Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: dit is reiki  (gelezen 2010 keer)

erwin

• Lid
  • Geslacht: Man
dit is reiki
« Gepost op: augustus 02, 2014, 05:20:48 pm »

ik ben momenteel een boek aan het lezen geschreven door frank arjava petter genaamd dit is reiki. wat een boek! soms kom je weer eens een boek tegen die je echt helpt om je bij te staan bij je ontwikkeling/groei. ik was in de bibliotheek om een gewoon leesboek te halen maar mijn dochter dwaalde af naar de kinderhoek dus ik er achteraan natuurlijk. ik kwam langs de afdeling van waar de spirituele boeken staan en daar zag ik dit boek staan. heerlijk boek! deze man IS reiki. de energie gaat al stromen als ik het boek open sla  :yes: voor in het boek staat een stukje wat weer precies op het juiste moment kwam voor mij. er staat: volgens de opvatting van usui sensei zijn alle lichamelijke,geestelijke en door karma veroorzaakte ziektes met behulp van reiki te genezen. dat betekent NIET per definitie dat deze ziektes in dit leven op fysieke manier genezen, maar dat ze niet meer nodig zijn bij de volgende incarnatie van de ziel. wow had ik ff nodig dit inzicht :gassho1: als ik niet de lichamelijke klachten had gehad in dit leven was ik waarschijnlijk nooit gaan zoeken naar andere manieren van heling behalve pijnstilling en verdoving zoeken, en was ik mischien nooit met reiki in aanraking gekomen! en was ik gewoon met mijn leventje op de oude wijze doorgegaan. en dat was niet altijd de goede weg. dus eigenlijk zijn mijn lichamelijke klachten voor een reden geweest. om reiki op mijn pad te brengen. zo kan je het ook bekijken natuurlijk. het is tijd om te stoppen met zoeken naar nog meer herstel en om te accepteren dat het restje pijn dat ik nu nog heb waarschijnlijk niet meer weggaat, het is al 80% beter en er zijn mensen die nog veel zieker zijn dan ik. tijd om me meer op anderen te gaan concetreren. YES! ik heb er weer zin in!
dit wou ik even delen, :gassho2:
erwin
Liefde is alles

Pola

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: dit is reiki
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2014, 07:13:04 pm »

Dank voor het delen. :hart:
En(ik geloof inderdaad) dat het er niet om gaat wat je overkomt.
Maar hoe je er mee omgaat.

erwin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2014, 03:41:39 pm »

Dank voor je reactie lieverd. :hart:
Liefde is alles

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2014, 06:41:25 pm »

Hoi Erwin,
Om te beginnen alle respect naar Arjava Petter.
Maar het is wel een boekenleverancier evenals Walter Lubeck.
Fijn dat je er weer zin in hebt.
Ik heb dat al sinds 2 december1990 :gassho1:
En ik geloof nu even niet ik weet dat het er niet om gaat wat je overkomt maar hoe je ermee omgaat.
Ben ik nu ook een lieverd? :D
Groet
Dick

« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2014, 06:44:16 pm door Dick Zuiderduin »
Heling gaat verder dan genezing

Roosje

• Actief Master
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2014, 07:19:11 pm »

Hihi Dick...precies mijn gedachten over juist die twee schrijvers.
Maar Petter maakt inderdaad wel enthousiast dus petje af voor Petter  :D

groets Titia
In lak'ech ('Ik ben jou en jij bent mij')

Pola

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2014, 07:27:58 pm »

Dick.
Mag ik even op jouw schrijven reageren?( Ik weet dat je het tegen Erwin hebt.)
Ik(Pola) reageerde niet over het boek maar zuiver over de stelling en ja. ik geloof dat het er in het leven om gaat hoe je met dingen omgaat.
En ja, Dick, ik vind jou ook een lieverd. Altijd recht door zee. Uitkomend voor je eerlijke mening en oprecht naar iedereen.
Je levert hier op dit forum en ongetwijfeld in het verdere leven een bijdrage die recht uit je hart komt.

erwin

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2014, 07:57:43 pm »

wat is er mis met boeken schrijven over je passie? hij weet wel waar hij het over heeft en hij weet het goed over te brengen. ik vind het in ieder geval een goed boek. en soms helpt een boek mij om weer verder te komen met mijn passie voor reiki. ik heb alleen opgeschreven vanuit mijn hart wat mij in dit boek raakte.ieder heeft zijn eigen manier om op zijn pad verder te komen.
goed dat jij er al langer zin in hebt dick. ik bedoelde natuurlijk niet dat ik er helemaal geen zin meer had maar meer dat ik er nu weer MEER zin in heb na een periode van een terugval  bij mijn fysieke problemen. iedereen heeft zijn eigen weg te bewandelen.op zijn eigen manier en met zijn eigen foutjes onderweg. jij mag natuurlijk geloven wat jij wil. ik geloof wat ik wil.
ik denk dat jij meestal ook een lieverd bent. :D
Liefde is alles

TheoVr

• Lid
  • Now is the moment, now is the time !
    • Reik massage en meer de Orchidee
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2014, 10:21:07 am »

Ik heb het boek Dit is Reiki ook.

Ook ik ben diep geraakt door dit boek. Al mijn cursisten krijgen dit van mij mee.
Inmiddels heb ik heel veel boeken gelezen over Reiki, ik leer veel door lezen.
Voor mij was altijd het waarom heel belangrijk en ook hoe anderen tegen zaken aankijken.

Ik heb boeken gelezen die mij erg aanspraken en later kwam ik op die mening terug omdat er klinkklare onzin in stond, maar dat wist ik eerst niet.
Enz. enz.....

Ik lees veel, leer daar veel van en het helpt mij ook om dingen aan andere mensen duidelijk te maken.
Ook weet ik dan beter waar andere mensen het over hebben als ze over een bepaald onderwerp praten/schrijven.

En natuurlijk, zoals hier al geschreven is, we leven en beleven ieder op onze eigen manier.
Als we maar openstaan voor andere meningen (of is dat nou weer mijn manier :p)

Iedereen veel plezier en succes met (be)leven.   :gassho2:
Now is the moment, now is the time !
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.161 seconden met 25 queries.