Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mijn innerlijke reis  (gelezen 123 keer)

TheoVr

• Lid
  • Geslacht: Man
  • Now is the moment, now is the time !
    • Reik massage en meer de Orchidee
Mijn innerlijke reis
« Gepost op: maart 29, 2018, 12:22:01 pm »

Hallo allemaal :gassho1:

Ook ik ben een tijdje niet hier geweest.
Druk, druk, druk (het leven😉

Ondertussen heb ik wel mijn Reikipad zo goed en zo kwaad als ik kan gevolgd.
De laatste tijd beschouw ik Frans Stiene als mijn leermeester (onder zijn begeleiding volg ik nu het URR pad). Ook wil ik aangeven dat ik een groot respect voor Frank Scholten heb. Ook van en via hem heb ik veel geleerd.

Inmiddels kom ik langzaam steeds dichter tot mezelf.
Er zijn echter wat issues in mijn leven die me belemmeren, hinderen en vertragend werken.

Daar wil ik iets extra's aan doen.
Vandaag is mij aangeraden om eens Ayahauwasca te proberen.

Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
En wellicht ook met www.innerlijke-reis.nl ?

Ik hoor het graag snel als het zo is.
Een persoonlijk bericht is natuurlijk ook goed.
Dan kan ik misschien even bellen om erover te praten.

Alvast bedankt.

Theo 🙏

Now is the moment, now is the time !

Dancing Cloud

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mijn innerlijke reis
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2018, 12:36:45 pm »

Dag Theo,

Fijn dat je groeit op je reikipad!

Ik krijg deze vraag over ayahuasca ook regelmatig in mijn praktijk. Ik hoor lovende reacties en minder positieve reacties.  Ik geloof er niet in dat zo,n reis je problemen  oplost. Geen snelle fiks, dat is het reiki pad ook niet.

We hebben iedere onze reis te maken en op het juiste moment is er de juiste hulp.

Als je het wel gaat doen, kom je vertellen wat jouw ervaringen zijn en of het jou heeft geholpen Theo.

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

TheoVr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2018, 01:35:16 pm »

Dank je Dancing Cloud.

De man die mij dit aanraadde is eerder op mijn pad gekomen en gaf toen goed advies.

Ineens gebeurde er gisteren iets wat mij noodzaakte hem te bellen (gebroken tandprothese) en vandaag bij hem langs te gaan.

(En precies dit dacht ik toen: We hebben iedere onze reis te maken en op het juiste moment is er de juiste hulp.😉).

Ik denk er over na.
Weet je.... het is toch een vorm van drugsgebruik en tot nu toe heb ik me daar verre van gehouden.

Dancing Cloud

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2018, 01:57:35 pm »

De Jellinek kliniek noemt het een hard-drug, dus ja voorzichtig daar mee omgaan...

Dancing Cloud
Liefde, Wijsheid, Kracht

Frank

• Administrator
    • Usui-reiki-ryōhō.nl
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2018, 12:54:42 am »

Hai Theo,

Fijn weer van je te horen. Ik vroeg me al af hoe het inmiddels met je ging, maar na de paar dagen afstandsbehandelingen had ik nog geen goed moment gevonden je een persoonlijk bericht te sturen (en nu zie ik dit topic ^.^ )

Ik sluit me aan bij wat Dancing Cloud zegt over de snelle fiks. Zelf heb ik daar ook niet zoveel mee. Liever ook geen (externe) middelen om me beter te laten voelen. Het innemen van middelen (medisch of anders) om je beter te voelen zie ik meer als een soort aller, allerlaatste redmiddel. Ik weet wel dat er geestelijke problemen en ziektebeelden zijn waarbij medicatie echt uitkomst bied, maar als er nog de mogelijkheid is om het zelf te doen dan gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Ik heb geen ervaring met ayahuasca en kan je daar niets over vertellen. Ik lees dat het de psychoactieve stof DMT bevat, net als sommige andere drugs. Er zijn mensen die beweren dat dit soort middelen je spirituele ontwikkeling of ontwikkeling van het bewustzijn kan versnellen of in gang kan zetten. Hoewel ik moet zeggen dat ik er geen eigen ervaring mee heb, heb ik wel het gevoel dat ervaringen die daarmee worden opgewekt geen authentieke of gebalanceerde spirituele ervaring zijn.
Maar goed, dat ben ik en dat is mijn weg. Maar als het je pad is, dan is het je pad.

Hoewel ik je niets kan aanraden of vertellen over ayahuasca, wil ik wel toevoegen: wees lief voor jezelf, bekijk en doorvoel jezelf en je situatie (laat het toe, geef jezelf er zo nu en dan aan over), maar wissel het af met momenten waarin je het loslaat. En op andere momenten, zit, ga naar je hara, nodig Reiki uit (en verder niets - geen visualisaties, enkel de uitnodiging) en geef je over en 'ben' (voor zover dat lukt).

En zoals ik eerder ergens anders ook heb gezegd, als je er eens uit wilt, eens wilt praten, een behandeling wilt ontvangen (en/of Reiju?) of enkel even wilt 'zijn,' dan ben je altijd welkom.
En als je er niet 'uit' wilt, maar wel eens wilt praten/behandeling wil ontvangen/wilt 'zijn,' dan kan ik ook wel een keer langskomen. Mits je dat zou willen, natuurlijk.

Een grote gasshō naar jou, Theo  :gassho2:
Durf te voelen en wees eerlijk

TheoVr

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2018, 01:24:35 am »

Hallo allemaal.

Bedankt 🙏

Om te beginnen even iedereen die op welke manier ook heeft geprobeerd mij te helpen... dank jullie wel.
Het was hartverwarmend.

Op zich gaat het best goed met mij.

Alleen deze week was er een gesprek waar "ineens" de scheiding van mijn ouders en het verliezen van mijn baan in 2009 uit mijn mond floepten.....
En toen dacht ik even.... deze bielzen moeten van de rails!
Maar ik weet niet eens zeker of ze er wel liggen😣

En zo kwam het...

Ik ga het niet doen. Ik ga nu in ieder geval geen drugs gebruiken.
(Bijkomende reden is dat het  best veel geld kost en dat heb ik nog niet).

Dus ik hoe me bij Reiki en meditatie.
De beslissing voelt al goed.

En Frank, ik maak vast en zeker gebruik van je uitnodiging!

🙏

Pola

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2018, 08:34:04 am »

:hart:

Erika

• Lid
    • Reiki, Seichem en Inca Sjamanisme
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2018, 05:17:35 pm »

Dus ik hoe me bij Reiki en meditatie.
De beslissing voelt al goed.

Top!
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 21 queries.