Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki en ik, ofwel ik en Reiki.  (gelezen 785 keer)

TheoVr

• Lid
  • Geslacht: Man
  • It is a long and winding road.
Reiki en ik, ofwel ik en Reiki.
« Gepost op: juli 30, 2016, 04:51:08 pm »

Hallo allemaal,

Al een tijdje "verwijt" ik mezelf dat ik zo weinig op het forum ben en zo weinig reageer.
Maar ik heb ondertussen geleerd om niet (met name negatief!) te oordelen..... dus ook niet over mezelf  :p

Eigenlijk hou ik heel veel van gesprekken/discussies, vooral over onderwerpen die ik belangrijk vind (bijvoorbeeld Reiki).
Ik vind het alleen zo jammer dat bij een gesprek/discussie op een forum al na zo'n 2 reacties de focus geheel van het oorspronkelijke onderwerp afdwaalt.
Het liefst voor ik een gesprek/discussie dan ook face to face.
Dat geeft gelijk mijn mening weer over online cursussen en inwijdingen (het kan zeker, ben ik van overtuigd) daarbij mist de deelnemer juist de ad hoc reactie op een opmerking of vraag enz.

Wat ik hier eigenlijk wil laten weten is dat de jaren die ik nu met enige wetenschap over Reiki heb mogen meemaken mij een enorme voldoening hebben gegeven.
In deze periode heb ik al veel geleerd en sinds kort zie ik waar ik naar toe op weg ben  :gassho2:

De afgelopen weken/maanden is er iets gebeurd (eigenlijk is er niets veranderd, maar toch.... misschien herkennen sommigen van jullie er iets in).
Ik heb diverse nieuwe klanten, onder andere doordat ik een deal via Social Deal geplaatst heb, maar "toevallig" in dezelfde periode ook via andere kanalen zoals de klantenkring van mijn vrouw, via mond tot mond reclame en zomaar via google of vergelijkbare bronnen enz.

De behandelingen die ik heb mogen geven en de gesprekken met de klanten daarover hebben iets teweeg gebracht...

Er komen steeds meer vragen naar behandelingen en naar wat Reiki is en wat het kan betekenen....
Afhankelijk van wie de vraag stelt en in welke context kan ik nu een in mijn ogen goed antwoord geven hoewel datzelfde antwoord een paar maanden geleden in mijn ogen niet toereikend was. Alsof ik nu echt kan accepteren dat we niet alles weten en begrijpen en dat dat ook niet hoeft.

Ik ben ineens bewust bezig met het master symbool, alsof ik weet dat het er nu tijd voor is.
Niet dat ik bedoel dat ik nu alles weet, maar wel dat ik nu het gevoel heb dat ik op mezelf en de indrukken die ik krijg kan vertrouwen en dat ik er nu aan toe ben om echt als Reiki master verder te gaan en anderen te ondersteunen op hun pad.

Ik ben daar zo dankbaar voor, dat kan ik niet goed onder woorden brengen  :gassho2:
En dit alles schrijvend realiseer ik me dat hier mijn ego voor een groot deel aan het woord is  ;)

De mensen die mij kennen kunnen misschien makkelijker begrijpen wat ik bedoel dan anderen.
Ik hoop dat dit jullie stof tot nadenken geeft , maar vooral vertrouwen dat dingen komen als het er de juiste tijd voor is.

Ik ben benieuwd naar wat ik morgen weer mag leren.

Namasté

It is a long and winding road.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 27 queries.