Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Webinars Phyllis Furumoto  (gelezen 2457 keer)

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
Webinars Phyllis Furumoto
« Gepost op: augustus 01, 2015, 02:40:48 pm »

Phyllis Lei Furumoto is de kleindochter van Hawayo Takata en door veel beoefenaars in haar stroming wordt ze gezien als "afstammingsdrager" (lineage bearer) of opvolgster van Takata.

Ze is nu samen met Rachel Goldberg begonnen aan het maken of houden van webinars. Een soort seminars of vraag en antwoord sessies via het internet. Een erg leuk initiatief!
Op dit moment is er nog één webinar, maar het is hun bedoeling om dit vaker te doen.

In de eerste webinar vertelt Phyllis meer over zichzelf, haar pad met Reiki en haar contact met oma Hawayo.
De opname is op 18 juli (2015) op YouTube gezet, zodat anderen het na kunnen kijken. Ik ontdekte deze webinar gisteravond en heb het inmiddels helemaal gezien.

Enkele dingen die ze noemt:
- de stijl waarin Hawayo Takata lesgaf
- hoe Phyllis master werd en begon met lesgeven
- hoe de chakra's geen onderdeel waren van wat Takata onderwees
- hoe ze is omgegaan met al die verschillende stromingen die er vandaag de dag zijn en hoe ze daar nu naar kijkt
- hoe Phyllis zelf een onderdeel uit de cursussen wegliet (de "nerve stroke") en later weer toevoegde
- wat één van de belangrijkste adviezen was die ze van Hawayo kreeg wat betreft Reiki
etc.

Dit is de webinar:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SI3gmx9Gjoc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SI3gmx9Gjoc</a>

Ikzelf vind dit bijzonder interessant ^.^
En ik kan me voorstellen dat veel mensen hier iets aan kunnen hebben, van welke stroming of op welk niveau je ook beoefent. Vandaar dat ik het hier neerzet ^.^

*Gasshō*
Frank

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
Re: Webinars Phyllis Furumoto
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2015, 06:53:59 pm »

"A plugin is needed to display this content" is wat ik zie in een zwart vierkant waar ongetwijfeld een filmpje te zien zou moeten zijn.
Wat voor plugin dat is en waar ik die kan krijgen staat er helaas niet bij.
Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2015, 08:29:55 pm »

Dank je voor het plaatsen Frank, heb deze video gezien en van genoten.
Grappig om te weten dat Takata en Phyllis Furumoto dezelfde tijd ( 1980) in de buurt waren waar ik toen woonde , ik woonde tot 1982 in British Colombia , Canada. Ik heb toen niet van reiki gehoord. ( Reiki 1 volgens de Alliance kwam pas in 1003 in mijn leven.)
Goed om haar nu eens te horen spreken en haar via dit medium te zien.
Ik vind haar, Phyllis, nu ongelooflijk mild naar andere vormen van reiki toe. En ik zie hoe ze daar mee geworsteld heeft. Mooi om dat proces te zien....

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Patricia

• Lid
  • "Geloof in jezelf"
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2015, 09:27:10 pm »

Bedankt Frank! Heel fijn dat je dit met ons deelt!
Lieve groetjes Patricia

Frank

• Administrator
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:10:39 pm »

"A plugin is needed to display this content" is wat ik zie in een zwart vierkant waar ongetwijfeld een filmpje te zien zou moeten zijn.
Wat voor plugin dat is en waar ik die kan krijgen staat er helaas niet bij.

Oh hmm... welke plugin dat zou moeten zijn weet ik zelf ook niet vanaf hier. Alle flash is up-to-date?
Dit is in ieder geval de link naar YouTube zelf: https://youtu.be/SI3gmx9Gjoc

Ik vind haar, Phyllis, nu ongelooflijk mild naar andere vormen van reiki toe. En ik zie hoe ze daar mee geworsteld heeft. Mooi om dat proces te zien....

Ja, dat merkte ik ook en ik vond het mooi om te zien en horen  :aahw:
Grappig inderdaad dat je rond die tijd in de buurt was!

Patricia

• Lid
  • "Geloof in jezelf"
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:23:56 pm »

Ik heb hem nu helemaal gezien. Vond het heel bijzonder!! Voelt vertrouwd :) En wat ik grappig vond.., zelfs zonder ondertiteling kon Ik het begrijpen ;) Hoezo Reiki geeft antwoorden:P

Het levert mij veel antwoorden op. Ik vond de uitspraak over: Er zijn geen stomme vragen.., het zijn sleutels.. ed, een hele mooie om te onthouden :)

Hoe kunnen we nu de volgende keer direct digitaal aanwezig zijn?? Iemand een idee? Frank?
Lieve groetjes Patricia

Frank

• Administrator
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2015, 12:02:15 am »

Hmm.. daar heb ik even naar moeten zoeken.
Ik denk dat men dat aankondigd via deze Facebook pagina: https://www.facebook.com/ReikiTalkShow.PhyllisLeiFurumoto

Ik was er niet live bij en kwam het filmpje ergens tegen doordat iemand direct naar het filmpje linkte.

zelfs zonder ondertiteling kon Ik het begrijpen ;) Hoezo Reiki geeft antwoorden:P

Dan was je Engels beter dan je dacht :D

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2015, 11:50:08 pm »

Er wordt ook met andere (kritische) ogen naar haar gekeken:

Een belangrijke scheuring in de Reiki Alliance kwam tot stand toen de kleindochter van Takata, Phyllis Furumoto, zichzelf op een vergadering in 1983 uitriep tot Grootmeester van dat systeem. Ze verantwoordde haar machtsgreep door erop te wijzen dat ze als kleindochter van Takata ook rechtmatige opvolger in de lijn van Takata was. Furumoto's poging om reiki naar zich toe te trekken door de term reiki als merknaam te registreren mislukte, omdat de Patent and Trademark Office van de U.S. Department of Commerce bepaalde dat de term inmiddels in het publieke domein lag.

[ Bron:http://www.skepsis.nl/reiki.html ]

Hoe kan je nu zoiets universeels als Reiki als "het jouwe" beschouwen?
Reiki is toch juist van iedereen?
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2015, 11:52:41 pm door Menno »

Frank

• Administrator
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2015, 12:28:52 am »

Klopt, Menno, er zijn ook kritische geluiden.
Het schijnt dat Phyllis via een van haar leerlingen ook ooit contact heeft gezocht met Kimiko Koyama, de vrouw die op dat moment voorzitter was van de Usui Reiki Ryōhō Gakkai. Al vroeg in de communicatie heeft Koyama-sensei haar geweigerd, omdat ze beledigd was door die leerling. Ik weet niet of de belediging uit de leerling zelf kwam of dat het namens Phyllis gebeurde. Het zou een historisch evenement geweest zijn, maar het is dus niet doorgegaan.

En ze heeft inderdaad de term willen registreren.

Als je je toch verdiept in kritische geluiden, dan zou je deze brief van één van haar leerlingen eens moeten lezen: http://www.usui-reiki-ryoho.nl/extrainfo/oorsprong-validiteit-grandmaster-titel.php
Het is een brief van Carell Ann Farmer over het begin van de Reiki Alliance, de omstandigheden en de motivatie van Phyllis om "Grandmaster" te worden. Ik heb de Engelstalige brief vertaald naar het Nederlands en op de website gezet. Carell had de brief verspreid en toestemming gegeven voor verdere verspreiding.

Toch... de kritische geluiden zijn er, maar dit ligt in het verleden.
Als ik het filmpje kijk waarin ze spreekt over het verleden en haar huidige gevoel en zienswijze, dan heb ik wel het idee dat ze enorm is veranderd ten opzichte van jaren geleden.
Ook zij groeit.

Daarom juist vind ik het ook zo mooi wat ze zegt over andere Reikistromingen. Ze geeft in de webinar al aan dat ze er moeite mee gehad heeft, maar zegt tegelijkertijd ook dat ze dat nu niet meer heeft.

Menno

• Forumcafé barman
  • Goooodmorning life!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2015, 09:38:45 am »

Een hele lap tekst waar ik nu alleen even de essentie van gepakt heb, maar die ik zeer zeker in zijn geheel ga lezen.
Echt iets voor een kritische van twee kanten kijker als ik.

Mijn 1e master was al dermate vol van Phyllis dat ik tóen al dacht: nou nou. Iemand die zó perfect is leefde voor het laatst 2000 jaar geleden. 

En dat vertrouwen in haar?
Komt dat terug als een persoon belooft het nooit meer te doen?
Herinneren we onze minister van justitie nog?
Als er één van onberispelijk gedrag moet zijn is hij het.
Maar hij werd wel betrapt op exhorbitant declaratiegedrag, waar hij dan ook nog eens de bonnetjes niet meer van kon vinden.

'Tuurlijk kunnen mensen veranderen.
Ikzelf ben daar het beste voorbeeld van.
Maar ik ben niet in de kérn veranderd.
De man die ik in de loop der jaren (mede door Reiki) geworden ben heeft er altijd in gezeten.
Hij geeft zich slechts de laatste paar jaren bloot.

Dus de vraag is: welke Phyllis is de kern?
Die uit de jaren 80, 90 of die van de jaren erna?

