Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Zelfbehandeling van januari  (gelezen 562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Zelfbehandeling van januari
« Gepost op: februari 01, 2020, 10:55:47 pm »

Hai,

Het is vandaag 1 februari en dat betekent dat we kunnen terugkijken op de eerste maand van 2020.
Ook al leidt ons dat een beetje af van "het nu" :P (maar goed, alleen voor vandaag, oke?)

Hoe was januari voor jou qua Reikibeoefening?
Heb je jezelf behandeld? Hoe waren je eerste zelfbehandelingen van dit jaar?



Mijn januari bestond vooral uit mediteren, liefst dagelijks. Vaak ook in de trein op weg naar m'n werk (al is het soms erg vroeg en ben ik te moe om m'n hoofd er bij te houden, maar dan is er wel weer een ander moment).
Ik heb een paar zelfbehandelingen gedaan deze maand, min of meer voortvloeiend uit meditatie, als onderdeel of aansluitend op meditatie. Heel rustgevend.
En bij m'n verkoudheid heeft me dat ook een behoorlijke hoestbui opgeleverd, maar dat zorgde wel voor een opluchting daarna.

*Gasshō*
Frank
Gelogd

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2020, 07:56:39 am »

Ik geef geen reiki zelf-behandelingen meer, wel doe en deed ik mijn dagelijkse Magnified Healing beoefening inclusief zelf behandeling, ook al was ik na het geven begin januari ontzettend verkouden, zaten mijn longen en bijholten vol, helaas een virus over gepakt tijdens een workshop geven waarvan een cursiste erg verkouden was. Wel elke dag mijn beoefening kunnen blijven doen en ik mocht afstandshealing van velen ontvangen. Mijn longen zijn nu bijna schoon , het is en blijft bij mij een zwakke plek. En leert mij ook om weer in de rust en vertraging te gaan , het niet moeten, het niet stressen. Besloten pas eind februari weer een workshop te geven.

De dagelijkse beoefening is voor mij essentieel, het brengt mij iedere keer weer in het Licht , de verbinding tussen Vader/Moeder bron en Moederaarde, het grondt me , brengt me in balans en gecentreerd.

Frank , mooi topic op februari mee te starten!

Dancing Cloud
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

Menno

  • Forumcafé barman
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.402
  • Goooodmorning life!
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2020, 08:34:25 am »

Ik heb mijn eerste migraineaanval van dit jaar alweer gehad en het lijkt erop dat ik dat me een zelfbehandeling een beetje draaglijk weet te houden.
(Soms, maar lang niet altijd, zelfs weet te voorkomen.)
Dus de handjes hebben hun plek op mijn lijf alweer gevonden.
Gelogd
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Esther

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 980
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2020, 09:23:37 am »

Ik ben na een heftige periode in december een soort van ingestort en ben sinds 30 december ziek. Ik ging van de ene verkoudheid in de andere en heb nu weer een ontsteking aan mijn voet. Ik ben een beetje wanhopig aan het worden, overal steeds infecties en ontstekingen, al jaren. Ik doe van alles om mezelf te helpen, waaronder zelfbehandelingen, maar meestal ben ik daarvoor gewoon te moe. Ik ben nu sommige dingen aan het loslaten, gewoon meer rust aan het nemen. Daar voel ik me merkbaar beter bij. Nu hopelijk zo tot rust komen dat ook de ontstekingen verminderen...  ::)
Gelogd
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Pola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.116
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2020, 09:42:30 am »

Behandel in de morgen en voor het slapen gaan. Niet lang. Simpel. Hoort bij mij. Zorgt dat ondanks tegenslag er altijd een lichtpuntje is.
Gelogd

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2020, 10:11:16 am »

Esther , je mag hier: http://www.reikistromingen.nl/forum/index.php?board=31.0  ook om afstandsbehandelingen vragen! Daar is dit forumgedeelte voor :hart:

Dancing Cloud
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

Esther

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 980
Re: Zelfbehandeling van januari
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2020, 10:37:36 am »

Oja, is ook zo Cloud, ga ik over nadenken.  :hart:
Gelogd
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 28 queries.