Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Eigen ruimte  (gelezen 6625 keer)

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eigen ruimte
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2014, 01:01:32 pm »

Menno en Esther.

Sorry, misschien kom ik  erg belerend over.
Maar zo leerde ik dit ooit van mijn master in een ver verleden.
En heb dit ook altijd zo toegepast en doorgegeven.
Ga nog eens proberen(moeilijk zo schrijvende) uit te leggen.
Als je reiki hebt dan is het prima om daar over te praten/reclame te maken enz.
Als iemand in je omgeving een kwaaltje/pijntje heeft, kun je gerust opmerken misschien eens met reiki te proberen. Waarom niet.
Wat ik probeer duidelijk te maken dat je niet moet aanbieden om daar wat aan te doen.
Als uit het gesprek blijkt dat de ander behandeld wil worden: prima. Zo niet: zijn/haar keus.
Dan komt het verzoek van de ander, staat er dus voor open.
Je voorkomt hiermee pijnlijke situaties. Mensen die bot weigeren/het vervelend vinden te weigeren enz.

Dan blijf erbij: reiki is in de 1ste plaats voor jezelf.
Eerst jezelf stabiel en gelukkig maken.
Dan de ander.
Als jijzelf niet in evenwicht bent, kun je de ander niet helpen.

Dit alles is mijn persoonlijke mening hoor. Het staat ieder vrij te doen/laten wat hij/zij wil.

En als je graag wil behandelen. Leg je handen op jezelf. Doe een afstandsbehandeling naar oorlogsgebied/moeder aarde. En ook planten/bomen zijn er blij mee.
En lieve Esther elke kus/streling die jij je kind geeft als ze huilt/pijn heeft? beetje reiki? heelt. Hoezo ben je er niet mee bezig?

levi87

• Lid
  • Geslacht: Man
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
« Reactie #16 Gepost op: mei 05, 2014, 02:22:46 pm »

is anders onderlinge behandelavonden onder reiki studenten niet een goede optie, voor degene die graag andere willen behandelen maar niemand kunnen vinden ......

dat soort bijeenkomsten hebben JUIST de focus andere te behandelen en door andere behandeld te worden en evt ervaringen met elkaar te delen naderhand ...
A mind is like a parachute, it works better when it's open !

Esther

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2014, 08:28:14 pm »

Is zeker zo Pola, maar in dat geval gaat het heel onbewust hoor.  :p
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Franny33

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2014, 11:36:30 pm »

Ja idd ik doe het vooral voor mij.
En krijg nu veel vragen voor behandeling van mensen om me heen die weten dat ik REIKI heb.
Maar eerst mijn kamertje en dan eens de stap zetten om al iemand kennis te maken met het moois wat ik ken.

:inlove:

Pola

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2014, 08:54:50 am »

Suc6.  :hart:

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2014, 07:50:08 pm »

Hoi Franny,
Je zit "gewoon" op de de goede weg.
Wees je er van bewust dat als je anderen behandelt je op een bijzonder subtiel niveau enigszins ook jezelf behandelt.
Wat je uitzendt komt naar je terug. Liefde kun je alleen ontvangen door het weg te geven.
Mensen kloppen niet zomaar bij je aan..
We gaan reiki niet proberen we gaan reiki in het volste vertrouwen praktiseren.
Tuurlijk besef ik dat Usui tot doel had allereerst je zelfbewustzijn te vergroten via Reiki.
Dat laat onverlet dat er vele wegen zijn om dat doel te kunnen en mogen bereiken.
Heel veel succes hoef ik je niet toe te wensen dat gaat kosmisch geregeld vanzelf
Ik wil het hierbij laten ondanks het feit dat ik sommige meningen niet deel.
Welgemeende groet
Dick
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2014, 08:18:41 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Franny33

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2014, 11:48:31 pm »

Hoi Dick ,

Heel erg bedankt voor je reacties.

