Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Praktijk beginnen  (gelezen 5420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayronna

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Praktijk beginnen
« Gepost op: oktober 29, 2012, 03:39:17 pm »

Ik geloof dat er al eens eerder een topic over is geweest, maar ik kan het niet terug vinden. En daarnaast lijkt het me handig om de "nieuwere"   inzichten te hebben.

Ik zou graag in "de toekomst" (ergens volgend jaar) een praktijk in reiki beginnen. Wel aan huis. Ik heb hier een slaapkamer voor die ik zou kunnen "verbouwen" tot praktijk.

Naast informatie winnen bij de KvK en Belastingdienst over wat ik moet/mag doen, ben ik helemaal nieuw in het fenomeen "eigen bedrijf". Ik heb wél bedrijfskunde en marketing op school gehad- maar dat waren lesjes van een week en al een tijdje terug ;)

Ik zou graag willen weten hoe jullie het aan hebben gepakt/aan zouden pakken?

En wat zou ik voor benodigdheden nodig hebben? En "wat gaat dat kosten"? Hoe zouden jullie de eerste klanten aantrekken? Een website maken is voor mij niet zo'n probleem, evenals visitekaartjes maken. Ik dacht zelf ook aan een advertentie in het lokale krantje, of een poster/advertentie bij de supermarkt. En uiteraard via mijn familie/vrienden.

En hoe zit het met bijhouden kosten/verdiensten? Moet ik een cursusje boekhouden er bij gaan volgen?

Al met al :D Ik zou graag véél informatie willen. Uiteraard kan ik veel terug vinden op internet - de meeste vragen die ik nu stel zelfs wel, maar ik zou graag wat antwoorden uit de praktijk (no pun intended) hebben. Een goede link naar een website mag uiteraard ook ;)
Gelogd

Nyncke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.233
    • Werk in Uitvoering
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2012, 04:01:33 pm »

Het ligt eraan hoe groot je alles aan wilt pakken.
Ik zou eens een gesprekje op KvK gaan aanvragen, ze kunnen je veel vertellen, ook de gidsen van de belastingdienst, zijn het lezen op een regenachtigemiddag zeker waard.

Wat doe ik:
Ik schrijf rekeningen uit.
En ik bewaar bonnetjes.
Ik hou bij hoeveel km ik rijd.
Daarnaast welke trainingen ik doe om mijn werk te verbeteren en wat dat kost.

Eind van het jaar, zet ik alles in een kasboekje en dat gaat samen met de rekeningen ( van alles, keurig chronologisch ) naar mijn ex-zwager die mijn belastingaangifte doet.
Gelogd
Ik geloof in een leven voor de dood.

Pola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.116
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2012, 06:29:12 pm »

Naast de prima tips van Nyncke, zou ik nu eerst (zeker 3 weken) jezelf 2x per dag behandelen.
Afstand/symbolen oefenen. Fam./vrienden behandelen en eens kijken hoe dat voelt.
Want volgens mij heb je j.l. zaterdag reiki2 ontvangen? Neem je tijd.

Suc6.
Gelogd

levi87

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 61
  • Shoobiedoobaa
    • Labdesigns
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2012, 06:46:56 pm »

neem eens een kijkje op www.zzp-nederland.nl hier staat heel veel nuttige info op voor beginnende zzp'ers en bieden daarnaast ook hulp aan met bv. juridische, belastingtechnische dingen etc etc

succes :)
Gelogd
A mind is like a parachute, it works better when it's open !

adomuis

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 630
    • Omael
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2012, 07:02:16 pm »

Er zijn al heel wat bruikbare tips.
Mijn inkomsten en uitgaven noteer ik gewoon in een exel bestandje.
Rekent automatisch wat er die maand ingekomen c.q. uitgegeven is.
Omdat de inkomsten nou niet zo super zijn, heb ik me niet ingeschreven bij de KvK.
Volgens mij mag je gewoon een x bedrag bij verdienen.

Weet niet of je al een behandeltafel hebt of die aan wilt schaffen?
Er staan er regelmatig in een krantje van het Kruitvat of zo.

Mocht je mensen al tegen betaling behandelen, geef ze dan 2 visitekaartjes mee.
1 voor zichzelf en 1 die ze uit kunnen delen. Eventueel kun je hen dan "belonen" mochten er mensen via hen bij je komen.
Die beloning kan bv zijn een klein kadootje in de vorm van een edelsteentje, wierookje of iets dergelijks.

Maak reclame voor jezelf bij je familie en vrienden. Misschien dat zij ook wel visitekaartjes voor je willen uitdelen.
Leg een stapeltje bij de kapper in ruil voor een behandeling voor je.
Ik weet nog dat ik bij de kerstkaarten meteen een visitekaartje had toegevoegd. Wist meteen iedereen wat ik deed én hadden ze alvast een kaartje.

 :gassho2:
Gelogd
Het juiste woord of gebaar,
kan voor een ander een springplank zijn.

Ayronna

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2012, 07:57:06 am »

Naast de prima tips van Nyncke, zou ik nu eerst (zeker 3 weken) jezelf 2x per dag behandelen.
Afstand/symbolen oefenen. Fam./vrienden behandelen en eens kijken hoe dat voelt.
Want volgens mij heb je j.l. zaterdag reiki2 ontvangen? Neem je tijd.

Suc6.


Ben ook niet van plan dit allemaal overhaast te doen :) Ik ben in elk geval nog tot de zomer druk bezig met mijn studie, en ik wil daarna pas kijken hoe en wat met een eigen praktijk. Maar informatie inwinnen is natuurlijk nooit mis :)

Edit: En ik hoef er ook zeker niet mijn geld mee te gaan verdienen. Daar heb ik hopelijk na mijn studie in eerste instantie een 'gewone' baan voor als biotechnoloog. Het zou in eerste instantie gaan om een plek waar ik familie/vrienden zou kunnen behandelen, en als het allemaal wat groter wordt/ik er meer tijd aan besteed, om dan verder te kijken en er meer mee te gaan doen.

Bedankt voor de info allemaal, hier heb ik echt wat aan :D En zal de link van Levi87 ook zeker even bekijken.
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2012, 07:59:54 am door Ayronna »
Gelogd

Nicola Inanna Romme

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 144
  • Atlas Reiki, verbinding met je levenskracht
    • Atlas Reiki, persoonlijke begeleiding voor hooggevoelige ondernemende vrouwen
Re: Praktijk beginnen
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2013, 10:18:37 pm »

als je naast je werk reiki behandelingen geeft en niet boven een bepaald bedrag komt kun je dat opgeven bij de Belastingen als "overige inkomsten" . Btw, kvk ed zijn dan nog helemaal niet van toepassing. Vraag na/ kijk het na bij de Belastingdienst.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.081 seconden met 27 queries.