Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki, Het Ware Verhaal  (gelezen 3874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hetty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 504
    • gaia-sofia
Reiki, Het Ware Verhaal
« Gepost op: maart 05, 2014, 12:43:59 pm »

Ontvangen per mail.

Geachte (Reiki) beoefenaar, behandelaar of therapeut,

Excuses voor het feit dat ik u langs deze weg (éénmalig) ongevraagd benader. ❋

De reden hiervoor is gelegen in het feit dat er een nieuw boek over Reiki in het Nederlands is verschenen. Dit boek is getiteld Reiki, Het Ware Verhaal (kortweg RHWV). RHWV is de compleet herziene en geactualiseerde Nederlandse vertaling van Don Beckett's Reiki, The True Story (ISBN 978-1-58394-267-3) en wordt hierbij onder uw aandacht gebracht.

RHWV is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen Don Beckett en mij gedurende het jaar voorafgaand aan zijn betreurenswaardige overlijden op 20 augustus 2012. Door deze onverwachte speling van het lot is RHWV onbedoeld een volstrekt unieke uitgave geworden die vooralsnog alleen hier in Nederland te koop is. RHWV is een onmisbare bron van informatie voor iedereen die geïnteresseerd is in "Het Ware Verhaal" van de Reiki-geschiedenis. Deze is voor een belangrijk deel gebaseerd op de leringen van een aantal oorspronkelijke studenten van Reiki-oprichter Mikao Usui, die de kennis van hun meester meer dan 70 jaar geheim hebben gehouden. Aanvullend worden de trainingsniveaus gepresenteerd die deze studenten van Usui in persona hebben geleerd. Na het leggen van deze belangrijke basis komen tal van andere onderwerpen aan de orde (bijvoorbeeld: Wat Is ware heling, Technieken, Training, Gokai, Kotodama, (waarde van) Symbolen, Initiaties, Reiju, Geld, Ego, Intentie, minder doen/meer bereiken, Usui, de Usui Reiki Ryoho Gakkai, Usui's tijdgenoten, informatie m.b.t. (Rei) KI  en alternatieve energieën, enzovoort). Een boek dat door zijn diversiteit en benadering "zorgt voor een zeer noodzakelijke frisse wind die het pad naar herinnering vrijmaakt" en bovendien een belangrijke en in de Reiki-wereld tot op heden onbekende aanvulling bevat op het Ki-model van Michio Kushi (Macrobiotic Home Remedies) en Walter Lübeck (Het Reiki Kompendium).

Het boek is op dit moment uitsluitend online verkrijgbaar en niet in 'de boekhandel om de hoek'. De reden hiervoor is gelegen in het feit dat minimaal 50% van de winst naar goede doelen moet gaan. Deze doelstelling is moeilijk te verwezenlijken zonder een maximale kostenbesparing. Mocht u geïnteresseerd zijn in het verrijken van uzelf en anderen, klik dan de onderstaande link aan voor meer (inhoudelijke) informatie en/of bestellingen:
http://www.boekenbestellen.nl/boek/reiki-het-ware-verhaal-printversie/4982

Indien u de houder van een bij de (Nederlandse) Kamer van Koophandel ingeschreven praktijk bent kunt u hoogstwaarschijnlijk een eventuele aankoop als zijnde "vakliteratuur" opnemen in uw boekhouding. De betaalde btw is in dat geval aftrekbaar als "voorbelasting" bij uw aangifte omzetbelasting.

Voor al uw vragen, opmerkingen en/of feedback ben ik te allen tijde bereikbaar.

Bij voorbaat dank voor de door u genomen tijd, aandacht en moeite in deze !

Gassho,

Remko Kempff
Beukenlaan 1
3741BN Baarn
remko.kempff@hetnet.nl
info@triangulus-therapeuticus.com

Gelogd
Leef vanuit het hart !

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2014, 06:35:23 pm »

Hetty,
Ik heb het boek sinds kort en mag het nog gaan lezen.
Groet
Dick
Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Hetty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 504
    • gaia-sofia
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2014, 07:38:43 pm »

Dag Dick, ben nieuwsgierig naar je bevindingen  :gassho2:

groetjes Hetty   
Gelogd
Leef vanuit het hart !

Jacobus

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
    • Mijn fotografie
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2014, 10:55:54 pm »

Dank voor je tip Hetty, ik heb het boek besteld!


