Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Keelchakra  (gelezen 336 keer)

fortunecookie

• Lid
Keelchakra
« Gepost op: maart 23, 2019, 08:23:25 pm »

Sinds ik sinds lange tijd weer begonnen ben met (bijna) dagelijks mediteren en (bijna) dagelijks uitvoeren van de 5 tibetaantjes, stroomt de reiki ineens weer werkelijk als een malle.

Gedurende de dag merk ik dat er zich veel energie opbouwt in mijn handen. Ik moet er 's avonds haast wel iets mee doen, het is zo overduidelijk aanwezig. Doorgaans blijft het bij een zelfbehandeling van een minuut of tien. Dat is voldoende om de overvloed aan energie uit mijn handen te krijgen. Aansluitend doe ik dan mijn meditatie.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom dit nu zo ineens weer aangewakkerd is.
En dat is vraag 1: hoe komt het dat de reiki zich nu ineens weer zo overduidelijk kenbaar maakt?

Daarnaast straalt er regelmatig zeer krachtig energie uit mijn keelchakra.
En vraag 2 is: hoe komt dit? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ook nooit van gehoord.

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
Re: Keelchakra
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2019, 01:03:16 am »

Hai Dennis,

Wat een prachtige vraag en situatie.
Je ervaart aan den lijve dat je innerlijke gesteldheid, je eigen staat van zijn, je bewustzijn, invloed heeft op de energie die door je heen stroomt en de energie die je uitstraalt.

(Zijweggetje: dat sluit ook aan op wat Usui aan zijn leerlingen geleerd zou hebben al in zijn vroegere onderwijs; dat de energie die je in bijvoorbeeld een behandeling doorgeeft ook afhankelijk is van de staat waarin je op dat moment bent... waardoor het belangrijk is om in een juiste geestestoestand te zijn tijdens het geven van een behandeling)

Het zou niet gek zijn dat de meditatie je helpt om een bepaalde innerlijke rust te vinden. Daardoor ontstaat er ook ruimte voor andere dingen om naar de oppervlakte te komen en ontstaat er ruimte om andere dingen waar te nemen die je anders misschien niet zou zien/merken.
Het zou me niet verbazen dat je reis naar binnen (... meditatie) je helpt om meer bewust te zijn van wat er in je leeft en zodoende ook de energie die er door je stroomt. Want energie stroomt eigenlijk altijd door je heen, alleen zijn we daar vaak niet 24 uur per dag van bewust. Sommige mensen helemaal nooit. Door die reis naar binnen kunnen er ook andere energieŽn gaan stromen. Dat zou heel goed kunnen zijn wat je nu ervaart en waarom je nu voelt dat de energie zich weer kenbaar maakt zoals je schrijft.

Gedurende de dag merk ik dat er zich veel energie opbouwt in mijn handen. Ik moet er 's avonds haast wel iets mee doen, het is zo overduidelijk aanwezig. Doorgaans blijft het bij een zelfbehandeling van een minuut of tien. Dat is voldoende om de overvloed aan energie uit mijn handen te krijgen.
Overvloed in je handen schrijf je. Heb je het gevoel dat het ophoopt in je handen?

Daarnaast straalt er regelmatig zeer krachtig energie uit mijn keelchakra.
En vraag 2 is: hoe komt dit? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ook nooit van gehoord.
Daar kan van alles aan ten grondslag liggen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor meditatie(s) je doet, maar wellicht is er iets in de meditatie waardoor je aandacht hierop gevestigd wordt. (Of waardoor het gestimuleerd wordt, of in gang is gezet, of het was er al en je bent je er nu meer van bewust)
Is dit een periode waarin je je meer hebt leren uiten? Of zijn er juist dingen die je nu kwijt moet, waar je tegenaan loopt en die je zou moeten uiten?

*Gasshō*
Frank

fortunecookie

• Lid
Re: Keelchakra
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2019, 08:48:31 am »

Hi Frank,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb inmiddels nog wat toe te voegen aan mijn situatie. Het lijkt erop dat met name de 5 tibetaantjes enorm bijdraagt aan de hoeveelheid energie. En wellicht dat ik me er door de meditatie meer van bewust ben.
Ik heb sinds vorige week donderdag of vrijdag de 5 tibetaantjes niet meer gedaan, omdat ik merkte dat ik een beetje onrustig/hyper begon te worden. Nu ik ermee gestopt ben is de onrust ook meteen weer verdwenen. Ik heb eerder ook wel ervaren dat die oefeningen een erg krachtige uitwerking op mij hebben, maar dit is wat overdreven.

En om op je vragen terug te komen: het lijkt inderdaad alsof het ophoopt in mijn handen. Aan het eind van de dag voelen ze echt als ballen energie. Ook ervaar ik tegenwoordig dat de energie mede door mijn halve onderarm stroomt, terwijl ik die sensatie eerder alleen in mijn handen had.

En vwb de energie uit het keelchakra, nee ik focus daar niet op in mijn meditaties. Ik volg de meditaties van deze pagina: http://gerschurink.nl/audio.php. Allemaal gericht op mindfulness.
Ik kamp al mijn hele leven met sociale angst, en ik merk dat ik daar momenteel wat vooruitgang in aan het boeken ben. Waardoor ik meer/beter communiceer. Wellicht zou dat van invloed kunnen zijn!
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 27 queries.