Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Auteur Topic: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?  (gelezen 12969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dancing Cloud

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.292
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #15 Gepost op: september 07, 2012, 09:54:13 am »

Volgens mij zit hier op het forum iemand uit Utrecht die oefen reiki groepen geeft..
Gelogd
Liefde, Wijsheid, Kracht

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #16 Gepost op: september 07, 2012, 09:59:48 am »

ene Theo als ik me niet vergis, maar weet niet of die nog actief is.  Valt me zo ie zo op dat het erg rustig is op forum, of zie ik dat verkeerd. caviaforum ( ik weet iets heeeeel anders) is erg druk. Dus misschien niet een eerlijk vergelijk
Gelogd

lydia

  • Actief Master
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
    • Lydia en Reiki
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #17 Gepost op: september 07, 2012, 10:01:47 am »

Je kunt ook informeren bij maria.kraayvanger@casema.nl of wil.schurink@online.nl
Beiden Master (lid van de Reiki Alliantie) en wonen in Utrecht.
Gelogd
Alles loopt zoals het lopen moet.
www.lydia-en-reiki.nl

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #18 Gepost op: september 07, 2012, 10:06:39 am »

dank je Lydia :)
Gelogd

MissF1970

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #19 Gepost op: september 07, 2012, 07:42:57 pm »

Hoi Kit,

Als Nieuwegein je niet te ver is mag je bij mij komen voor een oefenochtend.

Ik ben namelijk bezig met opzetten van een praktijk en daarbij wil ik ook een oefen- ochtend/middag op gaan zetten.

Kijk maar eens op mijn website.

Groetjes
Imke
Gelogd
Vertrouw op jezelf, weet dat je het wel weet. Duidelijkheid komt met de tijd.

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #20 Gepost op: september 07, 2012, 08:09:07 pm »

ga ik doen, dank je wel

Nieuwegein is goed te doen, ligt dan alleen aan de dag
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #21 Gepost op: september 12, 2012, 01:09:51 am »

Mooi dat er al zo massaal gereageerd is en je nu allerlei opties hebt aangereikt gekregen ^.^

Wat betreft iets voelen..
Dat is eigenlijk vrij normaal. In ieder geval in het begin, bij veel mensen. Hoe meer ervaring je opdoet en jezelf ontdoet van beperkingen hoe waarschijnlijker het is dat je uiteindelijk iets gaat voelen.

Maar "iets voelen" moet geen doel op zichzelf zijn.
Hecht niet aan je verlangen de energie te voelen, want dat kan je juist helemaal blokkeren.

Heb altijd begrepen dat je als er er mee oefent je iets moet/hoort te voelen (warmte)

[..]

Kan het spanning in mezelf zijn die de boel blokkeert ?

Ja, dat kan zeker.
En je zegt dat je hebt gehoord dat je iets hoort te voelen, dat dat moet, en dat het warmte is dat je moet voelen.

Jammer dat je dat op die manier hebt gehoord... want zo zit het niet.
Als je denkt dat je iets móet voelen, is de kans groot dat je blokkeert. Als iemand je vervolgens ook nog zegt hóe het moet aanvoelen (de stelling: je hoort warmte te voelen) dan is de kans nog groter dat je: óf helemaal niets meer voelt óf dat je onderbewuste een gevoel van warmte gaat verzinnen en je zo alsnog voorbij gaat aan de daadwerkelijke ervaring.

Als je wilt ontwikkelen op dit gebied dan is het belangrijk dat je een paar dingen loslaat:
- het verlangen of het doel om iets te voelen
- de gedachte dat je iets móet voelen
- de gedachte dat wat je moet gaan voelen per se warmte is

En op dat laatste punt wil ik nog wat dieper ingaan.
Het is een misvatting dat de energie in een behandeling altijd maar moet aanvoelen als warmte. Er zijn vele mogelijkheden. Pulsaties, tintelingen, koude, warmte, golven, etc.

Door te denken dat het warmte (of iets anders) móet zijn leg je jezelf geestelijk een paar grenzen op. Daardoor is je perceptie vertroebeld en is de kans groot dat je het andere niet meer kunt zien.

Daarnaast is het zo dat verschillende mensen op verschillende manieren gevoelig kunnen zijn voor energieën.
De één voelt het in het lichaam/de handen, een ander zou het kunnen horen, zien, soms zelfs ruiken. Het klopt wel dat voelen in de handen het meest voorkomt, maar het hoeft dus niet per se.

