Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Moeilijke ervaring met reiki  (gelezen 392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reikiguru538

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Moeilijke ervaring met reiki
« Gepost op: maart 23, 2020, 07:50:59 pm »

Hallo :zwaai:,

Ik beoefen nu reiki, maar zit met het volgende probleem.
Ben reiki op afstand aan het doen op mijn nichtje.
Ze heeft last van chronische stress.
Ik krijg dat maar niet opgelost.
Hebben jullie tips?
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Moeilijke ervaring met reiki
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2020, 05:38:45 pm »

Hai 'Reikiguru538,'

Goeie vraag, mooi onderwerp.

Je zit niet met een probleem. Althans, volgens mij, niet het probleem dat je misschien denkt.

Het helingsproces van je nichtje is niet jouw verantwoordelijkheid.
Het geven van een Reikibehandeling gaat ook niet over controle; de rol van de Reikibehandelaar is het aanbieden van de energie zodat de ontvanger kan ontvangen wat diegene nodig heeft om zichzelf te helen. Het enige wat jij als behandelaar hoeft te doen is zoveel mogelijk Reiki zijn en de energie aanbieden. Niet sturen, zo weinig mogelijk richting geven.

Ik krijg dat maar niet opgelost.

De stress die zij ervaart is niet jouw probleem en niet jouw verantwoordelijkheid. Het gaat niet over jou. Jij hoeft haar stress niet op te lossen. Dat is iets voor haar. Reiki kan daarbij ondersteunen. De energie ondersteunt haar in haar eigen proces.

Mijn tip zou zijn: laat los. Leg de handen neer met de intentie dat ze mag ontvangen wat ze nodig heeft. Verder doe je niets... vul niet in wat jij denkt dat ze nodig heeft, ga de energie niet sturen. In plaats daarvan, probeer te luisteren naar wat de energie aangeeft. Leg je handen ergens neer en houd ze daar net zolang tot je voelt dat het op die plek genoeg is en ga dan pas verder naar de volgende positie, en zo verder.

Hoe meer controle je wilt hebben in een behandeling, of hoe meer je hoopt of verwacht van een behandeling, of hoe gehechter je bent aan een bepaalde uitkomst... hoe beperkter de energie wordt, hoe beperkter de mogelijkheden.
Als je zonder gehechtheid aan een doel, verwachting of hoop behandelt dan is er veel meer mogelijk. Als je los komt van doel/hoop/verwachting/controle dan is jouw geest vrijer. Hoe grenzelozer je geest, hoe grenzelozer de energie, hoe vrijer de energie kan stromen en hoe grenzelozer de mogelijkheden van een behandeling.

Dat loslaten is vaak geen makkelijke opgave en misschien één van de moeilijkste uitdagingen die we als als mens kunnen aangaan.
Maar dit staat aan de basis van hoe Usui-sensei zijn leerlingen aanleerde te behandelen. Het ego (met het willen, de gehechtheid aan een doel en verwachtingen) moet een stapje opzij doen zodat de energie vrij kan stromen. En hoe meer je dat kunt, hoe meer er in een behandeling kan gebeuren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Heel veel succes! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

*Gasshō*
Frank
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 27 queries.