Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: warme / hete handen  (gelezen 3741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricia

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • "Geloof in jezelf"
warme / hete handen
« Gepost op: juli 20, 2015, 12:59:52 am »

Soms heb ik enorm hete handen.. vraag me soms af waarom dit zo ontzettend kan verschillen per keer. Ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren en wat jullie ideeën daarbij zijn.
Gelogd
Lieve groetjes Patricia

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: warme / hete handen
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2015, 01:39:01 am »

Hai Patricia,

Leuk om hier een apart topic aan te wijden!

Verschil in temperatuur ervaar ik ook. Soms heet, soms warm, soms op kamertemperatuur. Of zelfs koud.
En er zijn nog veel meer verschillende sensaties, zoals tintelingen (met alle variaties in snelheid en zwaarte) en pulsaties.

Iedere behandeling is anders, omdat iedere behandelaar en behandelde anders zijn, omdat ieder moment anders is en jijzelf geen moment hetzelfde bent (altijd in ontwikkeling, maar ook beïnvloed door de waan van alledag).

Spirituele energie komt in ontelbare frequenties. En iedere frequentie heeft z'n eigen kenmerken en eigenschappen.
En iedere frequentie voelt anders en doet iets anders.

Als het goed is geef je een behandeling met de intentie dat de ontvanger mag ontvangen wat hij/zij nodig heeft.
Met die intentie stuur je zo weinig mogelijk en creëer je de mogelijkheid om te laten stromen wat er stromen moet. De ene dag kan het zijn dat een ontvanger vooral veel van een bepaalde energie nodig heeft, maar de volgende dag heeft hij/zij misschien weer een heel andere energie (/energiefrequentie) nodig.

Als er een andere energie stroomt, voelt het vaak ook anders ^.^
Als je een behandeling geeft hoeft er niet maar één energie te zijn die er stroomt. Er kunnen meerdere energieën stromen. En wat er stroomt hangt af van zowel gever als ontvanger (ontwikkeling van de gever & behoefte van de ontvanger).

Dat is althans hoe ik het ervaar ^.^

*Gasshō*
Frank
Gelogd

wimjaap

  • Forumcafé barman
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 412
Re: warme / hete handen
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2015, 01:33:50 pm »

ik vergelijk het vaak met de bekertjes proef in de biologie.

Als je je vinger eerst een minuut in lauw water houd en daarna in warm water stopt, voelt het water warm aan.
Houd je echter eerst je vinger een minuut in ijswater en daarna in warm water stopt, voelt het water heel heet aan.
terwijl het warme water niet warmer is, is de ervaring ervan dat wel.
Is leuk experimentje, wat je makkelijk thuis zelf kunt proberen.

Iedere persoon die je behandeld is anders zoals Frank al aangaf en iedere behandelaar is anders.
Deze ervaring is dus voor iedere behandeling anders (of kan dat zijn).
Tevens heeft de ene plek van de behandelde andere behoeftes, dus de ervaring kan gedurende de behandeling ook veranderen.

Energie die in een andere frequentie trilt, voelt/ ervaart ook anders.

Zo kun je gedurende 1 behnadeling verschil voelen in trilling, temperatuur, vibratie, pulsatie en nog veel meer.

Sommige behandelaars voelen zelf niets, terwijl de behandelde dat wel doet.
Sommige behandelden voelen niets, maar merken wel de gevolgen van de behandeling.
Sommige behandelaars voelen heel veel, terwijl de behandelde niets voelt.
en vele variaties hierin.

Ik vind dit altijd erg interessant, hoe iedereen het ervaart.

Geniet lekker van Reiki!

Gelogd
Time flies like an arrow, fruitflies like a banana!

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: warme / hete handen
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2015, 03:00:26 pm »

Heel mooie toevoeging Wimjaap!  :gassho2:
De vergelijking met de vingers en het water is heel mooi. Ook de gevoeligheid voor energie, zoals je al noemt, speelt altijd een rol ^.^
Gelogd

Patricia

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • "Geloof in jezelf"
Re: warme / hete handen
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2015, 06:59:43 pm »

Dank je wel Frank en Wim jaap voor jullie reacties.  Ik begrijp je voorbeeld met de proef met het bekertje water, maar ervaar het soms niet zo. Wanneer ik mijn handen neer leg kan het als kamertemperatuur voelen en dan 'ineens' veel heter worden. Wanneer ik mijn handen dan verplaats kan het weer net zo gaan, maar ook eerst warm voelen en later koeler. Ik linkse het aan 'dat wat de persoon nodig heeft op die plek' . Het voelt ook echt werkelijk veel heter of kouder. Soms zo heet dat ik het zelf bijna als onprettig ga ervaren... Soms heb ik het zelf na het behandelen ook super warm... en dat terwijl ik ontspannen,  zonder moeite, Reiki geef..

Ben erg benieuwd naar de reacties ☺
Gelogd
Lieve groetjes Patricia

Andorinha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
Re: warme / hete handen
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2015, 10:00:46 am »

halo :zwaai:

Een vraagje kan het ook zijn dat je warme of hete handen hebt met tintelingen als je niet aan het behandelen bent?
Had dat al voor mijn reiki 1 maar dat is nu nog meer geworden.
Gelogd

wimjaap

  • Forumcafé barman
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 412
Re: warme / hete handen
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2015, 11:34:30 am »

Ja hoor dat kan.
Iedereen kan met energie werken, ook zonder reiki.
Niet iedereen is er gevoelig voor, niet iedereen ontwikkeld zich erin.
Gelogd
Time flies like an arrow, fruitflies like a banana!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 27 queries.