Als je Reiki wilt "bezitten" voor geldelijk gewin heb je de kern van Reiki mijns inziens óf niet begrepen, óf je bent gewoon hebzuchtig.
Het eerste gaat er bij mij niet in.
Niet bij iemand die zó diep in Reiki zit als Phyllis.
Dus dan blijft het tweede over.
Als dat je kern is, ben je dan de titel Grandmaster nog waardig?
Mag, nee WIL je die titel dan nog dragen?
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2015, 09:50:54 am door Menno »

Frank

• Administrator
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2015, 10:56:49 pm »

Het is inderdaad interessant als je met een kritische blik en van meerdere kanten wilt kijken.
En het is inderdaad goed om ook in het achterhoofd te houden dat mensen kunnen veranderen. Je gedachten en overtuigingen kunnen veranderen.

'Tuurlijk kunnen mensen veranderen.
Ikzelf ben daar het beste voorbeeld van.
Maar ik ben niet in de kérn veranderd.
De man die ik in de loop der jaren (mede door Reiki) geworden ben heeft er altijd in gezeten.
Hij geeft zich slechts de laatste paar jaren bloot.

Dus de vraag is: welke Phyllis is de kern?
Die uit de jaren 80, 90 of die van de jaren erna?

Ahhh. De kern.
De kern is een bijzonder intrigerend onderwerp.

Hoe ver wil je kijken of hoe diep wil je gaan in het definiëren van een kern?

Is dat je persoonlijkheid? Met je opgebouwde referentiekader en ego?
Is het wie je bent volledig zonder ego?

Voor sommigen is de kern, het "ware zelf", het bewustzijn van de verlichte. Iets wat boeddhisten de boeddhanatuur noemen geloof ik.
Sommigen zien de kern als een oorspronkelijk, dierlijk/natuurlijk zelf, met de primaire behoeften. Een beetje de holbewoner in ons, zeg maar.

Usui-sensei's oorspronkelijke onderwijs was gericht op balans, harmonie in jezelf en met je omgeving, spirituele ontwikkeling en uiteindelijk de verlichting. Met andere woorden, het herontdekken van je ware zelf, van je boeddhanatuur, het bewustworden van de eenheid, de grenzeloosheid en grootsheid van puur bewustzijn zonder ego.

Hoe meer je bewustzijn ontwikkelt, hoe meer ego je aflegt en hoe dichter je bij die kern komt.
Ik ben nog steeds ik, en tegelijkertijd zo anders dan 10 jaar geleden.

Welke Phyllis is de kern, vraag je. Ik denk dat dat dezelfde kern is als 'mijn' kern. En dezelfde als 'jouw' kern.
En eigenlijk... de reden dat ik 'mijn' en 'jouw' tussen aanhalingstekens plaats is omdat vanuit mijn beleving er voor die kern geen enkel onderscheid bestaat; dat het zich bevindt in eenheid en het iedere grens en door ons bedacht kader te boven gaat.

En wat Phyllis betreft.. je weet natuurlijk nooit helemaal zeker of ze er nu echt zo over denkt of niet. Of ze echt zoveel accepterender is geworden ten opzichte van andere stromingen, of dat ze het enkel zegt om conflict te vermijden.
In de webinar komt ze oprecht over, vind ik. Ze vertelt hoe het voor haar een leerschool was. Wellicht staat ze iets dichter bij haar kern?

Ik ga er nu vanuit dat ze de waarheid spreekt.
Ik geloof wel in haar oprechtheid in deze webinar.

Als je Reiki wilt "bezitten" voor geldelijk gewin heb je de kern van Reiki mijns inziens óf niet begrepen, óf je bent gewoon hebzuchtig.
Het eerste gaat er bij mij niet in.

De "kern van Reiki" is ook al weer zo'n bijzonder onderwerp ^.^
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Als dat je kern is, ben je dan de titel Grandmaster nog waardig?
Mag, nee WIL je die titel dan nog dragen?

Die titel had nooit in gebruik genomen moeten worden, denk ik..
(Is pas met het ontstaan van de Reiki Alliance gebeurd trouwens)

*Gasshō*
Frank

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2015, 07:03:27 am »

De titel Grandmaster is echt iets Amerikaans. Ik kon er toen ook niet mee overweg , nu ben ik ook Grandmaster van een systeem, niet Reiki, en ook ingewijd door een Noord Amerikaanse. Menno het is gewoon een titel om iets aan te duiden , niets meer of niets minder.  :D Bij mij betekent het dat ik anderen mag opleiden . Ben niet verlicht of zo ;)

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2015, 07:22:19 pm »

Hoi Dancing Cloud.
Gelukkig ik was al bang dat je ging vliegen :lol:
Dick
Heling gaat verder dan genezing
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.086 seconden met 28 queries.