:) Jacobus
Gelogd
Je kunt beter niets doen dan heel druk bezig zijn met niets... (Lao Tse)

lydia

  • Actief Master
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
    • Lydia en Reiki
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #4 Gepost op: maart 06, 2014, 09:33:11 am »

Ik heb het boek sinds gisteren in mijn bezit.
Ben erg benieuwd.
Lekker in de zon gaan zitten lezen   8)
Gelogd
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2014, 02:11:02 pm »

Ik ben benieuwd of er iets nieuws in staat.
Als ik weer een keer geld heb zal ik het ook bestellen :P

Dank voor de tip!
Gelogd

Hetty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 504
    • gaia-sofia
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2014, 06:31:16 pm »

En wat vindt men er van ?


Gelogd
Leef vanuit het hart !

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.067
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2014, 06:52:42 pm »

Nog geen duidelijke mening.
Soms verrassend soms niet te aanvaarden.
Een in het oog lopend probleem de vertaler treedt in de voeten van de schrijver.
Groetjes Dick
Gelogd
Heling gaat verder dan genezing

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2016, 10:36:38 pm »

Het is inmiddels bijna twee jaar nadat dit topic werd gestart.
In de mailbox van Reikistromingen.be trof ik onderstaande e-mail van de vertaler van het boek van september 2015 (wat een klein wonder is, omdat het was ondergesneeuwd onder een berg aan spam). Op zijn verzoek dit bericht ook hier op het forum.

Ik begrijp waar z'n gevoel vandaan komt en vind dat spijtig.


Citaat
Bericht: Geachte webmaster,

Hierbij bericht ik u dat het boek in kwestie van "de markt" is gehaald. Wellicht kunt/wilt u dit kenbaar maken bij het relevante topic op de websites die u beheerd (bijv. door plaatsing van dit bericht).

Jammer dat er op de websites in kwestie over het boek en personen is geschreven zonder deze te kennen en/of op enige wijze te contacteren. Dit had kennelijke foutieve interpretaties en/of aannames - en hiermee gepaard gaande negatieve beeldvorming - eenvoudig kunnen voorkomen. Normen van fatsoen en zorgvuldigheid zijn mijns inziens met voeten getreden en een evenwichtig oordeel en/of leerproces is/zijn o.a. door het niet toepassen van het principe van "hoor en wederhoor" kansloos gesneuveld ........

Veel succes toegewenst met de fora en het pad van Reiki,

Hoogachtend,

Remko Kempff


Op het Belgische forum had ik destijds ook een lap tekst geschreven over wat ik van het boek vond en wat ik tegen was gekomen toen ik het gelezen had. Ook bijvoorbeeld Dick had daar iets uitgebreider gereageerd.
De hoofdgedachte was dat ik het boek afraad om te lezen (wel heel genuanceerd: er staan mooie en kloppende dingen in, maar ook dingen die niet waar zijn, dingen die ik niet in zo'n boek zou zetten e.d.). Desgewenst zou ik mijn ervaring van toen hier ook neer kunnen zetten.
Gelogd

Nicola Inanna Romme

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 144
  • Atlas Reiki, verbinding met je levenskracht
    • Atlas Reiki, persoonlijke begeleiding voor hooggevoelige ondernemende vrouwen
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2016, 12:46:37 am »



nu blijf ik toch wel heel nieuwsgierig wat Frank en Dick dan voor commentaar hadden op het boek. En wat er in staat.

tja

 :hart:

dat komt natuurlijk als iemand claims maakt als 'de' ware geschiedenis. Dat trekt dan. En dat is ook apart, dat dat trekt.

Want 'de' 'ware ' geschiedenis klinkt als iets dat je aan zou moeten nemen van iemand anders. Dat bijvoorbeeld een staat je op wil leggen. Ik zie het zo, zo is het, en jullie moeten dat van mij aannemen. Dat is goed voor jou. (in wines belang is dat?)

Ware geschiedenis inspireert, lijkt me.


hartegroet  :hart: Nicola

 

Hetty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 504
    • gaia-sofia
Re: Reiki, Het Ware Verhaal
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2016, 09:00:01 am »

 :zwaai: Joh, ik was deze topic alsook het boek al vergeten :-)
Naast het feit dat boeken gekleurd worden door de schrijver en de vertaler er ook altijd een stempel oplegt.
Wat vinden jullie van het boek?
Is het een aanrader om te lenen bij de biep?

Uiteindelijk lees je iets en je kan er wel of niet iets mee.
Gelogd
Leef vanuit het hart !
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.076 seconden met 26 queries.