Grt  :gassho2:

Iris

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: mei 22, 2014, 01:15:02 am »

Franny......als de tijd rijp is, is de tijd rijp......Soms komen dingen op je pad of voel je dat het goed is en dan ga je ervoor.
2008 Ben ik gestart...voor mezelf...om geen operatie te hoeven. Nu ...in 2014 ben ik net begonnen met mijn eigen praktijk omdat ik geweldige resultaten behaalde bij diverse mensen en healen mij zo een giga-kick geeft. Wat is er mooier.
Zie www.reikipraktijk-iris.nl (gemaakt bij gratis weebly site). Kaartjes drukken....bootcamps volgen....vindbaarheid creeeren op internet. En vooral.....veeeeeeeeeeel vlieguren maken en goede beoordelen vragen aan je patienten (zie site). Zet hem op!
 :hart:

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #23 Gepost op: mei 22, 2014, 03:12:05 pm »

Hai Franny,

Er zijn al heel veel tips en gedachten gegeven.
Zijn er nog specifieke dingen waar je vragen over hebt?

Wil je het professioneel gaan doen en er geld voor vragen?
Dan zijn de tips over een inschrijving bij de KvK, website, visitekaartjes en dergelijke heel handig.

Wil je het onofficieel aanbieden aan de mensen in je gezin, je werk, je omgeving en hoef je daar niet per se geld voor met door jou vastgestelde tarieven?
Dan hoef je geen KvK inschrijving. In dat geval is het waarschijnlijk voor jou voldoende om er in je omgeving over te praten en het mensen te laten weten (in het dagelijks leven en misschien af en toe op Facebook o.i.d.).

Het hangt er vanaf wat je precies wilt.

Mijn intentie was om eerst voor me zelf REIKI te hebben.
Mijn gezin op tweede plaats.

En dat is helemaal prima.
Het is niet zo, dat als je Reiki master zegt dat het een goed idee is om "wat meer te gaan doen", dat je dan meteen een praktijk moet openen hoor.
Alleen jij beslist of je dat wel of niet doet. Als je er geen behoefte aan hebt, dan is dat ook helemaal goed.
Jezelf en je gezin behandelen kan genoeg zijn. En als je er af en toe anderen in je omgeving mee behandelt dan is dat ook mooi.

Het belangrijkst is dat je het voor jezelf hebt en gebruikt. Dat geldt voor iedereen die met Reiki is begonnen.

Collega's van me gaan nog een stapje verder: "OH nee, geen gebedsgenezerij aan mijn lijf!...
Wat moet je dáár nou nog op zeggen? :s:

Gewoon "prima". Met hoogstens als toevoeging dat mochten ze ooit van gedachten veranderen, dat je er bent.
Als iemand het niet wil, dan wil 'ie het niet. Zo simpel is het. Al begrijp ik goed dat het voor jezelf als jammer of een gemiste kans (voor jezelf en/of diegene) aanvoelt.

Als iemand in je omgeving een kwaaltje/pijntje heeft, kun je gerust opmerken misschien eens met reiki te proberen. Waarom niet.
Wat ik probeer duidelijk te maken dat je niet moet aanbieden om daar wat aan te doen.

Ik begrijp denk ik niet zo goed wat het verschil is tussen het opmerken het eens met Reiki te proberen en het aanbieden.
Als je een algemene opmerking bedoelt... dan is dat misschien een wat mildere vorm van aanbieden. Je laat het meer impliciet. Maar het is wel een vorm van aanbieden.

Daar is volgens mij ook niks mis mee.
Ik sluit me wel bij je aan dat het beter is als iemand er min of meer uit zichzelf mee komt. Maar met aanbieden is volgens mij ook niets mis, als je het tenminste maar vrijblijvend en open doet.

Je voorkomt hiermee pijnlijke situaties. Mensen die bot weigeren/het vervelend vinden te weigeren enz.

Er zijn ook mensen die het wel graag zouden willen, maar die er niet om zouden durven vragen (om wat voor reden dan ook).
Als je niet laat weten dat je wel zou willen behandelen, zorg je daar ook mee dat mensen die het wel willen maar er niet om durven vragen een potentieel mooie ervaring mislopen.

