Reiki algemeen > Algemeen Reiki

Dilemma: switchen van Master

(1/6) > >>

Prata:
Vorig jaar ben ik ingewijd in Reiki I door een hele lieve Master. Ze heeft pas een kindje gekregen en is daar razend druk mee, ze moet zelf ook nog herstellen en veel verwerken dus behandelingen en inwijdingen staan zeker nog een tijd in de ijskast.

Ik wil heel graag doorgaan met reiki en verder worden ingewijd. Ik heb al een tijdlang het gevoel dat ik er echt klaar voor ben, en nu wordt de drang steeds groter.

Aan de ene kant wil ik trouw blijven aan haar, ze is vreselijk lief en kundig, ze weet alles van me en ik vertrouw haar volledig. Aan de andere kant voel ik dat ik verder kan en mag en dat gevoel wordt steeds sterker en sterker.

Zijn jullie eens van Master geswitcht, en hoe is je dat bevallen? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die in zo'n situatie hebben gezeten en hoe jullie het hebben aangepakt!  :)

Bea:
Heb je dit ook al met haarzelf besproken? Ik weet niet op welke termijn jij verder zou willen, maar ik kan me voorstellen dat ze over een maand of 2 misschien de draad wel weer oppakt? Zo'n termijn lijkt mij goed te overzien en af te wachten, toch? Als ze zelf al aangegeven heeft dat het veel langer gaat duren zou ik het ook met haar bespreken en vertellen dat je een overstap overweegt. Misschien is er wel iemand die voor haar 'waarneemt'? Openheid voor alles, vind ik.

IRL ben ik tijdens een traject niet geswitched, hoewel wel overwogen, maar tijdens een traject afstandsinwijdingen ben ik wel overgestapt. In onderling overleg en om persoonlijke redenen hebben we besloten niet verder te gaan en heb ik het afgemaakt bij iemand anders. Dat is me heel goed bevallen.

Frank:
Wat Bea al zegt.. bespreek het eens met haar.
En als ze denkt nog een lange tijd nodig te hebben.. kan je, als de behoefte sterk genoeg is, verder bij een andere master.

Geswitcht van master ben ik nog niet echt..
M'n Reiki 1 inwijding werd gegeven door een man en een vrouw en Reiki 2 en 3 heb ik later ontvangen van de vrouw alleen.
Wel ga ik binnenkort beginnen aan het leren van een andere Reikistroming.. en dat is bij een andere master (en ik weet zeker dat me dat zal gaan bevallen :D)

luna:
en welke stroming ga je doen frank? ik laat mij half augustus inwijden in shambala door dancing cloud.

ludo woont helaas te ver weg om er naar toe te gaan.

Frank:

--- Citaat van: luna op juli 30, 2006, 03:50:54 pm ---en welke stroming ga je doen frank?
--- Einde van citaat ---
Ik ga Usui Reiki Ryôhô doen.
Een stroming die wat meer gericht is op de originele Japanse manier van omgaan met Reiki. (meer kun je hier lezen: www.usuireikiryoho.nl )

Ik wens jou trouwens heel veel goeds bij je Shamballa cursus.. maar dat gaat vast goed komen :D

En nu gaan we weer on-topic :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie