoorbeeld in dat de dokter je dus niet kan dwingen een bepaald medicament in te nemen en dat niet ongevraagd je organen ter donatie afgestaan kunnen worden.
Maar die dingen zijn aan te tonen.
Bewijs maar eens dat iemand ongevraagd reiki geeft.
Dat wordt moeilijk.

Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Mootje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2013, 12:53:43 pm »

De rede dat ik het zo vervelend vind is dat mijn dochtertje er heel naar op reageert. Haar ogen worden glazig, ze valt opeens uit het niks bijna in slaap en ze reageert niet meer op ons. Gisteren was mijn dochtertje ziek en omdat zij op bezoek zou komen moesten we wel zeggen dat het niet kon omdat dochter ziek was. Later uit het niks reageerde mijn dochtertje dus zoals ik bovenaan beschrijf. Ik was helemaal in paniek, want ze had hoge koorts en huilde de hele dag. Ik had net de HAP gebeld daar vertelde ze dat we in de gaten moesten houden dat ze wel op ons bleef reageren, anders moesten we langs komen. En dan reageert een kindje van 11 maanden opeens nergens meer op, niet gek dat ik nu heel boos/verdrietig ben toch?
En nog en rede is zeker dat ze het recht niet heeft om iets met mijn kindje te doen wat ik niet wil. Of het nou goed is of niet, dat bepaald zij niet. Ruzie heb ik nooit met haar gehad, we hebben haar altijd heel vriendelijk gezegd dat we het niet wilde, maar ze luistert niet en gaat gewoon door. Ik wil dat het stopt, want ik slaap er slecht van en verlies alle respect voor haar.
Misschien moeten we de vriendelijkheid laten varen en een keer heel kwaad worden? Ik voel me trouwens al sterker doordat jullie ook zeggen dat het niet kan, want omdat zij doet alsof het heel normaal is ging ik toch aan mezelf twijfelen.

Pola

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: november 11, 2013, 01:04:27 pm »

dag Mootje.

Bah, wat een vervelende situatie voor jullie.
1. Men mag nooit, maar dan ook nooit ongevraagd reiki geven.
2. De dame,die dit doet weet dat ook(is haar geleerd).
3. Niet bang zijn dat het je baby zal schaden, reiki die niet gewenst is vloeit af.
4. Als er al iemand schade ondervindt is zij het zelf, omdat ze tegen de regel ingaat.
5. Als je al voor een kristal gaat(ik vind het echt niet nodig)zou ik een bergkristal nemen. Omgeeft je kindje met licht.

Suc6. van Pola

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #6 Gepost op: november 11, 2013, 03:02:11 pm »

Hmmm.
Ja, dat is verschrikkelijk naar om mee te maken.

Maar ken je de "kikkerproef conclusie"?
Wordt in de psychologie gebruikt om te waarschuwen tegen overhaaste conclusies of conclusie die men wíl trekken:
Een getrainde kikker springt op het commando "Spring" zeker een een meter in de lucht.
Elke keer als de wetenschappers een pootje afhakken springt de kikker steeds minder hoog.
Tot het laatste pootje afgekat is en de wetenschappers Spring kunnen roepen wat ze willen, de kikker doet niets meer
Hun conclusie?
Van pijn word je doof.

Wat bedoel ik te zeggen?

De wetenschappers in het voorbeeld keken niet verder dan hun neus lang was.
De kikker sprong niet meer in de lucht, dus was hij doof geworden.
Wat was er gebeurt dat hij doof geworden was?
Pootjes afhakken doet pijn, dus van pijn word je doof.

De kern:
Het  is te gemakkelijk om te zeggen dat Reiki de oorzaak is van het onwel worden van je Kindje.
Kinderen kunne sowieso zonder aanwijsbare reden zomaar ziek worden met hele hoge oorts.
Dit kan ook zomaar weer ophouden.
Wanneer je nu maar genoeg "hekel" hebt aan reiki en/of de persoon en/of de omstandigheden waarin het gegeven wordt, is reiki heel gemakkelijk "de schuldige".
Terwijl dat echt onwaarschijnlijk is.
(Wat wel kan is dat reiki bestaande klachten kort verergert, maar dat is dan iets dat het lichaam even nodig heeft.)

Ik probeer hier niet met hand en tand reiki "te verdedigen" hoor, maar probeer wel alle kanten van de zaak te belichten.
Maar ik kan er wel helemaal naast zitten.

Jacobus

• Lid
    • Mijn fotografie
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2013, 06:45:27 pm »

Hoi Mootje. Wat een vervelende situatie inderdaad. De eerste vraag die mij zo te binnen schiet..., heb je jouw kennis ook gevraagd waaróm ze in het wilde weg Reiki naar mensen stuurt?