Een tip voor behandelingen: zorg dat je in rust behandelt. Rustige gevoelens, rustige gedachten. En zorg dat je gefocust bent op het geven van de behandeling. Als je een behandeling geeft, wees er dan met heel je wezen bij en laat je niet afleiden door boodschappenlijstjes en dergelijke.

Het was in Usui-sensei's onderwijs overigens wel zo dat één van de vereisten om van Shōden naar Okuden te mogen het voelen (en bewust-zijn) van energie was. Maar daar had je ook gewoon net zo lang de tijd voor als nodig was. Maar zijn leerlingen mediteerden dan ook iedere dag, natuurlijk. Geluk, balans, spirituele groei met als mogelijk einddoel de verlichting.. dat was waar Usui-sensei's onderwijs om draaide.
Het kunnen doorgeven van energie via de handen en dat kunnen gebruiken binnen behandelingen.. dat was slechts een neveneffect van de spirituele ontwikkeling die je doormaakte in zijn spirituele leer.


De aanleg om energie te gebruiken om de gezondheid van jezelf of iemand anders te stimuleren verschilt van persoon tot persoon. Ja, de aanleg, want ook aanleg speelt hierin een rol.
Iedereen kan het leren, iedereen kan het voelen, maar het vergt wel oefening. Voor de één duurt het iets langer dan de ander. En dat geeft helemaal niets. Het is goed zoals het is. Regelmatig doen, doen en nog eens doen.. en jezelf ontdoen van beperkende gedachten zorgen voor ontwikkeling.
Men wil tegenwoordig veel dingen vaak snel-snel gebeurd zien.. maar dat werkt niet altijd zo. En dat is ook mooi ^.^

*Gasshō*
Frank
Gelogd

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #22 Gepost op: september 12, 2012, 07:03:39 am »

Frank "Een tip voor behandelingen: zorg dat je in rust behandelt. Rustige gevoelens, rustige gedachten. En zorg dat je gefocust bent op het geven van de behandeling. Als je een behandeling geeft, wees er dan met heel je wezen bij en laat je niet afleiden door boodschappenlijstjes en dergelijke."

Hele goeie, het nadeel voor mij is dat rust en ontspanning niet mijn sterkste kant zijn. Daarvoor zit mijn hoofd te vol zeg maar.

Maar daar stellen we heel wat voor in het werk om er beter in te worden :)
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.549
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #23 Gepost op: september 12, 2012, 09:08:10 pm »

Hai,

Dan zou je daar wel eens een (of "de") oorzaak kunnen hebben waarom je nu niets voelt  ;)
Misschien ben je zo druk bezet in je hoofd dat er geen ruimte is om de energie op te merken.
De energie kan vrij subtiel zijn. Zeker in het begin van het ontwikkelen van je gevoeligheid voor energie is de ervaring vaak subtiel.

Er moet zeg maar voldoende stilte zijn om te 'luisteren'.

Mooi dat je al bezig bent om meer te leren ontspannen :D
Het geven van behandelingen aan jezelf zou hier ook bij kunnen helpen. Je kunt het echt een soort 'heilige' momentjes voor jezelf maken waarin je zorgen e.d. laat gaan en enkel je handen oplegt met de intentie dat er stroomt wat nodig is..
Maar heb het ontspannen niet teveel als doel.. daardoor zou je wel eens heel onrustig kunnen worden :P

*Gasshō*
Frank
Gelogd

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #24 Gepost op: september 12, 2012, 09:15:40 pm »

Leest bekend, als ik op de dag op de bank zit zitten er al 20 dingen in mijn hoofd die ik eigenlijk zou moeten doen. Zoiets als je schuldig voelen dat je een kopje thee of koffie drinkt.

Zoveel te doen, zo weinig tijd.  :(
Gelogd

Polleken

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #25 Gepost op: september 18, 2012, 06:48:48 pm »

Hoi,

'k sluit me aan bij Frank  ;)

Het voelen van iets mag geen focus zijn, absoluut niet, laat het gewoonweg gebeuren .... anders gaat het de verkeerde kant uit.
Wij weten dat wanneer Je Je focust op het voelen van warmte, dat er uiteindelijk ook zal zijn, en dat deze zal gecreëerd worden door Je geest .... Je zal warmte voelen, ook al is die warmte er niet ... het grootste probleem dat zich zal stellen indien Je Je verder wil verdiepen in Reiki-ho, dat Je dit zal moeten afleren, en ik verzeker Je dat dit aardsmoeilijk is.

