Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: REIKI EN INTERNET  (gelezen 141 keer)

Jac Oerlemans

• Actief Master
  • Geslacht: Man
    • Usui Tilburg
REIKI EN INTERNET
« Gepost op: juli 09, 2022, 11:22:06 pm »

Een aantal jaren (10) ben ik Reiki  master. Heb er nooit enige reclame voor gemaakt maar toch, naast de behandelingen op aanvraag, een aantal cursisten mogen opleiden in 1 en 2. Dat is ook mijn bedoeling. Leef met Reiki en de regels volgens Usui en  volg je pad. Wat mij steeds meer verbaasd is dat er Reiki cursussen, in allerlei stromingen, aangeboden worden, voor veel geld,  op internet. Dit lijkt mij niet de echte weg van Reiki. Het persoonlijk contact tussen master en "student" is in mijn ogen ontzettend belangrijk. Iets wat je niet hebt met internet. Zo ook een inwijding op afstand of tijdens een beurs voor een paar euro wat ik regelmatig lees her en der. Persoonlijk contact is het belangrijkste volgens mij. Daarnaast, of een opleiding 1,2 of 3 150 of 1000 euro moet kosten? Ik kijk naar wat een cursist kan inbrengen en wat de bedoeling is van haar/ zijn Reiki toekomst. In een voorafgaand gesprek aan een cusrsus komt dat heel goed naar voren.[size=78%]  Ook kan ik een behandeling in een verzorgingshuis en of ziekenhuis gratis aanbieden.[/size]

Misschien dat ik een aantal Reiki master nu voor het hoofd stoot omdat zij de hoofdprijs willen vragen voor behandelingen cq opleidingen,  mij  mening is dat Reiki voor iedereen  toegangkelijk moet zijn.

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: REIKI EN INTERNET
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2022, 01:24:38 pm »

Fijn dat je Reiki geeft op jou manier.
Hier op het forum is ook vrijheid en respect voor andere stromingen.
Ik geef soms energetische behandelingen en soms vraag ik er geld voor. Ik geef workshops en vraag er geld voor of een andere vorm van uitwisseling.
Ik heb ook 20 jaar geroepen dat afstandsworkshops en inwijdingen niet werkt of niet juist is.
Sinds 2020 heb ik nieuwe inzichten en ervaringen mogen krijgen.
Ik heb 4 cursisten de 2 daagse Magnified Healing eerste fase workshop +inwijding online via zoom mogen geven, waarvan 1 cursist uit Brussel en de rest uit Nederland.  De energie was duidelijk aanwezig en voelbaar voor cursisten en mij.
Juist als leraar moet je harder online werken om alles goed zichtbaar en duidelijk te maken. En het blijkt dus dat het kan. Ik heb aanvragen uit heel Europa en zelfs verder weg voor de herhaal online workshops. Het is mooi dat het zo kan. En nog steeds vind ik de workshops bij mij thuis heel fijn. Net een drie volle dagen workshop 1 Op 1 afgesloten, er kwam een cursiste uit Den Haag een traing doen.
Dankbaar dat beiden kan !

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Menno

• ForumcafĂ© barman
  • Geslacht: Man
  • Goooodmorning life!
Re: REIKI EN INTERNET
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2022, 07:24:19 am »

Zelf ben ik geen Master, en geef dus geen (afstands) cursussen, maar ben wel meester en heb afstandslessen gegeven.
(Eigenlijk ben ik docent aan het MBO en werken meesters doorgaans in het BO, maar Master<=>meester.... Snap je? Was grappig... Vond ik... Padaboempatssss 🥁)

Hoe dan ook : ik vond het he-le-maal niets!
Heb er werkelijk geen voordeel aan kunnen ontdekken.
Te onpersoonlijk, te afstandelijk, te weinig interactie, saai.
Zowel voor de studenten als voor mij.

"Ja, maar dat zijn jongeren. Dat is anders", zul je zeggen.
Het zal je verbazen hoeveel volwassenen op jongeren lijken als ze les krijgen...

Van de bedragen die men durft te vragen krab ik ook wel eens achter mijn oren.
Tuurlijk. Die masters moeten er vaak van leven.
Dat weet ik.
Maar de prijzen van vandaag de dag hebben mij ervan weerhouden om door te gaan.
Bruintje kan het eenvoudig niet trekken.
Dan denk ik; liever veel cursisten tegen een lager bedrag dan te weinig voor een hoog bedrag.

Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.101 seconden met 24 queries.