*Gasshō*
Frank

Pola

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: mei 22, 2014, 04:35:07 pm »

Hai Franny,

Er zijn al heel veel tips en gedachten gegeven.
Zijn er nog specifieke dingen waar je vragen over hebt?

Wil je het professioneel gaan doen en er geld voor vragen?
Dan zijn de tips over een inschrijving bij de KvK, website, visitekaartjes en dergelijke heel handig.

Wil je het onofficieel aanbieden aan de mensen in je gezin, je werk, je omgeving en hoef je daar niet per se geld voor met door jou vastgestelde tarieven?
Dan hoef je geen KvK inschrijving. In dat geval is het waarschijnlijk voor jou voldoende om er in je omgeving over te praten en het mensen te laten weten (in het dagelijks leven en misschien af en toe op Facebook o.i.d.).

Het hangt er vanaf wat je precies wilt.

Mijn intentie was om eerst voor me zelf REIKI te hebben.
Mijn gezin op tweede plaats.

En dat is helemaal prima.
Het is niet zo, dat als je Reiki master zegt dat het een goed idee is om "wat meer te gaan doen", dat je dan meteen een praktijk moet openen hoor.
Alleen jij beslist of je dat wel of niet doet. Als je er geen behoefte aan hebt, dan is dat ook helemaal goed.
Jezelf en je gezin behandelen kan genoeg zijn. En als je er af en toe anderen in je omgeving mee behandelt dan is dat ook mooi.

Het belangrijkst is dat je het voor jezelf hebt en gebruikt. Dat geldt voor iedereen die met Reiki is begonnen.

Collega's van me gaan nog een stapje verder: "OH nee, geen gebedsgenezerij aan mijn lijf!...
Wat moet je dáár nou nog op zeggen? :s:

Gewoon "prima". Met hoogstens als toevoeging dat mochten ze ooit van gedachten veranderen, dat je er bent.
Als iemand het niet wil, dan wil 'ie het niet. Zo simpel is het. Al begrijp ik goed dat het voor jezelf als jammer of een gemiste kans (voor jezelf en/of diegene) aanvoelt.

Ik begrijp denk ik niet zo goed wat het verschil is tussen het opmerken het eens met Reiki te proberen en het aanbieden.
Als je een algemene opmerking bedoelt... dan is dat misschien een wat mildere vorm van aanbieden. Je laat het meer impliciet. Maar het is wel een vorm van aanbieden.Ik bedoel dat je niet zegt dat je de kwaal kunt verhelpen. Dus iemand van zijn/haar kwaal afhelpen. Reiki doet niet altijd wat wij willen.

Daar is volgens mij ook niks mis mee.
Ik sluit me wel bij je aan dat het beter is als iemand er min of meer uit zichzelf mee komt. Maar met aanbieden is volgens mij ook niets mis, als je het tenminste maar vrijblijvend en open doet.

Er zijn ook mensen die het wel graag zouden willen, maar die er niet om zouden durven vragen (om wat voor reden dan ook).
Als je niet laat weten dat je wel zou willen behandelen, zorg je daar ook mee dat mensen die het wel willen maar er niet om durven vragen een potentieel mooie ervaring mislopen.Ja, Frank daar ben ik het mee eens.

*Gasshō*
Frank

Frank

• Administrator
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #25 Gepost op: mei 22, 2014, 04:38:06 pm »

Ik bedoel dat je niet zegt dat je de kwaal kunt verhelpen. Dus iemand van zijn/haar kwaal afhelpen. Reiki doet niet altijd wat wij willen.

Ooooh. Zo klinkt het heel anders :P
En daar ben ik het absoluut mee eens. Nooit garanderen dat de klacht verdwijnt  :gassho2:

Franny33

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: mei 23, 2014, 11:11:35 pm »

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik wil het allemaal gewoon klein eerst houden.
Dus gewoon eigen kamertje en hoofdzakelijk voor mij en mijn gezin gebruiken.
Dan voor de mensen die op mijn pad komen en geintresseerd zijn  ::)

En als het stormloopt kunnen we nog altijd kijken wat we gaan doen he .

Nogmaals bedankt  :gassho2:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 22 queries.