Ik weet niet of een aangifte jou gaat helpen. Het lijkt mij voor een agent best lastig op papier te zetten wat jij hem of haar gaat vertellen. "Iemand in mijn kennissenkring stuurt ongevraagd energie naar mijn kindje". Je zal mij niet horen zeggen dat ik je afraad aangifte te doen, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n aangifte behandeld gaat worden. En of jij of jouw kennis daar iets mee opschiet.

Misschien lukt het door haar een spiegel voor te houden. Dat je de planten in haar tuin gaat verhuizen naar een andere plek. Omdat je denkt dat ze daar beter zullen gaan groeien en minder snel ziek zullen worden. Misschien ziet ze dan in dat het best wel vreemd is dat je ongevraagd mensen helpt, hoe goed gemeend het ook is. Je hoeft de planten overigens niet daadwerkelijk te verhuizen, je kunt het eventueel ook als voorbeeld noemen ;-).

:) Jacobus
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)

Mootje

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2013, 07:12:50 pm »

Dat het niet schadelijk is dat heb ik al vaak gehoord en dat geloof ik ook wel. Maar ik vraag me dan ook af of het verstandig is om een zieke baby ondersteuning te geven bij het herstel. Ik wil dat ze zelf een goede weerstand opbouwt en naar mijn idee houdt reiki dat tegen omdat haar lichaam minder hard moet werken om te herstellen.
Ik ga toch eens meer lezen over de bergkristal.

Menno: helaas reageert mijn dochtertje altijd zo op de reiki, of ze koorts heeft of niet, of het op afstand is of niet. Dat is ook de rede dat ik het snel herken. Ze reageert nooit zo alleen als ze bij haar op schoot zit (natuurlijk ook niet altijd ;)) en dus gisteren ook. En ik heb absoluut geen hekel aan reiki, echt niet! Je mag het zeker verdedigen, maar ik sta er normaal gezien niet negatief tegenover. Het gaat me om het ongevraagd geven.

Jacobus: ja zeker, dat heb ik heel vriendelijk gevraagd. het ene moment zegt ze dat het ze het niet doet en als ik er op door blijf gaan zegt ze nog geen minuut later dat zij verplicht is om mensen op die manier te helpen, omdat ze het kan. Toen ik zei dat ik het daar niet mee eens was liep ze de deur uit (wat ze altijd doet als je tegen haar in gaat ;)).
Misschien inderdaad maar eens wat planten gaan verplanten ;). Ik vrees dat confronteren niet helpt want ze blijft bij bovenstaande.

Fijn dat jullie de moeite nemen om te reageren!

Jacobus

• Lid
    • Mijn fotografie
« Reactie #9 Gepost op: november 11, 2013, 07:30:20 pm »

Hoi Mootje,

Daar schiet mij zomaar spontaan nog iets te binnen. Weet jij op één of andere manier ook wie de Reikimaster van jouw kennis is geweest? De man of vrouw die jouw kennis Reiki heeft geleerd? Als je dat weet, of als je dat te weten kunt komen..., vraag of die Reikimaster contact met jouw kennis op kan nemen. Die kan haar wellicht uitleggen dat ongevraagd Reiki sturen niet iets is wat van harte toegejuicht wordt.

:) Jacobus
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2013, 07:33:47 pm »

Daar is het een forum voor, he? :yes:
Als niemand zou reageren kunnen we het forum net zo goed opdoeken.

Mootje

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2013, 07:35:39 pm »

Jacobus: Dat weet ik wel en dat vind ik een hele goede tip!
Met mijn man besproken dat we nog een keer het gesprek aan gaan, maar als dat niet werkt, dan denk ik dat dat inderdaad een goede oplossing zal zijn.

Menno: Jawel, maar ik kom maar binnenvallen.

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: november 11, 2013, 07:54:00 pm »

en dat mag hier zo maar binnenvallen ;)
Liefde, Wijsheid, Kracht

adomuis

• Lid
    • Omael
« Reactie #13 Gepost op: november 11, 2013, 08:43:48 pm »

Ha Mootje,

Ik kan me voorstellen dat je daar in een lastig parket zit. Het lijkt wel tegen dovemansoren gezegd.
Net als de rest je hier al weet te vertellen, klopt het niet dat zij ongevraagd Reiki stuurt.
En haar opmerking "ik ben het verplicht omdat ik het kan...." tja.. wat zullen we daar op zeggen.

De tip van Jacobus vind ik een hele goede en vind het al mooi te lezen dat je weet wie dat is.
Dat scheelt al een hoop.

Ik wens jullie veel sterkte en succes toe met deze kwestie en hoop dat jullie er uit komen.

:gassho2:
Annemie
Het juiste woord of gebaar,
kan voor een ander een springplank zijn.

Pola

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: november 12, 2013, 08:49:11 am »

http://www.edelstenenenmineralen.nl/kinderen_en_edelstenen.html

Link naar edelstenen en kinderen.

Voorzichtig zijn hoor, kleintjes pikken veel meer energie op. Zijn nog zo open.
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.078 seconden met 22 queries.