2de punt is, dat Je de energie nooit voelt stromen ... nooit ... velen denken dat, maar dat is niet zo, het is zo dat wanneer Je energie geeft aan een lichaam, dit lichaam zal reageren op de energie die Jij geeft, en die reactie dat voel Je, of kan Je voelen, of Je kan het leren voelen ... deze techniek kan Je leren door oefening, oefening, oefening ...

Pittig detail hierover : wat ik hierboven schreef is DE éénige techniek in " behandelen van "  die Usui Sensei aan Zn leerlingen leerde, eender welke andere techniek komt NIET van Usui Sensei.

 :gassho2:
Gelogd
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Nicola Inanna Romme

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 144
  • Atlas Reiki, verbinding met je levenskracht
    • Atlas Reiki, persoonlijke begeleiding voor hooggevoelige ondernemende vrouwen
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #26 Gepost op: januari 06, 2013, 11:19:59 pm »


Geef in Amsterdam Reiki Volle Maans vieringen. Dit zijn maandelijks Reiki bijeenkomsten voor vrouwen die hun reiki vaardigheden willen vergroten.

kit01

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #27 Gepost op: juli 18, 2013, 08:33:09 pm »

Toch maar weer eens ingelogd. Ga inmiddels naar de bijna 2 jaar toe. Er iedere dag ( zo goed als dan ) mee in de weer voor het slapen gaan. Behoorlijk in de lappenmand gezeten, maar er wel weer uit gekropen.
Vervelend genoeg voel/ ervaar ik nog steeds helemaal niets.

Reiki oefenochtend gedaan ( vorig jaar ) ook daarbij was er letterlijk niets  :wanhoop: een sprankje zou zo fijn zijn.

Denk aan 2 de graad, maar door misplaatste vertrouwen van mij in master waar ik eerste heb gedaan twijfel ik over of bij een andere master of een online cursus. Ben me ook aan het oriënteren op de kundalini reiki. Wellicht opent dat wat bij me waardoor ik verder kan.

 :gassho1: Kit
Gelogd

Libel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 226
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #28 Gepost op: juli 18, 2013, 10:53:28 pm »

Wie weet past een ander Reiki-systeem inderdaad beter bij je. Vraag gewoon eens een gesprek aan met een aantal docenten van verschillende Reiki-systemen, stel kritische vragen, luister goed naar wat ze zeggen of juist niet zeggen, en ga op je gevoel af als je een keuze maakt. Neem de tijd voor dit proces, laat je niet onder druk zetten om snel een beslissing te nemen.

Ik heb zelf mijn Reiki 1 een keer opnieuw gedaan. Ik wilde om persoonlijke redenen Reiki 2 bij een andere master gaan doen. Het voelde voor mij beter om bij die nieuwe master Reiki 1 te herhalen. Ik kan niet precies uitleggen waarom want de inwijdingen door mijn eerste master waren op zich prima verlopen en de stof die we tijdens de cursus behandelden was ook niet echt heel anders dan die bij mijn nieuwe master.

Een paar vragen die me te binnen schieten:
- Reiki is niet alleen handoplegging. Ook de leefregels en meditatie zijn belangrijke onderdelen van Reiki. In hoeverre houd je je daarmee bezig?
- Behandel je ook weleens andere mensen? En zo ja, hoe ervaren zij het wanneer jij hen Reiki geeft?
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2013, 10:59:21 pm door Libel »
Gelogd
The moment I gave up the need to be right, the suffering turned into healing and learning (Iyanla Vanzant)

Nyncke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.233
    • Werk in Uitvoering
Re: reiki 1 gedaan jaar geleden, maar voel niets?
« Reactie #29 Gepost op: juli 20, 2013, 08:33:53 am »

Grappig, ik zou kritische vragen er niet stellen, juist niet.
Maar wel met verschillende masters gaan praten, vragen me een korte behandeling te geven, open avond bijwonen etc.

Maar gewoon eens luisteren en voelen wie er bij je past.
Wie spreekt je aan, bij wie voel je je goed.

Ik stel bij kritische vragen mijn ratio in werking, die heb ik niet nodig bij dit soort beslissingen.
Gelogd
Ik geloof in een leven voor de dood.
 

Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 27 queries.